Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Для дому і сім'ї Прогулянка до зимового лісу (музичне заняття)

Прогулянка до зимового лісу (музичне заняття)
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Прогулянка до зимового лісу (музичне заняття)

Програмовий зміст:     викликати бажання дітей слухати музику, розповідати свої враження. Удосконалювати вміння виконувати різноманітні музичні рухи. Продовжувати формувати уявлення про спосіб життя та середовище мешкання тварин.
Розвивати слух, мовлення, уяву, співочий голос дитини у відповідності з його діапазоном. Виховувати естетичні почуття, бережне ставлення до тварин.


Матеріали та обладнання:    музичний зал оформлений у вигляді лісової галявини  (повсюди  розставлені ялинки - дерева з прикріпленими до них плоскими фігурами пташок, білочок, «засніжені» гілочки закріплені    на підвіконні), пеньки, «льодяний» будиночок зими, «кучугури» снігу, «барліг» ведмедя, будиночок зайця, м’які іграшки (білка, заєць, ведмідь, вовк, лисиця, бобер).

Хід заняття.

В груповій кімнаті вихователь починає бесіду з дітьми.

Вихователь:
- Діти, сьогодні ми підемо на прогулянку в казковий ліс, в справжнє зимове королівство. Там ми будемо зустрічати різних птахів і звірів, давайте візьмемо для них ласощі, якими зможемо їх пригостити.

Звучить фрагмент «Февраль» з циклу «Пори року» П.І.Чайковського. діти заходять до залу.

Муз. керівник:   
- Чуєте, яка музика? Це зима грає на бурульках і посипає землю пухнастим снігом.

Мов хазяєчка хороша,
Побілила все пороша.
Любо глянути довкола -
Білі луки, ліс і поле.
Навіть зайчик між снігів
До краплиночки збілів.
Всі радіють: «Ну й хороша
Ця хазяєчка пороша!»   

Музичний керівник разом з дітьми підходить до вікна. На підвіконнях стоять «засніжені» гілочки, до яких прикріплені фігурки синичок.

Муз. керівник:
- Ось і перша зустріч з мешканцями зимового лісу.

Запитує у дітей:
- Як називають тварин, які живуть у лісі?
- Як пристосувались вони до суворих зимових умов?
- Де зимує ведмідь, білка, вовки, лисиці?
- Чи має будиночок заєць?
- Які птахи залишились у зимовому лісі?
- Яка подія сталась взимку у сімействі шишкарів?

Муз. керівник:
- Хто знає вірш про життя тварин взимку?

Дитина:   
-   У скрутний зимовий час
Залишаються у нас
Дятел, ворон, горобець
Галка, щиглик і порець
Омелюха і сорока
Гамірлива білобока
Та синичка з снігурами
Та вівсянки з шинкарями
Серед розсипу снігів
Чути їхній мужній спів

Муз. керівник:   
- От сьогодні ми зустрілися з маленькими синичками, які зимують серед  холоду, морозу, але в рідних краях.
- Про цю мужню пташку композитор Красєв написав пісню«Синичка»,зараз ви її прослухаєте.
(Діти відповідають на запитання муз. керівника щодо змісту і характеру пісні, роблять це по - можливості, самостійно).
Прощаючись з синичками музичний керівник пропонує пригостити пташок. Діти беруть з корзинки зерно, крихти, зернята і насипають в кормушки.
Муз. керівник.   
- Діти, у пташок ми погостювали, пригостили їх, пора нам вирушати далі.
Музичний керівник звертає увагу на будиночок бобра, розповідає про його місце проживання, про те, як він зимує, як будує своє житло.

Роз співка «Старий бобер» укр.. народна.

Пропонує Пригостити бобра смачними гілочками малини і смородини..

Муз. керівник:   
- Діти, ми вже зустріли деяких мешканців зимового лісу, а ви хочете зустрітися з володаркою зимового лісу Зимою?
Діти:       
-Так!
Муз. керівник:   
- Ось ми підійшли до її льодяного будиночка, тільки не виходить до нас Зима.
- Давайте ми їй пісню заспіваємо, Зима почує і вийде до нас. Співайте
дружно і весело.

Діти співають пісню «Ой, метелиця – зима» ( муз. Михайленко)

З будиночка виходить Зима, вітається з дітьми, дякує за веселу пісню, за те,що завітали до неї в гості.

Зима:   
- Добрий день, діти, почула веселу пісню, зраділа, що до мене прийшли гості. В моєму лісі тиша і чудове морозне повітря, тільки інколи
пролітають легкі сніжинки.     (Зима пропонує в імпровізації зобразити спокійний рух сніжинок у повітрі.)

Діти виконують музично-руховий етюд «Сніжинки» ( муз. Моцарта).

Зима:   
- Дивіться, діти, які красиві сніжинки літають в повітрі, зловлю я одну і понюхаю її, чим пахне сніжинка. Пропонує дітям понюхати сніжинку.

Проводиться дихальна вправа «Чим пахне сніжинка» муз. Макшанцевої.

Зима:   
- Холодно зараз в лісі, не чути пташиного щебету, нечасто можна  зустріти на стежках лісових звірів, але звірі всю осінь трудились,
ремонтували свої нірки, робили запаси, міняли шубки. Хочете     подивитись, як зимують звірі?

Всі підходять до першої кучугури – «барлоги ведмедя»

Зима пропонує дітям відгадати загадку:
Хоч у нього шуба є,
Та як холод настає,
І не ходить, не гуляє
А у лігво спать лягає  (ведмідь)

Зима:   
- Діти, як ви думаєте, ми можемо ведмедя розбудити?

Діти:   
- Ні, не треба, взимку ведмеді впадають в сплячку і турбувати їх не треба..

Зима:   
- Добре, не будемо, давайте краще залишимо йому ласощі, бо, коли ведмідь весною прокинеться, він буде дуже голодний, зовсім знесилений, мабуть, зрадіє нашому сюрпризу. (Діти залишають біля входу в барліг баночку з надписом «Мед».)
- А зараз давайте недуже голосно, слухаючи один одного, заспіваємо
для нашої Зимоньки пісню.

Діти виконують пісню «Чому ведмідь взимку спить?»
(муз. Кніппера, сл.. Коваленкова)

Зима і діти підходять до великого дерева з дуплом , на якому сидить дятел.
Зима:   
- А ось і дятел на дереві сидить, все працює і працює, шкідників з-під кори  добуває. Давайте йому допоможемо.

Проводиться мовленєво - ритмічна гра «Дятлова кузня»

Діти стукають під ритм вірша кубиками.

В дятловій кузні гаряча пора.
Дятлова кузня стоїть край двора.
Дятел невтомно працює щодня .
Така роботяща у нього рідня.
Вчився він змалку так працювати
Щоб шкідників з-під кори добувати,
Тук-тук-тук, тук-тукі тук.


Зима вказує на білочку, яка сидить на ялинці.
Живе в густому лісі
Ласує на горісі,
Як намисто оченята
Хто це, спробуй відгадати? (білка)

Зима:   
- Діти, а ви знаєте як називається будиночок білочки?   
- Як вона готувалась до зими    ?
А зараз для неї ми виконаємо таночок.                       
Танець «Дитячий краков’як» муз. Ломової.

Зима звертає увагу дітей ще на одну кучугуру снігу – будиночок зайчихи з зайченятами.

Зима:   
- Тут живе мама зайчиха з зайченятами. Скажіть діти, як готуються зайці до зими?

Діти:       
- Зайчики міняють свою шубку, вона стає білою, білий колір непомітний на снігу і зайцям легше сховатись від хижаків вовків і лис.

Проводиться гра «Зайці і лисиця» муз. Крвсєва.

Зима:   
- А чи впадають зайці сплячку? Чим харчуються зайці взимку?(Зайці не роблять запасів, а харчуються корою дерев, викопують корінці рослин, суху траву з-під снігу.)
- Тоді давайте віддамо наші гостинці зайчисі, вона погодує своїх малюків.
Щось холодно стало, мороз сильніше дошкуляє, заметіль доріжки замітає.

Проводиться фонетична вправа (по методу В. Ємельянова)

- Заметілі засвистіли (діти роблять гліссандо від високого регістру до низького на звук «У»)
- Сніжинки полетіли (гліссандо від високого регістру до низького на  звук «У»)
- Завірюха закрутила
Покривалом все накрила (діти роблять гліссандо на звук «І» то вгору, то вниз, показуючи висоту звуку рукою)
- Ще й морозом притрусила (проспівують «гострі», короткі звуки «А» в різних регістрах по показу муз. керівника).
- Щоб не спали заметілі
А всю ніч тільки свистіли (то посилюють звук, розводячи руки в сторони, то затихають, наближуючи долоні одну до другої, на одному
диханні проспівуючи різні голосні).

Зима:   
- Дякую вам, малята, побували ви зі мною в лісі, нагодували своїх звірів. Але чуєте -  вітер свище. Заметіль починається - скоро всі доріжки замете снігом, вже час вам додому повертатися. Швидше, швидше! Я проведу вас.
Діти ідуть швидко за Зимою,  переступаючи  через кучугури снігу, зима прощається з дітьми, заняття закінчується.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить