Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Для дому і сім'ї Заняття першої молодшої групи (діти 3-х років життя)

Заняття першої молодшої групи (діти 3-х років життя)
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 2
ХудшийЛучший 

Заняття першої молодшої групи (діти 3-х років життя)

Заняття – це форма навчання дітей дошкільного віку, в якій педагог працюючи з усією групою, підгрупою, або з 1 – 4 дітьми у зазначений режимом час, організовує і спрямовує пізнавальну діяльність з урахуванням індивідуально-типологічних особливостей, вікових можливостей і освітніх потреб кожного вихованця.
За кількістю дітей заняття можуть бути групові – коли присутня на занятті вся група. Індивідуально-групові (до 8-и дітей). Індивідуальні (до 4-ох дітей).
Незважаючи на вік дітей, заняття поділяються на три частини:
I частина – вступна: організаційний момент із метою сприяння і виникнення інтересу до змісту заняття. Постановка мети.
II частина – основна: пояснення шляхів її досягнення; організація активної пізнавальної та практичної діяльності дітей.
III частина – підсумкова: аналіз діяльності дітей участі у занятті.
Зважаючи на вікові особливості дитини на її фізичний та психічний розвиток заняття у кожної вікової групи має деяку розбіжність. Сама суттєва розбіжність в тому, що в кожної вікової групи заняття має різний час тривалості.
Починають проводити заняття з першої молодшої групи (діти 3-х років життя)
Перша молодша група
Заняття триває 15-20 хвилин в ігровій формі з використанням цікавого матеріалу: іграшки, художнє слово, малюнки, слайди...
На занятті дітей вчать розуміти тексти віршів, простеньких оповідань, казок. Збагачують словниковий запас дітей іменниками, дієсловами, прикметниками, прислівниками. Використовуючи в мові порівняння, епітети, образні вирази (вовчик-братик, зайчик-побігайчик). Вправляти дітей у правильному вживанні іменників у множині узгоджують прикметники з іменниками у роді та числі. Використовують дієслова у минулому, майбутньому, теперішньому часі. Готують до оволодіння інтонацією – запитання, вигуки.
Майже все заняття проходить в запитаннях до дітей та їх відповідях, повтореннях. В цьому віці малята ще не можуть правильно вимовляти всі голосні та приголосні звуки, тому на занятті роблять акцент на цьому. Наприкінці третього року діти повинні володіти вимовою всіх звуків крім „ш, р”. Словниковий запас має налічувати приблизно 1200 – 1500 слів.
Не слід забувати про те, що діти ще маленькі, вони швидко втомлюються, не можуть довго сидіти на одному місці, тому кожне заняття повинно бути цікавим, часто змінювати діяльність дітей. Залучати їх до якихось дій (погладити іграшкового кота, який прийшов до них в гості на заняття, пригостити його...) Не забувати використовувати фізкультхвилинки. Розвивати у дітей вміння розповідати потішки, невеликі вірші скоромовки, казки
Приклад заняття першої молодшої групи для удосконалення вимови звука „р”
„Подорож на річку”
Мета: продовжувати вчити дітей  правильно і чітко вимовляти звук „р”, розвивати артикуляційний апарат, покращувати мову дітей. Вчити чути окремі звуки в словах, розвивати слухове сприйняття, збільшувати словниковий запас. Продовжувати вчити розуміти мову вихователя, відповідати на його запитання. Розвивати увагу, уяву, мову, пам’ять, мислення. Любов до природи.
Матеріал: дві ляльки: хлопчик та дівчинка, іграшковий песик, малюнки річки, пиріжків, пряників, рюкзака, сонечка, берізки, горіха.
Хід:
- Діти, сядьте тихенько на свої місця і послухайте мене уважно. Дивіться, хто до нас сьогодні прийшов у гості (показую ляльок). Цю дівчинку звати Варя. Як звати дівчинку?
(Запитую всіх дітей і декількох окремо). А цього хлопчика Боря. Як звати хлопчика? (Запитую всіх дітей і декількох окремо). Але вони прийшли не самі. У них є друг, якого Варя і Боря з собою привели. Ви хочете дізнатися хто це? Тоді відгадайте загадку:
Гавкає, кусає, а в дім не пускає.
-    Хто це, діти? Так, вірно, це песик. (показую песика). Його звати Рябко.
-    Як звати песика?
-    Давайте з ними привітаємося:
-    Доброго дня.
-    А ви знаєте, наші гості мені розповіли дуже цікаву історію. Хочете я вам розповім?
(садовлю іграшки на стіл з боку так, щоб дітям було добре видно і дошку і іграшки).
-    Наші друзі живуть в невеликому селищі на околиці якого протікає річка. (Вивішую на дошці картинку з річкою). Що протікає на околиці селища? От Варя, Боря і Рябко вирішили прогулятися до річки. Куди вирішили піти друзі?
-    Варя взяла із собою пряників, а Боря пиріжків.(Вивішую малюнки з пряниками і пиріжками). Що взяли діти з собою? Поклали вони ласощі у рюкзачок.
-    Куди поклали ласощі? Ідуть собі ідуть, а погода гарна, сонячна. І захотілося їм погратися поки вони йшли до річки. Діти, а ви хочете погратися так, як гралися наші друзі? Саньте всі біля своїх місць і повторюйте за мною.
Фізкультхвилинка
Рі-рі-рі-рі ( діти промовляють і плескають в долоньки над головою)
Світить сонечко вгорі.
Рі-рі-рі-рі (тупотять ногами)
Дуже любо дітворі.
(повторюємо декілька разів).
-    Так куди наші гості прямували?
-    Прийшли вони до річки. А там гарно! Праворуч берізки ростуть. (вивішую). Стрункі, високі. А ліворуч горішник розлогий, красивий. (вивішую).
-    Так які дерева ростуть коло річки?
-    І друзі згадали скоромовку: В горішнику горішина, горішками обвішана.
(вивчаємо скоромовку за допомогою повторень спочатку у повільному темпі, потім у прискореному).
- Діти, як ви думаєте, що нарвали Варя і Боря? (горішків).
- А що вони смакували на березі річки?
- Ось так відпочивали та гралися діти, аж раптом бачать – небо  потемніло, заявилися хмари чорні, піднявся вітер. Це наближалася буря!
- Що наближалося до малят?
- Діти та Рябко щодуху побігли додому.
- Хто побіг додому? Як їх звати?
- Забігають на подвір’я, а тут дощ як уперіщить!
- Що робив дощ? (періщив).
- А в небі спалахнула блискавка і пролунав грім. А діти вже із своїм вірним песиком Рябком вже сиділи вдома і пили гарячий чай і згадували свою мандрівку.
- Що згадували друзі?
Діти, цікаву історію нам розповіли наші гості?
Мене вони запитують чи пам’ятаєте ви скоромовку, яку ми сьогодні з вами вивчили? (пригадуємо скоромовку). А зараз нашим друзям вже пора йти. Давайте ми з ними попрощаємося. (Діти прощаються. Заняття закінчується).
II молодша група
(діти четвертого року життя)
Заняття в цій групі збільшуються за часом. Їх тривалість 25 хвилин. Так, як і в першій молодшій групі воно повинно проводитися в цікавій формі з ігровими прийомами, використовуючи цікавий показовий та роздатковий матеріал. Не забувати про художнє слово: тут вже використовуються не лише казки, вірші, скоромовки, як у першій молодшій групі, але вже й прислів’я та приказки.
Структура така сама, як і в першій молодшій групі. Вступна частина, основна, підсумок. Але, так як дітки вже трішки старші, то і вимоги до них трішки більші.
В них вже збагачується словниковий запас відповідно до тем „Дитячий садок”, „Сім’я”, „Ігри та іграшки”, „Професії”, „Побутові предмети”, „Меблі”, „Одяг та взуття”, „Тварини”, „Пори року”, „Свята”, „Транспорт”. Треба уводити в словник вихованців слова, що означають назви дій, якостей, ознак властивостей предметів, речей, явищ. Учити вживати та розуміти узагальнюючи поняття такі, як іграшки, меблі, одяг, взуття, тварини, квіти... не забувати про дидактичні ігри, за допомогою яких на занятті дітям буде не лише цікаво гратися, але й корисно.
Учити узгоджувати слова в роді, числі, відмінку додержуючись правильних закінчень.
Готувати дітей до самостійної розповіді. Учити давати на запитання вихователя зв’язну відповідь із двох-трьох речень. Вчити дітей складати спільні з вихователем описові та сюжетні розповіді, казки.
Продовжувати вчити вимовляти всі звуки. Та виділяти перший звук у слові. На занятті діти повинні відповідати не одним двома словами, а вже цілими реченнями.
Словниковий запас дітей збагачується до 2000 слів.
В цій групі можна робити підсумок заняття, виділяти найбільш активних дітей.
Приклад заняття другої молодшої групи
„Прийшло літечко красне”
Мета: на основі власних спостережень вчити відтворювати в своїх розповідях зв’язними поширеними реченнями, узгоджувати слова в роді, числі, відмінку, розвивати інтонаційну виразність мови.
Матеріал: картина „Літо”, лялька, книжка
Хід:
-Діти, хто зна, яка зараз пора року?
- Так, вірно, літо.
- А що відбувається влітку? В що одягнені люди?
- А що можна робити влітку?
- Аня, скажи: „влітку можна купатися в річці”
- На вулиці гріє сонце.
- Повтори, Віталій.
- Вкінці літа достигає дуже багато фруктів. (повторюємо всі разом, потім декілька дітей окремо)
- Влітку розквітає багато красивих квітів.
- Ой, діти, чуєте, до нас хтось стукає. (вихователь виходить і заносить ляльку)
- дивіться, до нас в гості прийшла лялька. Її звати Маринка. Давайте привітаємося з Маринкою. (вітаємося). Вона йшла крізь наш дитячий садок і вирішила завітати до нас в гості. Дивіться, діти Маринка принесла нам чудову книжку. Вона говорить, що тут є дуже цікаве оповідання. Давайте ми зараз з вами його прочитаємо. (читаємо оповідання „Літо прийшло”
- Ви уважно слухали оповідання?
Про яку пору року говориться в цьому оповіданні?
-    Якого кольору влітку небо? (синє і по ньому пливуть білі хмарки)
-    - А як називається перший місяць літа? (червень)
-    А що дарує нам літо? Фрукти: абрикоси вишні, черешні.
-    Діти, а що ми любимо робити влітку? (гратися). Маринці теж подобається гратися в різні ігри, давайте зараз з вами пограємося в якусь гру і навчимо Маринку цієї грі, щоб вона погралася із своїми подружками.
Фізкультхвилинка
Гра на вибір дітей.
- Так, молодці дітки, а тепер сядьте на свої місця. Так про що ми з вами говорили?
- А що відбувається влітку? (повторюємо з дітьми)
- А що ми з вами ще робили? (читали оповідання, яке називається „Літо прийшло).
- Ой, подивіться, а що це в мене в є? (картина)
- Хто знає, яка пора року зображена на картині?
- Кого ви бачите на картині? (на картині зображені діти).
- Що вони тут роблять? Що робить дівчинка? (дівчинка збирає квіти)
- А що роблять хлопчики? (хлопчики ловлять метеликів).
- Чим займаються оці діти? (діти купаються в річці).
- А знаєте, по цій картині можна скласти розповідь. Складаю розповідь, діти повторюють за моєю допомогою.
- Молодці діти. Так про що ми сьогодні розмовляли на занятті? Вислуховую розповіді дітей. А зараз нашій гості вже час йти. Давайте ми з нею попрощаємося. (виношу ляльку, заняття закінчене)
Середня група.
(діти п’ятого року життя)
Заняття триває 30 – 35 хвилин. В цій групі вже достатньо самостійні діти. І тому збільшується не лише тривалість зняття, але й теми для спілкування дітей з розвитку мови.  Тут діти вже знають назви святкових днів, що в ці дні відбувається.
Збагачується словник дітей складними словами із з’єднувальними голосними „о, е” (снігопад, паровоз). Діти на занятті вчать вживати епітети, метафори, порівняння, синоніми, антоніми, образні вирази. Використовують приказки, прислів’я. Якщо дітей молодшої групи на занятті ще вчать правильно вимовляти деякі звуки, зокрема звук „Р”, то в цьому віці діти вже спокійно вимовляють ці звуки. Крім цього вони виділяють не лише перший звук, як раніше, а вже й останній. І можуть виділяти потрібний звук у словах. Вони знають, що слова складаються із звуків і вимовляються різні слова по різному. На занятті закріплюють поняття „звук”, „слово”. Продовжують вчити узгоджувати слова в роді, числі, відмінку. На занятті стимулюють дитячі запитання причинного характеру, словотворення (хліб – хлібниця, сіль – сільничка)
Діти продовжують переказувати оповідання, казки виразно передають мову персонажів. Вже самі складають розповіді – описи про іграшки, предмети, живі об’єкти, на предметні та сюжетні картинки за зразком та запитаннями вихователя. Вчаться порівнювати за зовнішніми ознаками різні предмети, наприклад подобається ця іграшка, тому що..., або не подобається.
При проведенні заняття не забувати про ігрові прийоми та цікавий матеріал.
Словниковий запас складає приблизно 2200 – 2500 слів.
Обов’язково в кінці заняття треба робити підсумок виділяти дітей найбільш активних, та тих, які були не дуже активними.
Приклад заняття середньої груми.
Переказ оповідання „Ледача Оленка”
Мета: Учити дітей переказувати оповідання близько до тексту , використовуючи пряму мову та інтонаційні засоби виразності.
Збагачувати словник дітей дієсловами, використовуючи елемент змагання; ввести в активний словник прислів’я.
Вчити складати складнопідрядні речення з прийменниками „щоб”, вживати дієслова з прийменниками; виховувати любов до праці, акуратність, прищеплювати навички самообслуговування.
Розвивати у дітей мову, увагу, уяву, пам’ять.
Матеріал: Оповідання М.Вовчка „Ледача Оленка”
Матеріал: Книжка, лялька, картинки з намальованими предметами: віником, голкою, ножицями, ложкою.
Хід
-Діти, чуєте, до нас хтось стукає, ви тихенько посидьте, а я подивлюся, хто до нас прийшов.
- Діти, подивіться, яка лялька до нас прийшла. Вона вже приходила до нас в гості. Пам’ятаєте? Як її звати?
- Так, вірно, Наталочка. Давайте з нею привітаємося.
- Діти, дивіться, що принесла нам Наталочка. Що це ?
- Так, вірно, книжка. Наталочка мені розповіла, що вона дуже любить різні казки, оповідання і вона принесла нам книжку, щоб ми щось прочитали. Почитаємо?
- Я зараз знайду оповідання і буду читати, а ви з Наталочкою послухайте.
- Прочитаємо ми про маленьку дівчинку, яка так само, як і ви ходить до дитячого садка, а звати її Оленка. Оповідання називається „Лінива Оленка”
(читаю оповідання).
-    Цікаве оповідання?
-     Що спитала вихователька у дівчинки? 
-    Що їй відповіла Оленка?
-    Чому оповідання називається „Лінива Оленка”
-    Я ще раз прочитаю. Оповідання, а ви уважно послухайте.
-     Діти, ви запам’ятали оповідання? А ти, Наталочко?
-    Наталочка ще не дуже добре запам’ятала. Давайте їй допоможемо. Давайте їй розповімо це оповідання.
-    Діти, а як зробили б ви на місці Оленки, якби були не причесані, у вас були брудні черевики і не було коло комірця ґудзика?
-    Так, ви б попрацювали і все зробили самі. Коли людина буде працювати, все сама робити в неї все буде виходити . Є таке прислів’я: „Праця людину годує”.
-    - Як ви розумієте це прислів’я? (Вислуховую відповіді).
-    Ваші батьки працюють? Ходять на роботу, за це їм платять гроші а за ці гроші купують їжу. Готувати їжу теж праця.
-    Давайте ще раз повторимо це прислів’я. (Заучуємо)
-    Давайте з вами теж попрацюємо. Пограємо в гру ”Що робили”
Фізкультхвилинка
-    Молодці, діти, ви добре грали і Наталочці теж сподобалося. Так про що ми з вами говорили? (пригадуємо).
-    Пригадуємо оповідання і діти переказують його. Вихователь допомагає.
-    Молодці, діти, а ви знаєте, Наталочка нам ще щось принесла. Показати вам що? (показую: Голка, віник, ножиці, ложка. А давайте зараз з вами пограємо в гру „Що для чого потрібно” (граємо)).
-    Молодці, діти, ви добре грали. Так про що ми сьогодні з вами розмовляли. (Пригадуємо). Ви сьогодні добре всі відповідали на занятті (роблю підсумок) Але нашій гості вже пора йти давайте з нею попрощаємося.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить