Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Для дому і сім'ї Граматична правильність мовлення

Граматична правильність мовлення
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 1
ХудшийЛучший 

 

Граматична правильність мовлення

Продовжувати вправляти дітей у вживанні закінчень непрямих відмінків та узгодженості слів у реченні в роді, числі та відмінку. Звернути увагу на закінчення іменників однини в орудному відмінку (малювати олівцем, їсти ложкою, їхати автобусом, бути лікарем), з прийменниками (з мамою, з татом, з товаришем, звернутися із запитанням, під водою, під небом); у місцевому відмінку з прийменниками "на, в (у)" (у дитячому садку, у шафі, у столі, у полі, в руці); в родовому відмінку однини іменників четвертої відміни, в яких при відмінюванні з'являються суфікси "єн-, -ат-, -ят-" (ім'я - імені, курча - курчата, те- ля - теляти), іменників середнього та чоловічого родів, які при відмінюванні змінюють форму слова (стіл - стола, день - дня); іменників множини, які означають назви тварин, птахів та їх дитинчат в родовому відмінку (качат, телят, курчат, кошенят, свиней, гусей, мишей, лисиць, кіз, волків, котів, собак).
Закріплювати кличну форму іменників (діду, коте, коню, земле, Павле, Петю, Петрику).
Звернути увагу на відмінкові закінчення слова "пальто" (пальта, в пальті, на пальті, пальтові, пальтом) та невідмінювані іменники (піаніно, радіо, метро).
Вчити використовувати дієслова типу: сідати - сісти, класти - покласти - кладу, допомагати - допомогти; одягати - надягати - одягти, брати - взяти; форми дієслів, які зазнають морфологічних змін у корені (брати - беру - береш - беруть; прати - перу - перуть - перемо; гнати - жену; їду - їдем - їдемо; бити - б'ю - б'ємо; лити - ллю - ллєш).
Вчити утворювати нові дієслівні форми за допомогою префксів "на-, за-, з- (с-)" (казати - наказати - сказати; в'язати - зав'язати -зв'язати - нав'язати; робити - зробити - заробити ~ наробити) та суфікса "-ся" (мити - митися, вітати - вітатися, возити - возитися, нести - нестися). Вживати складну форму майбутнього часу (буду співати, будемо грати, будуть їсти).
Утворювати стулені порівняння прикметників (білий - біліший, високий - вищий, низький - нижчий), присвійні прикметники від іменників (дерево - дерев'яний, вишня - вишневий, мама - мамин, бузок - бузковий, соловейко - соловейків).
Відмінювати займенникові форми (я, мені, мене, мною; ти, тобі, тебе, тобою; він, йому, його; вона, її, їй, неї, на ній; ми, нас, нам, них, нами).
Правильно вживати в реченні прийменники "за, від, до" (за столом, за шафою, від села, до столу, від стола, від болю, до роботи).
ВЧИТИ узгоджувати в реченні слова: один, багато, мало (один день, одне яйце, одна рука; мало яблук, багато іграшок).
Вчити відмінювати заперечні займенники: ніхто, нікого, нікому, ніким, ні до кого, ні з ким, ні на кому, ніякого, ні з якого.
Вчити дітей будувати речення різного типу, а) прості поширені з од норідними членами речення зі сполучниками "ні, і" (Я маю різні іграшки: і пяпьку, і машину, і дзигу, і м'яч. У мене немає ні санчат, ні ковзанів, ні лиж), з прямою мовою (Я запитую тебе: "Чи скоро ти закінчиш будувати?"), складносурядні зі сполучниками "а, і, але, та" (Взимку холодно, а влітку тепло. Я люблю зиму, але весна мені більше до вподоби. Я люблю кататися з гори, та, шкода, у мене немає санчат), складнопідрядні із сполучниками "як, ніби, після того як, для того щоб".
Прищеплювати навички самокорекції. елементи само- та взаємоконтролю мовлення, розвивати чуття мови, чуття граматичних помилок.



 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить