Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Для дому і сім'ї Особливості розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку в процесі навчання гри на дитячих музичних інструментах

Особливості розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку в процесі навчання гри на дитячих музичних інструментах
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Особливості розвитку творчих здібностей  дітей дошкільного віку в процесі навчання гри на дитячих музичних інструментах


Творчі здібності - це здатність дивуватися і пізнавати, вміння знаходити рішення в нестандартних ситуаціях; це спрямованість на відкриття нового і здатність глибокого усвідомлення свого досвіду.

Розвиток творчих  здібностей дошкільників – важлива мета навчально-виховного процессу.

Процес навчання – це цілеспрямована діяльність, в ході якої  вирішуються завдання освіти, загального розвитку і виховання.

Музи́чний інструме́нт — інструмент, призначений для виконання музики.

Гра на музичних інструментах - один з видів дитячого виконавства.

Завжди викликає захоплення людина інтелектуально розвинена, яка вміє логічно мислити, концентрувати увагу, фізично здорова. Але на думку багатьох учених, для того, щоб людину вважали всебічно розвиненою, цих якостей недостатньо. Тому дуже важливо з раннього віку розвивати не тільки інтелектуальні, а й творчі здібності дошкільника. озвиток музичних здібностей починається в утробі матері, оскільки дитина може сприймати звуки, що досягають її через амніотичну рідину і оболонки, в які вона поміщена. Розрізняють музичне сприймання і сприймання музики. Музичне сприймання є творчою роботою зі створення смислу звучання мелодії. Музичний розвиток дитини має критичний період, тому раннє звукове середовище попереджує музичні можливості дорослої людини. Як відомо, музика – вид мистецтва, який істотно впливає на становлення особистості в дошкільному віці. Вона збагачує почуття та уявлення дитини, сприяє виробленню вміння відчувати ритм та мелодійність твору, формуванню здатності адекватно реагувати на них своїм голосом та рухами, розвитку інтересів до різних музичних інструментів та бажанню на них грати . Найперший і найкращий музичний інструмент, з яким знайомляться діти, – це мамин голос, який ніжно наспівує колискову. Головне в музичному розвитку дошкільника – «занурити» його у розмаїття музики, навчити «жити» нею, ознайомити з різними засобами виразності, образними рухами, навчити орієнтуватися в просторі, бачити себе серед інших, бути сприятливим до музики, вправним, оптимістично налаштованим. Знайомство дітей з музичними інструментами починається вже в ранньому віці. Раннє музичне навчання відіграє істотну роль у музичному розвитку дитини, але воно має бути прибраний в форми, доступні та цікаві для дітей раннього віку. Не можна не враховувати ступінь готовності до таких занять, як навчання грі на інструментах, що вимагають від дітей значної уваги, зосередженості, усвідомленості і фізичної зрілості. Перші музичні враження педагог прагне дати хлопцям у цікавій ігровій формі. Навчання починається з групи ударних інструментів, що не мають звукоряду. Заняття проводяться з невеликими групами дітей та індивідуально. Доцільно використовувати музичні інструменти і в повсякденному житті, щоб закріпити у хлопців з'являється відчуття ритму музики.
Під другий молодшій групі діти вже можуть грати на бубні, дерев'яних ліжках, кубиках, брязкальця, музичних молоточка, барабані, дзвіночку
Тому для того, щоб сформувати у дітей певні навички, можна пропонувати їм грати не тільки на дитячих музичних інструментах, а й на незвичайних, тих, що діти виберуть або виготовлять самостійно чи з допомогою дорослого.Спочатку слід дати дітям можливість задовольнити інтерес до матеріалів, нашуміти ними. Пізніше можна буде шуміти більш організовано – у дитячому оркестрі шумових інструментів. Уявіть собі картину: дитина у віці від півроку до трьох років грає на скрипці . Ці заняття допомагають загальному розвитку дитини. Гра на скрипці чудово стимулює пальці дитини. Це допомагає включенню мовної зони, іншими словами, розвитку мови. Майже на кожному уроці малюку пропонують «пальчикові ігри» під який-небудь віршовий текст. Ці ігри дуже популярні і у логопедів. Практика показує, що, чим раніше дитина з проблемами мови почала грати на скрипці, тим ефективніше і швидше корегується мова. Причому у дворічних дітей цей процес може продовжуватися всього від одного місяця до чотирьох, у трирічних – розтягнутися до року. Чим старша дитина, тим більше знадобиться зусиль. Розвивається дрібна моторика, кістки рук набувають більшої рухливості, зникає скутість рухів і дитині буде легше навчитися писати. Розвивається координація рухів.Скрипка–чудова розвиваюча іграшка для покращення координації: різноманітні рухи рук.Отже,активно стимулюються всі центри мозку. Удосконалюється здібність поєднувати слухове,зорове сприйняття і рухову координацію, а це допомагає бути уважним і терплячим. З часів античності музика розвивалася в бік великої спеціалізації, професіоналізму, і тому дитяча музична культура все більше і більше віддалялася від музично-естетичної і музично-педагогічної свідомості дорослих. Для дорослих уявлення про музику вміщує в себе ціннісні критерії чистоти, конкретної тональності і краси. Музична мова складає частину багатьох здібностей дітей до спілкування. Музична культура дитинства близька не музичній культурі дорослих, а музичному фольклору. У ній нерозривно представлено сприймання музики і її виконання у вигляді руху всього тіла. Музичне розвиток надає нічим не замінні вплив на загальний розвиток: формується емоційна сфера, удосконалюється мислення, дитина робиться чуйним до краси в мистецтві і життя. Тільки розвиваючи емоції, інтереси, смаки дитини, можна долучити його до музичної культури, закласти її основи.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить