Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Для студента... Ситуаційна вправа № 3 "Впровадження виробництва нового продукту підприємства – суб'єкта ЗЕД"

Ситуаційна вправа № 3 "Впровадження виробництва нового продукту підприємства – суб'єкта ЗЕД"
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Ситуаційна вправа № 3 "Впровадження виробництва нового продукту підприємства –  суб'єкта ЗЕД"


Виробниче підприємство "ГбРаен" є суб'єктом зовнішньоекономічної діяльності України і засновано у 1998 році. ВП "ГбРаен" є виробником медпрепаратів на ринку України. Реалізація продукції підприємства здійснюється як на вітчизняному ринку, так і на зовнішньому. Підприємство експортує 35% всієї продукції до Російської Федерації, Молдови, Латвії, Естонії, Білорусі. Поступово розширюється коло споживачів продукції. Товариство вже у вересні сформувало портфель замовлень від фірм Польщі, Болгарії, Чехії. У майбутньому планується збільшити обсяги експорту продукції в зазначені країни.
Реалізація продукції підприємства на внутрішньому ринку здійснюється через мережу спеціалізованих аптек, які дотримуються відповідних умов зберігання продукції. Діяльність підприємства за кордоном опосередкована дистриб'юторами.
Ціноутворення на підприємстві здійснюється на основі мінімальної рентабельності. На підприємстві є резерви підвищення рівня цін на внутрішньому та зовнішньому ринках, що обумовлено стабільним попитом на продукцію та відносно низьким рівнем конкуренції. Проте керівництво підприємства вирішила використовувати ефект масштабу за рахунок розширення виробництва та здійснювати пошук нових сегментів ринку.
У поточному році керівництвом підприємства прийнято рішення щодо поглиблення асортименту продукції та розроблено план впровадження виробництва якісно нової продукції. "Кілька років тому, проаналізувавши ситуацію, ми зрозуміли, що в Україні та й за кордоном, дуже популярні лікувальні трави й ліки на їхній основі", - говорить директор з маркетингу Олексій Ковальов. ВП "ГбРаен" планує протягом наступних років презентувати на ринку дуже важливу запатентовану новинку "Білобіл" - препарат на основі екстракту гінкго білоба, що поліпшує мозковий кровообіг. ВП "ГбРаен" на сьогодні - єдине в Україні підприємство, що має патент на виготовлення продукції такого типу.
Проект із виробництва біологічної продукції нового покоління - один з небагатьох прикладів стратегічного розвитку в Україні. Директор підприємства Григорій Гора пояснив, що керівництво підприємства визначило технологію виробництва біопродуктів як найвищу. Згідно з цим твердженням, впровадження зазначеної технології у виробничий процес створить додаткові важелі для товариства у конкурентній боротьбі на внутрішньому та зовнішньому ринках. Відповідно до стратегічного плану розвитку підприємства, завод у 2012 році планується перевести у режим диверсифікації за рахунок впровадження у виробничий процес якісно нової продукції.
Починаючи масоване просування "Білобіла", фахівці підприємства намагатимуться враховувати власний негативний досвід з просування продукції на ринку. Декілька років тому керівництво підприємства вирішило збільшити продаж одних своїх відомих ліків. Було проведено маркетингові дослідження, пройшла рекламна кампанія. Однак очікуваного росту досягнуто не було. "Ми звернули увагу на один досить істотний фактор, — говорить Олексій Ковальов. - Виявляється, не всі аптеки однакові. У тому розумінні, що відвідувачі тієї або іншої аптеки можуть не входити до числа покупців наших ліків".
Власні маркетингові дослідження, проведені наприкінці 2009 року, показали, що потенційними споживачами "Білобіла" є представники середнього й вище класів віком від 35 до 50 років. Тобто найактивніша частина населення, що багато працює й, відповідно, найбільше піддана розумовим навантаженням і стресовим ситуаціям.
Вартість "Білобілу" не можна назвати низькою, до того ж проблема безпам'ятності навряд чи ставиться до числа найбільш насущних питань, пов'язаних зі здоров'ям. Це значить, що малозабезпечені категорії громадян "Білобіл" купувати, швидше за все, не будуть. Тому фармацевтам було важливо правильно визначити місця, де "Білобіл" міг би успішно продаватися.
Споконвічно акцент робився, насамперед, на аптеки, розташовані на жвавих міських магістралях, у великих торгових центрах. З іншого боку, середня ціна "Білобілу" - близько $4 - 10, залежно від форми упакування в 20 або 60 капсул - дешевше від найближчих його конкурентів, які також містять екстракт гінкго білоба ("Танакану" - виробництва французької компанії Ipsen й "Мемопланту" - німецької Dr. Willmar Schwabe), у чотири й два рази відповідно. До того ж препарат планується продавати без рецепта, що збільшує його привабливість для споживача.
Наприкінці 2010 року підприємство планує розширити лінію препарату. До цього моменту "Білобіл" продавався в упакуванні по 20 капсул. Випуск нової форми - 60 капсул - це відгук на пропозиції фахівців, які вони висловлювали.
Налагоджуючи дистрибуцію препарату, фахівці відділів маркетингу та зовнішньоекономічної діяльності підприємства не стали винаходити велосипед. "Регіональні представники компанії та дистриб'ютори постійно перебувають у контакті з менеджерами у закупівлі тих аптек, у яких має продаватись "Білобіл", - розповідає Олексій Ковальов, — що дозволить стежити за наявністю препарату в аптеці, динамікою купівельного попиту". На основі цього медпредставники надаватимуть інформацію про необхідні строки й обсяг поставок препарату дистриб'ютору.
Диверсифікація виробництва підприємства є обгрунтованою, що обумовлено жорсткою конкуренцією. Розширення асортименту, особливо за рахунок якісно нової продукції, дасть змоіу вдосконалити виробництво та підвищити рівень його ефективності, стверджує Григорій Гора.
Проте, слід відзначити певну особливість у реалізації проекту диверсифікації. Як зазначив Г. Гора, проект виробництва харчової біодобавки планується запроваджувати три роки. Провідні фахівці заводу вважають проект ризикованим. Це обумовлено тим, що він потребує значних інвестицій. При цьому ринок майже не досліджений, продукція не відома споживачу, маркетингові дослідження проводити неможливо. Єдиним орієнтиром у цій справі стала висока популярність аналогічних харчових біопродуктів на західних ринках.
Керівництво вирішило захистити підприємство від збитків за рахунок етапної реалізації проекту диверсифікації. Планується на початковій стадії проекту виготовляти пробні зразки на існуючому обладнанні та у традиційній упаковці. В умовах стабілізації попиту протягом шести місяців планується запровадити у виробничий процес нове обладнання - камери для збагачення та сушки клітковини. На адресу підприємства надійшло дві оферти щодо поставки обладнання - автоматизована сушарка з електричним нагрівом і примусовою циркуляцією фірми "Кроун" (Франція) та напівавтоматична аеродинамічна сушарка фірми "ABB" (Україна). Керівникові зовнішньоекономічного відділу Яну Хитрику необхідно відібрати з двох пропозицій найефективнішу. Він звернувся до керівника виробничого відділу за інформацією щодо параметральних характеристик обладнання різних постачальників та доручив працівникам відділу провести порівняння поставок обладнання на підприємство.
Згідно з проектом диверсифікації планується внести відповідні зміни і у процес реалізації продукції на внутрішньому та зовнішніх ринках. Товариство планує експортувати близько 35 % нової продукції на зовнішні ринки. Виходячи зі специфіки зберігання продукції (необхідність зберігання при температурі +3+4 С), на підприємстві заплановано поповнити автопарк сімома вантажними, обладнаними холодильниками, машин. Термін зберігання харчової біодобавки планується збільшити до 18-24 місяців (термін зберігання продукції, що сьогодні виготовляється на підприємстві, становить 6-9 місяців). Відповідно до проекту диверсифікації на підприємстві планується створити власні підприємницькі структури (представництва) за кордоном. їхнім обов'язком буде вивчення попиту на продукцію та забезпечення її реалізації.


Питання для обговорення:
1.    У чому полягає специфіка розробки і реалізації стратегії диверсифікації на підприємстві?
2.    Які ключові складові стратегії диверсифікації?
3.    Як сформовано на підприємстві цінову політику, в т.ч. для зовнішніх ринків?
4.    Яке рішення слід прийняти Я. Хитрику щодо поставки автоматизованої сушарки З електричним нагрівом і примусовою циркуляцією фірми "Кроун" (Франція) та напівавтоматичної аеродинамічної сушарки фірми "ABB" (Україна)?
5.    Чи є, на Вашу думку, ефективною система просування нової продукції на зовнішніх ринках?

Орієнтовний графік роботи над ситуацією
І. Вступ (приблизно 10-15 хв. на попередньому занятті)
1.    Викладач стисло характеризує ситуаційну вправу, її цілі. При цьому слід акцентувати увагу студентів на реальності ситуації і відсутності єдиного правильного рішення.
2.    Викладач проводить розподіл студентів на невеликі групи і пропонує учасникам зустрітись та обговорити завдання для домашньої роботи.
II. Завдання для домашньої роботи
Продумати відповіді та зробити письмові нотатки до таких запитань:
1.    Що таке стратегія, які типи стратегії існують у міжнародному бізнесі?
2.    Які фактори зовнішнього середовища впливають на функціонування підприємства - суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності?
3.    У чому полягає сутність економічної категорії "ціна", які особливості ціноутворення у зовнішньоекономічній діяльності?
4.    Що таке просування продукції? Які існують методи просування продукції на зовнішніх ринках?
III. Обговорення ситуаційної вправи
План обговорення ситуаційної вправи наведено у формі переліку запитань до вправи. Кожне питання розглядається спочатку у робочих групах, а потім кожна група висловлює свої думки та пропозиції.
1.    Під час обговорення питання № 1 "У чому полягає специфіка реалізації стратегії диверсифікації виробництва на підприємстві?" згадайте відповіді на завдання домашньої роботи "Що таке стратегія, які типи стратегії існують у міжнародному бізнесі?". Також необхідно з'ясувати, що таке процес диверсифікації, які його головні етапи. При розгляді цього питання слід звернути увагу також і на проблеми, які виникають внаслідок диверсифікації діяльності підприємства. Викладач просить одного із студентів розкрити сутність ситуації, що склалась на підприємстві та зробити висновок щодо особливості стратегії диверсифікації на підприємстві, що є об'єктом аналізу. Після доповіді студента надається право іншим учасникам на доповнення.
2. Питання № 2 "Які ключові завдання проекту диверсифікації виробництва?" є одним з найголовніших. Слід звернути увагу на те, що проект диверсифікації є складним та має кілька етапів. Один із студентів готує виступ щодо основних моментів розкриття сутності питання із застосуванням дошки. Обговорення здійснюється всією групою.
3.    Викладач пропонує студентові обговорити питання № 3 "Як сформовано на підприємстві цінову політику?". Обговорення відбувається у командах. Викладач пропонує протягом 7-10 хв. обговорити, спираючись на самостійно підготовлене питання (3), завдання для домашньої роботи. Викладач просить представників із команд назвати фактори, які впливають на розробку цінової політики на підприємстві. Послідовно доповідачі з кожної команди оголошують свою інформацію, викладач коментує, записуючи на дошці.
4.    Обговорюючи питання № 4 "Яке рішення слід прийняти Я. Хитрику щодо поставки автоматизованої сушарки з електричним нагрівом і примусовою циркуляцією фірми "Кроун" (Франція) та напівавтоматичної аеродинамічної сушарки фірми "ABB" (Україна)?", треба провести відповідні економічні розрахунки ефективності імпортування обладнання для виробництва нової продукції на підставі даних таблиці 1. Викладач пропонує протягом 20 хв. у робочих групах розрахувати ефективність імпорту обладнання для підприємства та обговорити поставлене питання, спираючись на дані розрахунків. Викладач викликає представників команд, які презентують свою доповідь (4-5 хв.), на запитання-відповіді відводиться до 5 хв.
5.    Аналізуючи питання № 5 "Чи є, на Вашу думку, ефективною система просування нової продукції на зовнішніх ринках?", слід звернути увагу на систему збуту продукції як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках. Потрібно детально розглянути систему збуту підприємства, визначити її переваги та недоліки. Можна запропонувати учасникам обговорення змоделювати ситуацію, пов'язану з просуванням нової продукції на внутрішньому і, особливо, на зовнішньому ринках.
6.    Висновок.
Остаточні підсумки підбиває викладач.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить