Система управління якістю на підприємстві
Філософія забезпечення якості формується в циклі: пла-нування — виконання — контроль — нормування. На його основі сформульований ряд керівних принципів, які необхід-но враховувати при проектуванні і побудові системи управ-ління якістю на будь-якому підприємстві: • зробіть так, щоб прагнення до вдосконалення товару або послуг стало постійним. Ваша кінцева мета – бути конкурентоздатним, залишитися в бізнесі і забезпечи-ти робочі місця. Не відступайте від досягнення твердо встановлених виробничих цілей у сфері поетапного і постійного поліпшення продукції і послуг; • застосовуйте нову філософію якості (підприємництва), щоб добитися стабільності роботи підприємства; • зрозумійте, що для досягнення якості немає необхід-ності в суцільному контролі; • постійно удосконалюйте систему виробництва і обслу-говування з метою підвищення якості і продуктивнос-ті, а також зниження витрат; • створіть систему підготовки кадрів на робочих місцях; • створіть систему ефективного керівництва, а не нагля-ду; • використовуйте ефективні методи спілкування між людьми, виключивши страх і недовір'я; • припиняйте практику виділення виробничих потужно-стей на основі жорстких нормативів; • усувайте перешкоди, які позбавляють працівника пра-ва гордитися своєю роботою; • ясно визначите обов'язки і відповідальність керівників всіх рівнів за постійне поліпшення якості продукції і послуг. На основі цих принципів на Заході менеджери широко застосовують рекомендації у галузі стимулювання праці. В основному вони зводяться до наступного: • нагороджувати перспективні рішення, а не однохви-линні; • нагороджувати тих, хто бере на себе ризик, а не тих, хто його уникає; • нагороджувати творчу роботу, а не підпорядкування; • нагороджувати за результати роботи, а не за обсяг; • нагороджувати за спрощення, а не за даремні (якщо навіть не шкідливі) ускладнення; • нагороджувати за якість, а не за швидку роботу; • нагороджувати тих, хто працює один з одним, а не проти один одного. У системі управління якістю продукції на підприємстві важливе місце займає служба управління якістю. Її основні задачі: • захист репутації фірми; • захист споживача від дефектної продукції; • скорочення непродуктивних робіт; • попередження браку. На основі цих задач найважливішими функціями слу-жби управління якістю є: • координація робіт з постійного підвищення якості на всіх стадіях життєвого циклу продукції (стратегічний маркетинг, науково-дослідні і дослідно-конструкторські роботи (НІОКР), організаційно-технологічна підготовка нового виробництва (ОТПП), виробництво, підготовка товару до функціонування, експлуатація, ремонт, утилізація товару); • координація діяльності всіх підрозділів і служб підп-риємства в розробленні конкретних цілей, а також їх інформування про досягнуті результати; • координація програм, планів та інших регламентую-чих документів і активна участь у підготовці кадрів (робітників всіх спеціальностей і кваліфікацій; фахів-ців і менеджерів всіх рівнів).
|