Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Для студента... Відбір джерел інформації

Відбір джерел інформації
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Відбір джерел інформації

На цьому етапі необхідно визначити вид інформації, що цікавить фірму, і шляхи її збору. Вся дослідницька інформація підрозділяється на первинну й вторинну. Дослідник може збирати ту або іншу, або одночасно обидві. Звичайно маркетингові дослідження починають зі збору вторинних даних.
Вторинні дані підрозділяються на:
1. Внутрішні джерела (звіти самої фірми й попередні дослідження).
2. Видання державних установ (бюлетені, довідники та ін.)
3. Періодичні видання й книги.
4. Комерційна інформація (ділові огляди й дослідження інших фірм).
Вторинна інформація звичайно служить відправною точкою в дослідженнях і обходиться фірмі значно дешевше, але в більшості випадків вторинної інформації для ухвалення рішення не достатньо, тому з більшими фінансовими витратами фірма збирає первинну інформацію.
Є кілька способів збору первинних даних:
• спостереження,
• експеримент,
• опитування.
До найбільш ефективних способів дослідження належить опитування. Найпоширенішим способом опитування є анкетування.
Анкета – це інструментарій, де з певною логікою і послідовністю задаються запитання, на які фірма бажає одержати відповіді.

Основні помилки при складанні анкет:
1. Неможливо відповістити на запитання.
2. Питання, на які не бажають відповідати (некоректні).
3. Питання, які не вимагають відповіді.
4. Немає потрібних запитань з проблеми.
Форма запитання сильно впливає на правдивість відповіді й вірогідність одержуваних результатів.
Запитання за своєю структурою підрозділяються на:
• закриті;
• відкриті.
Закриті запитання містять у собі всі можливі варіанти відповідей (підказки). Респондент повинен тільки обвести кружком ту відповідь, яку він вважає правильною.
Розробка питань вимагає обережності й компетентності. Ось кілька простих правил, що дозволяють уникнути серйозних помилок:
1. Дослідник повинен користуватися простими й недвозначними словами (ясність питання)
2. Особливе значення має послідовність питань (перші питання повинні будити інтерес, наступні - його підтримувати).
3. Важкі й особисті запитання звичайно розміщують наприкінці анкети.
Щоб результати маркетингових досліджень вийшли достовірними треба підготувати план вибірки дослідження.
Вибірка – група населення, що персоніфікує немовби все населення в цілому (репрезентативна група).
При складанні плану дослідник ставить і вирішує наступні запитання:
1. Кого опитувати?
2. Яку кількість людей слід опитати? (Більші вибірки (більше 1%) достовірніші, але дуже дорогі. За певних умов вибірка може й не перевищувати 1% населення).
3. Як відбирати людей? (Випадкова вибірка, вибірка за категоріями.)
Способи зв'язку з аудиторією:
1) Інтерв'ю по телефону. (Найшвидший, але опитувати можна тільки тих, у кого є телефони).
2) Анкета поштою ( % повернення анкет дуже низький).
3) Особисте інтерв'ю (Універсальний метод, але самий трудомісткий).


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить