Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Для студента... Інформаційно-психологічна безпека людини у міжособистісній комунікації

Інформаційно-психологічна безпека людини у міжособистісній комунікації
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Інформаційно-психологічна безпека людини у міжособистісній комунікації

Встановлено, що в процесі комунікації 7-10% інформації несуть слова, 35-40% - звуки та інтонація, приблизно 50% - жести та міміка. За допомогою слів передають сенс інформації, за допомогою жестів, міміки - ставлення до неї. Відповідно, під час комунікації не завжди люди можуть правильно зрозуміти один одного, виникають непорозуміння, сварки, скандали. Як наслідок цього у однієї або обох сторін комунікативної дії виникають стресові стани. Тому, у міжособистісних відносинах зростає проблема взаємопорозуміння. Отже, для забезпечення інформаційно-психологічної безпеки людини велике значення має оволодіння уміннями ефективної комунікації.
Забезпечення безпеки виявленням недостовірної інформації Для забезпечення ефективної комунікації людині необхідно опанувати хоча б елементарними вміннями розшифровувати невербальну сторону комунікативної дії. Наприклад, виявити можливість отримання неправдивої інформації від співрозмовника можна за такими ознаками:
1.    Очі (зіниці). Швидше і точніше понад усе видають очі що бігають. Але більшість людей знають або інтуїтивно здогадуються про цю видиму ознаку брехні і тому намагаються умисно прямо дивитись у вічі співрозмовника, імітуючи чесний, щирий погляд. Якщо ви непоганий фізіономіст, то обов'язково звернете увагу на цей неприродній пильний погляд.
Якщо у вас хороший зір, придивіться до зіниць співрозмовника. Як тільки у людини з'являється думка обдурити, зіниці або сильно звужуються, або розширюються. Принаймні, завжди відхиляються від норми. Кожну з цих ознак ще можна розрізнити, але їхня сукупність дає підстави безпомилково визначити, чи говорять вам правду.
2.    Голос. Брехня, як відомо, завжди вимагає психологічного напруження, оскільки людина морально готується зіграти певну неприродну роль. У неї майже непомітно, міняється при цьому тембр голосу. Це, між іншим, перевірено й експериментально. Дослідники з університету Діссена у Німеччині виявили, що коли людина починає брехати, вона завжди трохи підвищує тон.
3.    Руки/ноги. Внутрішня робота, неминуча при брехні, проявляється і в рухах ніг: коли брехун сидить, заклавши ногу за ногу, він мимоволі смикає носком. Підозрюючи людину в брехні, зверніть увагу на жестикуляцію. Коли людина хоче вас обдурити, вона мимоволі намагається сховати великі пальці рук. Зазначимо, що з них іде енергетичний викид. Як тут не згадати характерний жест Леніна і його знамениту жилетку. Саме так у давнину купці, намагаючись обдурити покупця, виходили йому назустріч із чарівною усмішкою, заклавши пальці у прорізи або кишені жилета.
Своєчасне виявлення неправдивої інформації, яку людині хочуть передати, суттєво підвищує рівень інформаційно-психологічної безпеки особи, дозволяє уникнути небезпечних дій, небажаних ситуацій тощо.
Для того, щоб зменшити ризик прийняття неправильного рішення можна скористатися порадами Чарльза Маккоя:
-    Сприймайте інформацію розумно:
-    складіть чітку картину про реальність;
-    перепровірте своє сприйняття;
-    зосередьтесь на ключових фактах;
-    ставте запитання під час дискусії;
-    не розривайте єдність загального і часткового;
-    спочатку розум, потім емоції;
-    думайте не поспішаючи;
-    споглядайте;
-    несіть відповідальність за прийняті рішення і їхні наслідки;
-    спочатку осягніть, потім аналізуйте (вивчіть ситуацію, а потім аналізуйте її);
-    перш ніж діяти, зосередьтесь на оцінці фактів;
-    Контролюйте якість свого мислення:
-    чіткість;
-    точність;
-    ширина;
-    здоровий глузд;
-    добросовісність;
-    думайте системно;
-    почніть з того що знаєте точно;
-    поєднайте все разом;
-    зважте всі "за" і "проти";
-    оцініть свої шанси;
-    виробляйте сувору послідовність дій;
-    використовуйте свою уяву;
-    відійдіть від шаблону;
-    підійдіть до проблеми творчо;
-    прислухайтеся до свого внутрішнього голосу;
-    намагайтесь відрізнити справжню інтуїцію від несправжньої;
-    думайте емпатично;
-    враховуйте те, що думають і відчувають інші;
-    виявляйте мотиви, які приховуються за думками, почуттями і діями інших людей;
-    думайте, як інші інтерпретують ваші слова, дії;
-    думайте про наслідки;
-    думайте про неможливе;
-    думайте про неочікуване;
-    враховуйте значимість і ймовірність наслідків;
-    вітайте і цініть сувору критику.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить