Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Для студента... Ділова бесіда як різновид професійного діалогічного мовлення

Ділова бесіда як різновид професійного діалогічного мовлення
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Ділова бесіда як різновид професійного діалогічного мовлення

Одним із різновидів діалогічного мовлення є ділова бесіда. Ділова бесіда – це розмова, в якій бере участь небагато  учасників.Мета ділової бесіди – отримання інформації, розв’язання важливих виробничих проблем, вирішення певних завдань. На думку Мішеля Монтеня ( 1588 р.), „найплідніша і найприродніша  вправа для розуму – бесіда.” Як і будь-яка розмова, бесіда – це „будівля, яку зводять спільними зусиллями” (Андре Моруа).
До основних функцій будь-якої ділової бесіди можна віднести такі:
-    початок інноваційних заходів і процесів;
-    контроль і координування вже початих заходів, акцій;
-    обмін інформацією;
-    взаємне спілкування працівників однієї організації, міжособистісні і ділові контакти;
-    підтримка ділових контактів з партнерами у зовнішньому середовищі;
-    пошуки, висування й оперативна розробка нових ідей і задумів;
-    стимулювання руху думки у нових напрямках.
Як правило, ділові бесіди плануються заздалегідь. У процесі підготовки визначається предмет  бесіди, коло питань, що доцільно обговорити, основні наміри, які необхідно здійснити.Якщо в процесі бесіди використовцються певні документи, їх також необхідно підготувати заздалегідь.
Правильне проведення ділових бесід сприяє приросту продуктивності праці на 20-30%.
Структура ділової бесіди:

1.    Початок бесіди.
2.    Передача інформації.
3.    Аргументування.
4.    Спростування доводів співрозмовника.
5.    Прийняття рішень.

Важливою і водночас найважчою частиною ділової бесіди є початок. Розмову не варто розпочинати з обговорення погоди. Початок бесіди – це встановлення контакту, побудова „мосту” між партнерами. Радять ставити запитання по суті, відповідати спокійно, виявляючи знання справи, аргументувати свою позицію, говорити докладно, але не багатослівно, створювати довірливу атмосферу, зацікавлювати співрозмовника, не втрачати у розмові ініціативи, уникати полеміки.
У діловій бесіді є конкретні правила дотримання комунікативної етики. Треба бути  уважним і тактовним до співрозмовника, враховувати погляд і докази, висловлювати свої думки точно, логічно, переконливо, стежити за реакцією партнера і відповідно коригувати свої дії, стимулювати зацікавленість розмовою.
Дослідниками виділені фактори, що сприяють успішному проходженню ділової бесіди:

-    професійні знання;
-    ясність;
-    наочність;
-    постійна спрямованість;
-    ритм;
-    повторення;
-    елемент раптовості;
-    „насиченість” міркувань;
-    рамки передачі інформації;
-    гумор і іронія.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить