ПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ЗАНЯТТЯ
1. Загальна психологічна спрямованість заняття: - мотивація діяльності педагога й дітей на занятті (за обов'язком, за інтересом, за традицією спільної діяльності); - інтерес вихователя й дітей (до змісту, методів і форм). 2. Реалізація ідей розвиваючого навчання: - як здійснювалась робота щодо формування активності, само¬стійності й творчості; - які засоби використовував педагог для постійного переходу від навчання до самонавчання. 3. Організація пізнавальної діяльності на занятті: - чи були установки на сприймання, запам'ятовування і розду¬ми (що сприйняти, що завчити, що обговорити); - як вихователь домагався цілісного й свідомого, осмисленого сприйняття навчального матеріалу (поставив мету, спрямував усві¬домленість в одне русло, застосував цілісний підхід, наочність, об¬разність тощо); - як організував увагу (як спрямовував, як переключав, що робив під час відволікання, як домагався стійкості); - як розвивав пам'ять дітей (які види діяльності організовував, як націлював на запам'ятовування, збереження і відтворення, як добирав інформацію для запам'ятовування, скільки і як повторю¬вав, як перевіряв); - як розвивав мислення дітей, використовуючи порівняння, зіставлення, аналіз, синтез, класифікацію, систематизацію, генера¬лізацію; - як працював із поняттями, аргументами; - як розвивав творчу уяву. 4. Формування вмінь і навичок дітей: - як формував загально навчальні вміння й навички; - як вироблялися спеціальні вміння й навички; - які практикував види вправ і як вони сприяли тренуванню умінь і навичок; - яку роль відіграють вказівки, інструкції, алгоритми, зразки під час формування вмінь і навичок; - чи раціонально використав час для формування вмінь і навичок 5. Розвиток емоційно-вольової сфери дітей: - які емоції дітей переважають на занятті; - які засоби корекції емоцій використав вихователь на занятті; - чи враховує педагог на занятті індивідуальні особливості й стан дитини; - що робить для активізації вольової сфери у дітей; - чи помічає дітей з агресивним і депресивним станом. 5. Психологічна саморегуляція вихователя на занятті: - яке творче самопочуття вихователя на занятті; - який контакт з дітьми; - як реагує вихователь на аналіз заняття.
|