Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Для студента... Види научіння. Імпринтинг

Види научіння. Імпринтинг
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 1
ХудшийЛучший 

Види научіння. Імпринтинг

1. Реактивне научіння має місце, коли організм пасивно реагує на зовнішні фактори й у нервовій системі мимоволі виникають зміни, формуються нові сліди пам'яті. До цього виду поведінки відносяться: імпринтінг, звикання, сенсибілізація й умовні рефлекси.    Імпринтінг (відбиття) - це глибока прихильність до першого об'єкта, що рухається, що попав у поле зору. Даний механізм уперше описав Лоренц, спостерігаючи поведінку гусенят. Він дуже важливий для виживання. У людини соціальні зв'язки встановлюються рано і мають глибокий характер. Механізм імпринтінгу служить як би сполучною ланкою між уродженим і придбаним. Ефективний імпринтінг у формі дочірньої чи синовньої, соціальної та статево-рольової поведінкп детермінований генетично, але спрямованість цих форм поведінки залежить від досвіду, одержуваного з перших хвилин життя, тобто в цьому сенсі зазначені форми є придбаними.    Звикання, або габітурація (примітивний спосіб научіння), настає, коли організм у результаті змін навчається ігнорувати якийсь постійний подразник.    Сенсибілізація (протилежна звиканню) - це повторення стимулу, що веде до більш сильної активації організму, який стає більш чуттєвим до даного стимулу. У результаті подразник, що не викликає при однократному впливі ніякої реакції, при повторних впливах провокує ту чи іншу поведінку (наприклад, дзижчання мухи, краплі води або слова-»паразити» можуть відволікати від основної діяльності).
Умовно-рефлекторне научіння виникає, коли формуються зв'язки між специфічним стимулом, що викликає вроджений рефлекс, і яким-небудь індиферентним стимулом. У результаті індиферентний стимул викликає рефлекс.     Імпри́нтинг (англ. imprinting, від imprint – залишати слід, фіксувати, запам'ятовувати), запам'ятовування — в етології та психології специфічна форма навчання; фіксація в їхній пам'яті ознак об'єктів при формуванні або корекції вроджених поведінкових актів.  ……. Імпринтинг у психології   Це психофізіологічний механізм, згідно з яким образ, сприйнятий в певний кризовий період розвитку, міцно запам'ятовусться в мозку, трансформуючись у стійку програму поведінки. [1]
Існують три види научіння: нарощування знань, переструктурування і настройка.
научіння за допомогою нарощування знань полегшується у умовах, що визначаються загальним принципом: осмислений матеріал легше запам'ятати, ніж довільний. Навчається або надає сенс досліджуваного матеріалу, або витягує його з матеріалу. Перевагами цього принципу може скористатися учитель, тренер чи викладач, так організувавши ситуацію навчання, щоб свідомість та організація матеріалу були очевидні що навчається. Осмислений матеріал, який добре організований і викликає конкретні зорові асоціації, вивчаються швидше за все і запам'ятовується на більш тривалий час.
Спосіб научіння шляхом переструктурування розбивається для зручності на два послідовних етапи. На першому етапі навчається вирішує завдання після запам'ятовування відносяться до неї фактів або за допомогою універсальних процедур, або за аналогією. Він може посилити свої здатності вирішувати завдання, якщо буде вивчати стандартні універсальні процедури і способи вирішення завдань, а потім застосовувати їх на практиці і використовувати в різних ситуаціях. На другому етапі процесу переструктурування навчається компілює фактичні знання в процедурні знання, використовуючи для цього операції композиції і формування процедур. Якщо діють обидва цих механізму, то научіння полегшується при наявності узгоджених зовнішніх умов і при відсутності переривань процесу.
научіння шляхом установки - заключна фаза процесу научіння. Вона триває досить довго після первинного засвоєння навички. У контексті налаштування або формування продукцій були описані два механізму: узагальнення і розрізнення. Крім того, відбувається взаємодія між механізмом посилення (збільшення «ваги») і іншими механізмами налаштування. Найбільш важливий показник ефективності налаштування - практична діяльність що навчається за наявності зворотного зв'язку, яка забезпечується або його внутрішньої моделлю завдання навчання, або ззовні (наприклад, учителем, тренером або викладачем).


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить