Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Для студента... Криза трьох років - як допомогти своїй дитині стати самостійним?

Криза трьох років - як допомогти своїй дитині стати самостійним?
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Криза трьох років - як допомогти своїй дитині стати самостійним?

Довідка: Криза трьох років починається приблизно в 2,5 року і закінчується в 3,5. Вважається одним із самих складних, але важливих і потрібних етапів розвитку і становлення особистості дитини.
Радянський психолог Л.С. Виготський виділив сім загальних симптомів:
1. Негативізм - прагнення постійно суперечити дорослим.    2. Упертість - прагнення відстояти свою вимогу.   3. Норовистість - бунт проти старих норм і правил.   4. Свавілля - наше улюблене - "Я сам!"   5. Протест, бунт - постійний стан війни, як з собою, так і з оточуючими.   6. Знецінення - норм поведінки, вашого авторитету і т.п.    7. Деспотизм - намагається підпорядкувати собі все і вся його оточує.     Вашій дитині виповнилося два з половиною роки? Радійте, малюк вже так багато може робити самостійно. А головне, що і він починає усвідомлювати свою самостійність і проявляти активність, вириваючи з маминих рук одяг або ложку з криком - Я САМ! Я САМА!     Дитина САМ хоче управляти своїми дії, думками і собою нарешті, а тут Ви, дорослий, весь час йому в цьому заважаєте. Маленька людина хоче самостійно одягтися, вмитися, поїсти, вимити посуд і підлоги, але Ви, розумна мама, звичайно ж, поруч, і звичайно ж думаєте: "Неправильно одягнеться, обіллє водою, забруднити ... і взагалі, ми запізнюємося ..., я все зроблю сама і швидше і краще
Криза підліткового віку  
Це криза соціального розвитку, що нагадує кризу 3 років (”Я сам”), тільки тепер це “Я сам” в соціальному сенсі.
У літературі описаний як “вік другого перерізання пуповини, “негативна фаза статевого дозрівання”. Характеризується падінням успішності, зниженням працездатності, дисгармонійною у внутрішній будові особи. Людське Я і мир розділені більш, ніж в інші періоди.
Криза належить до гострих.
Симптоми кризи
•    Спостерігається зниження продуктивності і здатності до учбової діяльності навіть в тій області, в якій дитина обдарована.
Регрес виявляється, коли задається творче завдання (наприклад, твір). Діти здатні виконувати так само, як і раніше, тільки механічні завдання.
Це пов’язано з переходом від наочності і знання до розуміння і дедукції (виведення слідства з посилок, висновок). Тобто відбувається перехід на новий, вищий ступінь інтелектуального розвитку. По Піаже, це 4 період розумового розвитку. Це не кількісна характеристика інтелекту, а якісна, яка спричиняє за собою новий спосіб поведінки, новий механізм мислення. На зміну конкретному приходить логічне мислення. Це виявляється в критицизмі і вимозі доказів. Підліток тепер обтяжується конкретним, його починають цікавити філософські питання (проблеми походження миру, людини). Холоне до малювання і починає любити музику, найабстрактніше з мистецтв.
Відбувається відкриття миру психічного, увага підлітка вперше звертається на інших осіб.    З розвитком мислення наступає інтенсивне самосприйняття, самоспостереження, пізнання світу власних переживань. Розділяється мир внутрішніх переживань і об’єктивна дійсність. У цьому віці багато підлітків ведуть щоденники. Нове мислення надає вплив і на мову, мову. Цю стадію можна порівняти тільки з раннім дитинством, коли розвиток мислення просувається услід за розвитком мови. Мислення в підлітковому віці не одна з функцій у ряді інших, а ключ для решти всіх функцій і процесів. Під впливом мислення закладаються основи особи і світогляду підлітка.
Мислення в поняттях перебудовує і нижчі, раніші функції: сприйняття, пам’ять, увага, практичне мислення (або дієвий інтелект). Крім того, абстрактне мислення є передумовою (але не гарантією) того, що людина досягне вищої стадії етичного розвитку.
•    Другий симптом кризи - негативізм.     Іноді цю фазу так і називають фазою другого негативізму по аналогії з кризою 3 років. Дитина як би відштовхується від середовища, ворожий, схильний до сварок, порушень дисципліни. Одночасно випробовує внутрішній неспокій, незадоволеність, прагнення до самоти, до самоїзоляциі.      У хлопчиків негативізм виявляється яскравіше і частіше, ніж у дівчаток, і починається пізніше - в 14-16 років. Поведінка підлітка під час кризи не обов’язково має негативний характер. Л.С.Выготский пише про три варіанти поведінки.
•    Негативізм яскраво виражений у всіх областях життя підлітка    Причому це триває або декілька тижнів, або підлітка надовго випадає з сім’ї, недоступний домовленостям старших, збудливий або, навпаки, тупий. Це важке і гостре протікання спостерігається у 20% підлітків.
•    Дитина - потенційний негатівіст    Це виявляється лише в деяких життєвих ситуаціях, головним чином як реакція на негативний вплив середовища (сімейні конфлікти, пригноблююче дію шкільної обстановки). Таких дітей більшість, приблизно 60 %.
•    Негативних явищ немає зовсім у 20 % дітей.
На цій підставі можна припустити, що негативізм наслідок недоліків педагогічного підходу . Етнографічні дослідження також показують, що є народи, де підлітки не переживають кризи.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить