Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Для студента... Проектування продукту. Традиційне проектування виробу

Проектування продукту. Традиційне проектування виробу
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Проектування продукту. Традиційне проектування виробу

Виробів повинно бути націлене на задоволення потреб покупця. Підприємство у своїй повсякденній діяльності зобов'язане вести спостереження за попитом на кожен вид продукції, яка випускається фірмою, а також зауважувати зміни в товарній пропозиції конкурентів і зміни в технології виробництва.
Чуйна реакція на етап ринкового попиту змушує фірму проводити цілеспрямований пошук нових ідей і нових товарів.
З огляду на те, що розробка нового продукту здійснюється протягом декількох і більше років (від зародження ідеї до моменту одержання чистого прибутку), підприємство значною мірою зацікавлене в скороченні даного періоду, прагне всіляко прискорити плин процесу, не допускаючи, однак, надмірного ризику. Крім того, необхідно також рахуватися з тим, що нові продукти і вироби легше «адаптуються» до умов функціонування фірми, якщо вони аналогічні попереднім з погляду виробництва і збуту. І набагато складніша справа з «чужорідними» товарами, з виробництва яких фірма не має ні досвіду, ні знань.
З обліком вище викладеного, процес створення нового продукту можна розділити на наступні основні етапи:
1. Аналіз потреб у прогнозованих виробах.
2. Пошук ідеї нового товару.
3. Попередня оцінка ідеї і вибір найбільш прийнятного шляху її здійснення.
4. Дослідження споживчих властивостей нового продукту і попередній аналіз ринку.
5. Вибір критеріїв проектованого виробу відповідно до вимог ринку.
6. Визначення необхідних властивостей виробу на основі вибору альтернатив проектних характеристик.
7. Вивчення особливостей процесу виробництва і можливості адаптації нового продукту до існуючих умов фірми.
8. Проектування нового продукту.
9. Проектування процесу виробництва.
10. Організація досвідченого виробництва і пробною збуту.
11. Перехід до серійного виробництва і здійснення комплексної програми маркетингу [1].
Варто мати на увазі, що після закінчення кожного етапу проводиться всебічна ревізія досягнутих результатів, на підставі яких можливе повернення з будь-якого етапу на будь-який попередній етап з повторенням викладених процедур. Таким чином, дані дії носять ітеративний характер і дозволяють досягти досить надійний результат.
Розглянемо коротко суть кожного етапу.
Аналіз потреб і прогнозів про нові вироби. На виникнення потреб звичайно впливають наукові дослідження, рішення центральних органів, думка споживачів, продукція конкуруючих фірм чи їхнє сполучення.
Вихідна інформація повинна бути максимально конкретною і релевантною. Дуже важливо на даному етапі враховувати не тимчасові запити споживачів, а перспективні потреби завтрашнього дня на основі прогнозування. На цьому етапі також рекомендується визначити виробничі можливості структурних підрозділів, оцінити їхні потужності і здатності до майбутніх передбачуваних змін.
Практично, одночасно з зазначеною роботою виконується й інший етап створення нового виробу — етап пошуку ідеї нового товару. Характерною рисою цього етапу є організація постійного надходження нових ідей, що повинні відповідати можливостям підприємства. Крім того, їх повинно бути досить багато для того, щоб забезпечити вибору.
Основним джерелом надходження нових ідей можна назвати опитування існуючих і потенційних клієнтів, дослідження окремих і взаємозалежних ринків, фахівців сфери НДДКР, комівояжерів, співробітників патентозиавців, винахідників.
Не можна також забувати і про зовнішні джерела ідей, таких, як професійні асоціації і товариства, виставки, ярмарки, друкування і література. Необхідно також пам'ятати, що освоєння нового продукту завжди пов'язане з ризиком, і кандидатів на включення в розглянутий перелік варто відбирати з великою обережністю.
Попередня оцінка ідеї. На етапі попередньої оцінки нового товару зважуються два завдання. По-перше, оцінюються явно негідні проекти. І, по-друге, з кількості ідей, що залишилися після відсівання, відбираються найбільш вдалі і багатообіцяючі, котрі можна рекомендувати для експериментального пророблення сферою НДДКР.
Дається приблизна оцінка обсягів попиту, тенденції його розвитку, оцінка технічної здійсненності запропонованої ідеї, ймовірності успіху у вирішенні технічних завдань. У ряді випадків можучі, виникнути проблеми юридичного характеру, як з погляду патентної ситуації, так і в зв'язку з можливим ризиком і безпекою в процесі використання товару клієнтами.
Дослідження споживчих властивостей товару і попередній аналіз ринку. Після схвалення ідеї приступають до проведення досліджень технічного й економічного характеру, а також до дослідження ринку. Чим ближче товар до виробів існуючого асортименту, тим менша потреба в технічних дослідженнях. Деякі товари промислового призначення можуть поставлятися пробними партіями на ринок обмеженому колу клієнтів для попередньої оцінки споживчих властивостей товарів.
Для аналізу конкретних вимог споживача до даного виробу розроблювач повинен розглянути відносну значимість наступних критеріїв проектованого виробу:
1. Вартість.
2. Економічність експлуатації.
3. Якість.
4. Елементи розкоші.
5. Розмір, габарити, потужність чи міцність.
6. Термін служби (довговічність).
7. Надійність в експлуатації.
8. Вимоги до обслуговування, його технологічність і простота.
9. Універсальність використання
10. Дизайн.
11. Безпека експлуатації.
Для визначення необхідних властивостей виробу на основі вибору альтернатив проектних характеристик розроблювач розглядає і враховує наступні параметри:
1. Розміри і форми.
2. Матеріали.
3. Співвідношення стандартних і специфічних елементів.
4. Модульні компоненти.
5. Надлишкові компоненти для підвищення надійності виробу.
6. Елементи безпеки [2].
 Природно, наведені параметри і критерії можуть вступати в протиріччя, тому часто розроблювачі змушені іти на компроміс. Так, наприклад, застосування найбільш товстих аркушів металу для корпусу автомобіля збільшить термін служби машини і підвищить її безпеку, але приведе до її подорожчання і зменшення пробігу на 10 літрів пального.
  Вивчення особливостей процесу виробництва і можливості адаптації нового продукту до існуючих умов функціонування фірми є дуже важливим для підприємства-розроблювача. На цьому етапі аналізується стан технічної бази підприємства, її готовність до виробництва розглянутого виробу. Чим менше має бути змін в удосконалюванні виробництва, тим менше буде витрат на освоєння нового продукту, тим легше і менш болісно сприйме його підприємство.
Фахівці — технологи вивчають прийнятні способи виробництва нового товару і приступають до оформлення інформації, необхідної для подачі заявки на патент. Досліджуються проблеми якості і розробляються заходи для її забезпечення в новому продукті. Фахівці збуту продовжують пошуки потенційних споживачів, застосовуючи, якщо це можливо, випробовування у робочій обстановці обмежених партій нового товару, виготовленого в лабораторних умовах.
Проектування нового продукту. Роботи на даному етапі з організаційної точки зору доцільно розділити на дві великі групи. До першої відносяться роботи, пов'язані з підготовкою завдань на проектування (розробка пропозицій, обґрунтувань, виконання перєдпроектної і проектної підготовки), а до другої — роботи, пов'язані з підготовкою, забезпеченням, виготовленням і випробуванням функціональних зразків і прототипів виробів.
Проект містить у собі всі основні результати проектних робіт І їхнім детальним проробленням, а також повну, уточнену характеристику властивостей, якими буде володіти проектований виріб. Заключною частиною проекту є розробка технологічної й економічної частин проекту, його оформлення й оцінка проекту а результатами випробувань прототипу.
Проектування процесу виробництва починається на заключній і-1'а дії розробки нового продукту і сполучається з цією стадією. Даний етап є найважливішим для операційного менеджера, тому Організація дослідного виробництва і пробного збуту. Одне з основних завдань даного етапу полягає в перевірці прийнятності і придатності пропонованої технології виготовлення продукту. Для цієї мсти розгортають невелике дослідне виробництво, на якому виготовляють обмежені партії новинки.
Маючи у своєму розпорядженні порівняно достатню кількість товару, фахівці з організації збуту проводять практично всебічні натурні досліди серед вузького кола клієнтів. Ця робота, як правило, дає повний обсяг вихідної інформації для запуску нового товару в серію, дозволяє досить точно визначити фактичний рівень витрат виробництва, встановити ціну і намітити шляхи і способи просування товару.
Якщо результати дослідного виробництва одержують схвалення, то проект передається на затвердження вищому керівництву компанії. Саме в цей момент компанія приймає рішення про виділення великих сил і засобів для продовження робіт і серійного виробництва даної продукції.
Серійне виробництво і початок комплексної програми збуту. Затвердження проекту вищим керівництвом є сигналом його Передачі в серійне виробництво і здійснення комплексної програми його збуту.
У процесі розгортання серійного виробництва закінчуються роботи, початі на попередніх етапах процесу (створення упакування, тари, розробка реклами, підготовка товаросупроводжувальної документації, технічних інструкцій і т.п.). Іншими словами, закінчується комплексна підготовка до випуску новинки на ринок у повному обсязі.
Таким чином, розглянутий процес носить складний ітеративний характер. Роботи па різних етапах можуть бути сполучені чи проводитися паралельно (див. далі п. 5.2). Тому в ході роботи над продуктом необхідна гнучкість при виникненні факторів і ситуацій, внаслідок чого приходиться проводити переоцінку отриманих результатів, а іноді змінювати й ідеї, що лежать в основі рішення [3].


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить