Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Для студента... Ринкова конкуренція та її види

Ринкова конкуренція та її види
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 6
ХудшийЛучший 

Ринкова конкуренція та її види

Конкуренція — це економічне змагання, суперництво між учасниками ринку, спрямоване на одержання найбільшої вигоди від використання обмежених ресурсів. Внутрішньогалузева конкуренція (між виробниками однорідної продукції) веде до технічного прогресу, зниженню витрат виробництва та цін на товари, міжгалузева (між виробниками різних видів товарів) дозволяє знайти сферу більше прибуткового вкладення капіталу.
По кількості виробників і покупців на ринку, типу продукції, можливості контролювати ціну, використанню методів нецінової конкуренції, легкості входження в галузь нових фірм, можна виділити ринки:
1) чистої конкуренції,
2) монополістичної конкуренції,
3) олігополії,
4) чистої монополії.
Останні три характеризуються як ринки недосконалої конкуренції.
На ринку чистої (або зробленої) конкуренції кількість фірм, що випускають однорідну стандартну продукцію, настільки велика, що жодна з них не знає про ринок більше інших, не може змінити ринкову ціну; бар'єрів для входження в галузь немає (ринки зерна, цінних паперів).
В умовах монополістичної конкуренції число виробників досить велике, продукція диференційована (тобто конструктивно або технологічно унікальна), велика роль реклами, патенту, торговельної марки, безперешкодне входження в галузь (одяг, взуття, косметика).
Олігополія характеризується обмеженим числом продавців стандартного або диференційованого товару. Один із суперників стає лідером у ціновій політиці. При таємній змові конкурентів можливий контроль над цінами. Доступ на ринок украй складний, тому, що потрібен значний розмір початкового капіталу (автомобілі, складна побутова техніка).
Чиста монополія - тип ринку, на якому унікальний продукт пропонується однією фірмою. Проникнення в галузь блоковано.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить