Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Для студента... Соціальна роль споживача та виробника у ринковій економіці

Соціальна роль споживача та виробника у ринковій економіці
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Соціальна роль споживача та виробника у ринковій економіці

У сучасній економічній теорії існують дві протилежні оцінки соціальної ролі споживача та виробника.
Відповідно до першого, споживач є об'єктом тиску з боку виробників, що змушують покупців до нерозумних витрат. Це виражається в «показному споживанні», коли, копіюючи більш забезпечених, багато людей купують дорогі товари. У результаті калічиться справжня структура потреб, зміна самого попиту переважає над зміною величини попиту. Що стосується виробників, то їх звинувачують у пристрасності до доходу, прагненні до монополізму, створенні штучного дефіциту (з метою необґрунтованого завищення цін).
Звідси робиться висновок про необхідність державного регулювання ринкової економіки.
Протилежна оцінка, що концентрує увагу на достоїнствах системи вільного підприємництва. Звичайно, випадки показного споживання ніхто не заперечує, але вони не можуть скасувати ролі, що орієнтує, взаємодії ціни, попиту та пропозиції. Що стосується виробників, то прихильники другого підходу думають, що саме в жагучості до прибутку, котру відчувають виробники, споживачі й зобов'язані виробництвом того, що їм потрібно, у достатньому обсязі  і за прийнятною ціною.
Звідси робиться інший висновок - про небажаність втручання в «природні» ринкові процеси, про відомість економічної ролі держави до представницьких та арбітражних функцій.
Виходячи із цього, загальна установка економічної науки щодо ринкової системи така: Максимізувати «плюси», мінімізуючи «мінуси». Досягнення цієї мети вбачають у створенні оптимальних умов для саморегулювання ринку й обов'язковому виправному впливі на економіку держави.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить