Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Для студента... Визначення структури контроллинга. Формування системи контроллинга

Визначення структури контроллинга. Формування системи контроллинга
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Визначення структури контроллинга. Формування системи контроллинга

Система контроллинга на підприємстві містить у собі не тільки аналітичні показники й висновки.  У системі контроллинга є присутнім сильна організаційна складова - люди, які займаються контроллингом, потоки формації між підрозділами підприємства  й  від підлеглих - до керівників.  
Дотепер ми говорили про те, що таке контроллинг, які методи застосовуються в системі контроллинга, який інструментарій використається. Тепер ми розглянемо питання організації контроллинговой роботи на підприємстві, про своєчасний збір інформації й передачі її наверх, про вплив думки служби контроллинга на керівників. Для активної роботи й чіткого визначення відповідальності контролерів на підприємстві необхідно створити спеціальний структурний підрозділ - службу контроллинга.
Служба контроллинга входить поряд з бухгалтерією, фінансовим відділом, планово-економічним відділом до складу фінансово-економічних служб підприємства. Оскільки основна функція контроллинга на підприємстві - аналіз і керування витратами й прибутком, служба контроллинга повинна мати можливість одержувати всю необхідну їй інформацію й перетворювати її в рекомендації для прийняття управлінських рішень вищими керівниками підприємства.
При створенні служби контроллинга на підприємстві необхідно враховувати наступні основні вимоги:
1. Служба контроллинга повинна мати можливість одержувати необхідну їй інформацію з бухгалтерії, фінансового відділу, планово-економічного відділу, служби збуту й служби матеріально-технічного постачання.
2. Служба контроллинга повинна мати можливість і повноваження організовувати за допомогою інших економічних служб збір додаткової інформації, необхідної їй для аналізу й висновків, але не втримується в існуючих документах фінансово-економічних служб.
3.  Служба  контроллинга повинна  мати  можливість  впроваджувати нові процедури збору аналітичної  інформації на постійній основі. Питання про виплату компенсації  співробітникам інших служб за збільшення  навантаження повинні вирішувати керівники, для яких призначена інформація служби контроллинга
4. Служба контроллинга повинна мати можливість швидко доводити інформацію до відомості вищого керівництва підприємства.
5.  Служба контроллинга повинна бути незалежної від тієї або іншої фінансово-економічної служби. 
Відповідно до вищенаведених вимог виникають можливі варіанти створення служби контроллинга і її місця в організаційній структурі підприємства.
На першому етапі існування, служба контроллинга являє собою робочу групу з 3-4 чоловік. Вона виконує роль аналітичної служби й забезпечує керівників (у першу чергу заступника директори по економіці, фінансового директора, комерційного директора) оперативною інформацією про стан витрат на підприємстві. Для цього служба періодично становить розгорнуті аналітичні звіти, прогнозні показники фінансово-економічного положення підприємства, проводить економічну експертизу управлінських рішень, пов'язаних з витратами й прибутком, налагоджує методику аналізу в планово-економічному відділі. На первісному етапі роботи служби контроллинга немає необхідності залучати додаткових співробітників для збору контроллинговой інформації на рівні цехів підприємства, тому що заповнення аналітичних форм для служби  контроллинга можна покласти  на  економістів  цехів.   Таким  чином,   елементи контроллинга  на  підприємстві в  цей  період діяльності являють собою невелику групу висококваліфікованих   фахівців, що   володіють   досить   більшими повноваженнями й доступом до всього обсягу економічної інформації.
Як і будь-яка фінансово-економічна служба, вона протягом певного періоду становлення встановлює зв'язку з іншими службами й відділами, налагоджує інформаційне співробітництво, відбувається більше точний поділ функцій. У великих європейських компаніях період становлення контроллинга доходив до 6 років.
Згодом служба контроллинга може розширити вплив і свій штат, для чого в кожен цех може бути призначений свій контролер, що буде відслідковувати й  аналізувати відхилення фактичних параметрів роботи (насамперед витрат) від планових. Така організація роботи служби контроллинга існує в багатьох великих європейських промислових компанияхy, наприклад, у концерні Fiat в Італії.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить