Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Для студента... Розробка фінансових показників бюджетів за допомогою MS Excel

Розробка фінансових показників бюджетів за допомогою MS Excel
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Розробка фінансових показників бюджетів за допомогою MS Excel

Підхід до прогнозування із застосуванням даних про обсяг виробництва й реалізації ґрунтується на тім, що господарська діяльність підприємства часто прямо пов'язана з обсягом реалізації продукції. Збільшення обсягу реалізації повинне привести до появи додаткових засобів на банківському рахунку, зростанню суми змінних витрат, адміністративних витрат і тому подібних витрат. Алі при цьому, обсяг реалізації є основою для більшості інших показників. Метод прогнозування на основі ступеня обсягу реалізації включає кілька етапів.
Аналіз традиційно сформованих тенденцій зміни ринку й взаємозв'язок фінансових показників. Так, наприклад, варто враховувати, що протягом декількох років змінні витрати становили в середньому 6% від загального обсягу реалізації.
Складання прогнозу щодо вихідного показника, тобто обсягу реалізації, на наступний плановий період, наприклад, на рік.
Підрахунок майбутніх витрат і доходів на підставі їхнього співвідношення з обсягом реалізації протягом останнього років. Якщо наступного долі ви плануєте збільшити обсяг реалізації на 5%, те варто запланувати таке ж підвищення змінних витрат.
Планування фінансової діяльності підприємства на основі даних про планований обсяг реалізації й витрат.
На перших етапах розглядають уже існуючі фінансові звіти підприємства на  предмет наявного тренда, а також структурі й взаємозв'язках показників. Алі якщо базова лінія коротка, скажемо, становить 3-5 років, те можна одержати дані про тенденції, які, незважаючи на свою зовнішню правдивість, можуть повести в невірному напрямку. У цьому випадку варто постаратися одержати додаткові дані, наприклад наступні.
Чи підтверджується припущення, що підприємство буде давати результати, які відслідковувалися дотепер?
Як стоять справи у ваших конкурентів: смороду збільшують або скорочують обсяги? Чи вживають ними кроки по перетяганню ваших клієнтів?
Чи не відбулося яких-небудь технічних змін, що прискорюють або гальмують розвиток вашого бізнесу?
Яку поточне положення ваших клієнтів? Чи будуть смороду купувати вашу продукцію, і в яких обсягах?
Не мають наміру ви почати випуск нових видів продукції або припинити випуск старої?
Які тенденції розвитку ринку збуту вашої продукції? Падає або підвищується попит?
Відповіді на подібні питання в сукупності з фактичними результатами попереднього років дадуть більше підстав для доповідного прогнозу.
Для прогнозування доходів й інших кількісних характеристик господарської діяльності підприємства можна використати ефективні способи досліджень зміни багатьох змінних величин за допомогою MS Excel. Базова лінія являє собою числове вираження результатів спостережень, проведених протягом тривалого періоду години. З погляду прогнозування, існує чотири найважливіших характеристики базових ліній.
Базова лінія містить у собі результати спостережень, починаючи самими ранніми результатами й закінчуючи останніми.
Всі тимчасові періоди базової лінії мають однакову тривалість. Не слід змішувати дані, наприклад, за один день із середніми триденними показниками. На практиці незначні відхилення можна ігнорувати. Наприклад, у січні й лютому різна кількість днів, однак ця незначна різниця у два-три днів звичайно не враховується в базових лініях, побудованих на основі щомісячних результатів спостережень.
Спостереження фіксуються в тієї самий момент шкірного тимчасового періоду. Наприклад, при складанні базової лінії на основі щотижневих результатів, варто фіксувати дані тільки в тієї самий день тижня.
Пропуск даних не допускається. Пропуск навіть одному результату спостережень небажаний при прогнозуванні, тому, якщо у ваших спостереженнях відсутні результати за незначний відрізок години, необхідно їх заповнити хоча б приблизними даними.
Якщо базова лінія відповідає всім чотирьом цим вимогам, те є набагато більше шансів скласти досить точний прогноз. Крім даних про саму базову лінію, необхідно вибрати метод складання прогнозу. MS Excel дає можливість використати три основних підходи до цього процесу: застосування ковзного середнього, регресії й згладжування. Іноді використають також метод Бокса-Дженкинса.
 Метод ковзного середнього застосовувати досить недоладно.    При використанні цього методу прогноз будь-якого періоду являє собою не що інше, як одержання середнього показника декількох результатів спостережень тимчасового ряду. Наприклад, якщо використається ковзне середнє за три місяці, прогнозом на травень буде середнє значення показників за лютий, березень, квітень. Обчислення за допомогою цього методу прості й досить точно відбивають зміни основних показників попереднього періоду. Часто такий прогноз ефективніше, ніж метод, заснувань на довгострокових спостереженнях. Наприклад, прогноз на довгостроковій основі відіб'є стійку сприятливу тенденцію минулого періоду  й виявиться завищеним для випадку, коли непередбачені обставини знизили рівень реалізації наприкінці розглянутого періоду. Виконати обчислення з використанням ковзного середнього можна в числовому варіанті (табл. 9) і для наочності за допомогою діаграм. В останньому випадку, змінивши форму надання інформації, створивши графік, у якому дані базової лінії використаються для того, щоб продемонструвати лінію тренда ковзного середнього. Обчислити в цьому випадку ковзне середнє можна, виконавши наступні кроки.
1. Виділити дані своєї базової лінії.
2. Клацнути на кнопці Майстер діаграм, розташованої на стандартній панелі інструментів, або вибравши команду Вставка > Діаграма > на новому аркуші. Якщо більше підходить перший спосіб, нажати й не відпускати правої кнопки миші, виділивши область на робочому аркуші, де необхідно побачити графік
3. На першому кроці роботи засобу Майстер діаграм перевірити правильність посилань на осередки базової лінії й клацнути на кнопці Далі.
4. На іншому кроці вибрати тип діаграми Графік і клацнути на кнопці Далі.  
5. На третьому кроці вибрати вид графіка, що включає як лінії, так і маркери, наприклад, вид 1, 4 або 5. Клацнути на кнопці Далі.
6. На четвертому кроці встановити перемикач У стовпцях опції Виряджай даних перебувають. Установити параметри опцій Уважати стлб. Мітками осі х або Вважати стор. мітками легенди. Клацнути на кнопці Далі.
7. На останньому кроці роботи майстри визначити назви діаграми й осей, а також необхідність відображення легенди у відповідних полях діалогового вікна. Клацнути на кнопці Готово.
8. Якщо вирішено вставити діаграму безпосередньо в робочий аркуш, клацнути на діаграмі двічі, щоб відкрити її для редагування.
9. Виділити ряд дані діаграми, потім вибрати команду Вставка > Лінія тренда.
10. У вікні, що з'явився діалогом, Лінія тренда клацнути на корінці вкладки Тип.
Вибрати лінію тренда Ковзне середнє, потім - необхідні періоди за допомогою лічильника Крапки. Період - це кількість спостережень, що включається в будь-який період обчислення ковзного середнього.
11. Клацніть на кнопці ОК


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить