Поняття бюджету
Фінансове планування й складання бюджетів підприємства нерозривно зв'язані. Прогноз і перспективні оцінки створюють єдину основу для такої роботи. Бюджет є планом діяльності підприємства в кількісному вираженні. В економічно розвинених країнах бюджети підприємств почасти відповідають таким документам, прийнятим у нас, як техпромфінплан, кошторис витрат. Смороду охоплюють всі сфери фінансово-господарської діяльності підприємства: виробництво, реалізацію продукції, діяльність допоміжних підрозділів, керування фінансовими потоками. Невід'ємною частиною цієї діяльності є розуміння методів досягнення намічених цілей і побудова ясної картини одержання підприємством прибутку. Тому розробка, аналіз і контроль бюджетів є найважливіших сферою діяльності системи оперативного контроллинга, а виконувати це ефективніше всього за допомогою інформаційних технологій. Метою фінансового планування є розуміння й прогнозування фінансового майбутнього розглянутого підприємства. Воно застосовується для перспективної оцінки бізнес-планів, визначення споживи майбутнього фінансування й розробки внутрішнього потокового бюджету підприємства. Прогнозування фінансового майбутнього підприємства здійснюється на основі планів фінансової діяльності. Плани фінансової діяльності розраховуються на основі аналізу фінансової діяльності підприємства за попередній період з використанням звітів про доходь підприємства за цей же година, балансів й інших видів звітності. Існує безліч підходів до розробки таких планів, починаючи з використання програми MS Excel і закінчуючи дорогими, комп'ютеризованими комплексами, використовуваними для пророкування фінансового майбутнього підприємства. Алі, незалежно від застосовуваного підходу, основна позначка залишається колишньої - розробити реальний і корисний фінансовий прогноз фінансової діяльності підприємства. При цьому беруть до уваги три основних аспекти, що роблять вплив на цю діяльність. Сформоване оточення й тенденції зміни ринку. Інформація про можливі зміни в найближчому оточенні. Основні цілі бізнесу, розглянутого підприємства. Ці аспекти мають на увазі горизонтальні підходи, тому що зосереджені на змінах, що відбуваються із годиною. Можна використати й ряд вертикальних підходів, при яких увага зосереджує на окремих групах товарів. Оскільки успішно працюючі підприємства з однієї й тією же групою товарів часто характеризуються приблизно однаковими показниками, те порівняння таких даних, розрахованих для конкретного підприємства, може виявитися дуже корисним.
|