Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Для студента... Ефективність управлінських операцій

Ефективність управлінських операцій
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Ефективність управлінських операцій

Електронна технологія здатна повністю змінити як виробничі процеси, так і бізнес - процеси компанії. Зокрема, вона може позбавити співробітників від повільної й трудомісткої роботи з паперовими документами. Заміна паперових процесів електронними дозволяє інтелектуальним працівникам займатися плідною роботою. Повністю електронне робітниче середовище звичайно називається «безпаперовим офісом» - термін цей існує, принаймні, з 1973 року. Тоді це було мрією. Не буде більше стосів паперу, у яких неможливо знайти потрібний документ. Не буде куп книг і звітів, у яких доводиться копатися в пошуках маркетингової інформації або відомостей про продажі. Не буде неправильно адресованих форм, загублених рахунків, багаторазового уведення тих самих даних, відсутніх підписів і тяганини, викликаних відсутніми документами.
Однак «безпаперовий офіс», як й «штучний інтелект», - одне з тих явищ, які повинні б наступити «якщо не сьогодні то завтра», але чомусь все  ніяк не стають реальністю. Уперше вираження «безпаперовий офіс» з'явилося чверть століття назад у заголовку статті одного з галузевих журналів для телефонних компаній. Для просування цієї концепції більше всіх зробила корпорація Xerox (хоча сама вона ніколи й не користувалася поняттям «безпаперовий офіс»). В 1974-75 роках компанія говорила про «офіс майбутнього», у якому будуть комп'ютери, електронна пошта й онлайнова інформація. У період з 1975 по 1987 рік ділові видання кілька разів публікували статті, що обіцяли, що «безпаперовий офіс», що радикально міняє робочу обстановку, уже не за горами, але ця мрія про «безпаперовий офіс» усе ще дуже й дуже далека від реальності: «Сьогоднішні комп'ютери поки не здатні втілити її в життя».
У наші дні все необхідне для реалізації цієї мрії є. Графічні комп'ютерні середовища й удосконалені аналітичні інструменти значно спрощують інтеграцію даних різних типів. Потужні, об'єднані в мережі персональні комп'ютери стали повсюдним атрибутом офісної обстановки. Інтернет з'єднує між собою ПК, розкидані по усім світі. Проте, споживання паперу продовжує подвоюватися кожні чотири роки, 95% всієї інформації в Сполучених Штатах залишається на папері, а в електронному виді зберігається лише 1%. Обсяг паперів росте швидше, ніж електронна технологія встигає їх заміняти!
Це відбувається ще й тому, що щораз, коли уряд міняє правила оформлення документів, доводиться обновляти й заново друкувати безліч форм й утилізувати тисячі старих бланків. Але ріст споживання паперу це лише симптом більше серйозної проблеми: зайво заплутаних і довгих адміністративних процесів.
Оскільки перехід від паперових форм до електронного є сьогодні життєво необхідним кроком на шляху еволюції корпоративної нервової системи, необхідно використати цей перехід для радикального вдосконалення найважливіших, вартих у центрі бізнесу процесів, а не просто для автоматизації діючих схем.
Як тільки «електронна нервова система» вступить у дію, на її основі можна буде легко вирішувати нові завдання. Гарна мережа, гарна система електронної пошти й прості в розробці веб - сторінки - це все, що  потрібно, щоб позбутися від внутрішніх паперових форм. Маючи таку інфраструктуру, можна легко додавати будь-яка кількість додатків в інтрасіть.
Внутрішньо корпоративні інструменти переслідують дві мети: використати програми для виконання рутинних робіт, заощаджуючи час і зусилля інтелектуальних працівників, і звільнити людей для рішення більше складних завдань й обробки нестандартних ситуацій. Вхід і вихід користувача для більшості адміністративних програм повинні займати не більше трьох хвилин. Таке обмеження гарантує, що інструменти автоматизації процесів не будуть громіздкими й не приведуть до зростання загального обсягу роботи.
Раціоналізація адміністративно-господарських завдань і внутрішніх бізнес-процесів — це важливий спосіб підвищення загальної ефективності роботи співробітників. Крім того, надання інтелектуальним працівникам потужних корпоративних інструментів служить для них знаком — на перший погляд, тільки-но помітним, але на ділі досить істотним. Керівництво компаній часто говорить про заохочення ініціативи працівників і про концентрації зусиль на основних завданнях. Коли службовці бачать, як компанія усуває «вузькі місця» і рутинні адміністративні роботи які відбирають масу часу, вони розуміють, що компанія високо цінує їхній час і хоче, щоб вони використали його ефективно. Легко виміряти приріст продуктивності праці робітників на конвеєрі. Підвищення ефективності праці інтелектуальних працівників виміряти набагато сутужніше, але здоровий глузд підказує, що, якщо звільнити їх від численних рутинних обов'язків, вони будуть робити свою справу краще. Передові підприємства України поступово починають переходити від паперових носіїв інформації до електронного. І співробітників  не змусиш повернутися до старих технологій роботи, коли вони відчули ефективність від електронного спілкування й керівництва. Пророкування щодо «безпаперових офісів» виявилися вірними — просто вони збудуться в загальній масі на кілька десятиліть пізніше очікуваного.
З огляду на сформовані на даний час умови, контроллингу необхідно діяти виходячи з фактів, що звершилося, у діяльності підприємства, і націлюватися на перспективу. Слід зазначити, що при цьому контроллинг виконує певні контрольні функції (при цьому сама природа контролю перетерплює істотні зміни).
Попередній контроль:
•    контроль цілей ( чи правильно поставлені мети, чи  коректно побудована дерево цілей підприємства, чи не суперечать різні цілі один одному, наскільки адекватно кількісні критерії відбивають якісні цілі підприємства);
•    контроль прогнозів (наскільки вони реалістичні, обґрунтовані, інформативні, як вони допомагають підприємству вирішити варті завдання);
•    контроль  розриву  між  цільовим   і   прогнозованим значеннями   (наскільки  прогноз  розвитку  подій  не відповідає цілям);
•    контроль обмежень (які зовнішні або внутрішні умови заважають підприємству досягти поставлених цілей, які тенденції існують у розвитку цих умов);
•    контроль планів (наскільки різні плани підприємства оптимальні з погляду досягнення його цілей, чи не суперечать різні плани один одному й т.д.);
•    бюджетний контроль (контроль над витратами підрозділів підприємства шляхом розробки бюджетів).
Поточний контроль:
•    контроль і моніторинг зовнішнього середовища підприємства з метою виявлення "слабких сигналів";
•    моніторинг внутрішнього середовища з метою раннього виявлення проблем.
Заключний контроль:
•    контроль виконання планів (розрахунок відхилень фактичних значень від планових, аналіз причин цих відхилень).
Таким чином, у системі контроллинга акценти зміщаються із простого фіксування минулих фактів убік перспективного, випереджального контролю, а також оперативного відстеження поточних подій; у фокусі контролю виявляється не минуле, а сьогодення й майбутнє.
Всі попередні елементи системи контроллинга - від планування до моніторингу реалізації планів - необхідні в першу чергу для забезпечення можливості аналізу планів, результатів і відхилень.
Аналізувати можна й минуле, і сьогодення, і майбутнє. Аналіз минулого спрямований на оцінку результатів минулої діяльності підприємства ( чи домоглося підприємство поставленої мети? що йому допомогло, що перешкодило? які сильні й слабкі сторони підприємства?). Аналіз сьогодення допомагає визначити, що відбувається на підприємстві в цей час, і в якому напрямку воно розвивається. Аналіз майбутнього оцінює: чи зможе підприємство домогтися поставлених цілей, які можливості перед ним відкриються, з якими ризиками прийде зштовхнутися. Всі ці види аналізу здійснюються в рамках системи контроллинга.
На основі аналізу виробляють рекомендації для прийняття управлінських рішень. З урахуванням сформованої ситуації, а також майбутніх можливостей і небезпек контроллинг визначає, які альтернативи дій є в підприємства в цей час, і оцінює ці альтернативи з погляду досягнення цілей підприємства. На основі таких рекомендацій керівник може осмислено діяти.
Отже, основне завдання контроллинга - націлювати систему управління підприємством на досягнення поставлених цілей. Тому контроллинг є складною конструкцією, що поєднує в собі настільки різні елементи, як установлення цілей, планування, облік, контроль, аналіз, керування інформаційними потоками й вироблення рекомендацій для прийняття управлінських рішень. Внаслідок своєї інтегрованості контроллинг забезпечує синтетичний, цілісний погляд на діяльність підприємства в минулому, сьогоденні й майбутньому, комплексний підхід до виявлення й рішення проблем, що встають перед підприємством.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить