Критерії та мета контролю |
Критерії та мета контролю
Мета контролю маркетингової діяльності – не лише виявляти і документувати недоліки, а й запобігати їх виникненню. Контроль має сприяти: – досягненню успіху і підвищенню продуктивності (контроль якості, процесів збуту, реклами і т. д.); – дотриманню умовних обмежень (перевірка річного балансу). Для організації ефективного контролю маркетингової діяльності можуть бути використані такі критерії: – ефективність контролю: визначення корисності контролю порівнянням витрат на ліквідацію недоліків і витрат на контроль (матеріал, забезпечення); – ефект впливу на людей: чи викликає контроль стимули до роботи без недоліків, задоволення (підтвердження успіху), ефект навчання (набування знань), довіру (чи недовіру), захисну реакцію, демотивацію; – виконання завдань контролю (виявлення еквівалентності або відхилень, недоліків, їх кваліфікування (кількісна і якісна оцінка), усунення недоліків); – обмеження контролю (недопустимість деяких методів і засобів – стеження, підслуховування) і права суб'єктів контролю (захист даних, особистих сфер життя), дотримання відповідних положень.
|