Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Для студента... Організація ліцензійної торгівлі

Організація ліцензійної торгівлі
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Організація ліцензійної торгівлі


Сучасний стан ліцензійної торгівлі дозволяє виділити деякі групи країн у залежності від їхньої ролі в міжнародній ліцензійній торгівлі:
1.    Промислово-розвинуті країни з домінуючим експортом ліцензій. До цієї групи відноситься одна країна – США, тому що сумарні витрати на НІОКР у США перевищує аналогічні витрати Великобританії, Німеччини, Японії, Франції й Італії разом узятих. При цьому держава бере на себе частину витрат на проведення фундаментальних наукових досліджень. (3-4% бюджету витрачається на фундаментальні науки в розвитих країнах, у США – до 7% бюджет);
2.    Промислово-розвинуті країни з переважним експортом ліцензій (Великобританія і Швейцарія) мають позитивне сальдо в торгівлі ліцензіями. Великобританія проводить ту ж політику, що і США відносно НІОКР. Торгівля ліцензіями у Швейцарії базується на спеціалізації у виготовленні високоякісної продукції для машинобудування, приладобудування, електротехніки, точної оптики і точної механіки;
3.    Промислово-розвинуті країни з переважним імпортом ліцензій – Японія і Німеччина. Прикладом успіху такої політики є широка експансія на автомобільному ринку в 70-і роки німецького Фольксвагена і японських автомобілів, що в умовах енергетичної кризи успішно застосовували придбані ліцензії для створення мало- і мікролітражних автомобілів (Мерседес – 90% німецька машина);
4.    Країни, що розвиваються, з імпортно-експортно спрямованістю ліцензійної торгівлі: Аргентина, Бразилія, Мексика, Індія і Туреччина. Ці країни закуповують іноземні технології для рішення великих, складних економічних проблем, при цьому продають ліцензії в основному в сусідні держави на просту не наукомістку продукцію;
5.    Країни, що розвиваються, з імпортною спрямованістю ліцензійної торгівлі: Таїланд, Алжир, Панама;
6.    Країни, що розвиваються, з епізодичним характером ліцензійної торгівлі – найменш розвиті країни.
Існує три основних види ліцензій:
Проста, виняткова і повна.
Проста ліцензія – продавець (ліцензіар) залишає право самостійно використовувати об'єкт ліцензії третій особі  (продаж ліцензії на програмні продукти). Прості ліцензії звичайно представляються в сфері виробництва товарів широкого вжитку.
Виняткова ліцензія – при продажі ліцензіатові (покупцю) надаються виключні права на використання об'єкта ліцензії на умовах, обумовлених у контракті. При цьому ліцензіар (продавець) уже не може надавати аналогічні ліцензії третім особам, однак може самостійно використовувати об'єкт ліцензії, або продавати ліцензії третім особам на умовах, що не суперечать умовам першої угоди. Виняткова ліцензія найбільше часто застосовується в міжнародній практиці (наприклад, виготовлення вузлів і запчастин для автомобілів по ліцензії ведучих виробників).
Повна ліцензія – при продажі ліцензіар цілком позбавляється права на використання об'єкта ліцензії протягом терміну дії контракту. Повні ліцензії звичайно продаються малими фірмами. Продаж повних ліцензій здійснюється за допомогою висновку ліцензійних угод.
Ліцензійні угоди – це договір, по якому продавець надає покупцю право на використання об'єкта ліцензії за визначену винагороду. При цьому право власності на предмет ліцензійної угоди залишається за ліцензіаром (продавцем). Наприклад, інжинірингова фірма є ліцензіаром. Вона розробила технічний проект на будівництво готельного комплексу і продала ліцензію будівельної компанії (ліцензіатові). При цьому інтелектуальна власність залишилася за інжиніринговою фірмою.
Розповсюдженим видом ліцензійних угод є франшиза – організаційна форма в бізнесі, що дає індивідуальному підприємцю право на продаж уже зарекомендованих товарів або послуг великої фірми. За право тримати франшизу ліцензіат платить компанії-ліцензіарові первісний внесок, а в наслідку за контрактом виплачує звичайно щомісячну плату. Франшиза, як явище, виникла ще в ХІХ столітті. У США, наприклад, франшиза зв'язана з автомобільним прокатом, готельним і ресторанним бізнесом (Херц, Хилтон і Шеротон).
Є три основних типи франшизи:
1.    Франшиза на продаж готового товару – коли власник франшизи платить фірмі за право продавати товари з її торговою маркою, при цьому ці товари власник франшизи купує в ліцензіара, а в наслідку – перепродує;
2.    Франшиза на виробництво і збут товару, при цьому ліцензіат одержує право на виробництво і збут, а сировину і матеріали він зобов'язаний здобувати в ліцензіара;
3.    Франшиза на вид діяльності – ліцензіат купує право на відкриття власної фірми з назвою фірми-ліцензіара і збереженням профілю її діяльності.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить