Механізм організації імпортних операцій |
Механізм організації імпортних операцій
Імпортними операціями, як правило, займаються великі фірми, на яких створюються спеціалізовані імпортні відділи. У цих відділах звичайно організовується 2 сектори: закупівельний і адміністративний. Закупівельний сектор прибігає до послуг так званих роз'їзних прикажчиків, що виконують по договорах закупівлі. Вони звичайно одержують оклад + % від суми угоди. Адміністративний сектор – керуючий орган імпортного відділу, функції якого: координація закупівель по імпорті, моніторинг ринку експортерів і менеджмент імпортної діяльності фірми. Механізм імпортних операцій для великих фірм обов'язково передбачає закупівлю товару у великих торгових центрах, де маються постійні представники фірми-покупця. У країнах, що розвиваються, створені урядові організації, що займаються імпортом окремих товарів. Це зв'язано, насамперед, з тим, що в країнах, що розвиваються, практично відсутні великі промислові суб'єкти, здатні самостійно здійснювати багатоскладовий механізм імпорту. Організація імпортних операцій в окремих галузях може бути різною (приклад: для дрібних фірм-підприємців експортерів кави в Бразилії є необхідність в імпорті промислового устаткування; при цьому зовсім недоцільно організовувати на кожній дрібній фірмі свій імпортний відділ; тому функції закупівель по імпорті устаткування виконуються централізовано професійними менеджерами державного Бразильського інституту кави). Подібним характерним прикладом може бути м'ясна і нафтовидобувна галузь Аргентини. Значну допомогу в організації імпортних операцій роблять, так звані імпортні асоціації. Звичайно ці інститути організовуються по галузях (приклад: у США – асоціація імпортної галузі по виробництву алкогольних напоїв). Таким чином, організація механізму імпортних операцій ефективна: • Для великих фірм (ТНК, МНК) – необхідне створення власних імпортних відділів; • Для дрібних і середніх фірм переважно централізована форма закупівель по імпорті галузевими імпортними інститутами.
|