Механізм організації експортних операцій |
Механізм організації експортних операцій
Фірма-виробник, як суб'єкт ВЭД має, найчастіше, великий відсоток економічних продажів. Тому для ефективної організації експортних операцій на подібних суб'єктах створюються спеціальні експортні відділи, що у свою чергу поділяються на сектори: 1. Функціональні сектори (торгово-договірний, валютний, сектор калькуляції, транспорту і реклами). Основними задачами функціональних секторів є: • Вивчення функціональних проблем (відповідно до найменування сектора); • Інформують керівництво про стан зовнішньоторговельних операцій; • Робить консультації іншим функціональним службам фірми. 2. Територіальні сектори займаються проблемами експортної торгівлі з визначеною групою країн, незалежно від номенклатури товару (послуги). 3. Галузеві сектори займаються проблемами експорту яких-небудь окремих товарів і послуг (групою товарів), вироблених у даній конкретній області (приклад: галузевий сектор із продажу безалкогольних напоїв). На великих фірмах замість експортних відділів іноді організовуються закордонні відділення, побудовані по територіальному принципі. Цим відділенням звичайно підкоряються збутові і виробничі дочірні фірми, що знаходяться в цьому регіоні. (приклад: у компанія “Дженерал-Моторс” існує одне закордонне відділення; у компанії “Зінгер” існує 5; IBM – 5 закордонних відділень). Дрібні і середні фірми іноді організовують спільні збутові компанії у формі експортних асоціацій. Ці спільні експортні асоціації створюють свої складальні заводи. При такій організації експортної діяльності існують наступні переваги: • Скорочуються транспортні витрати (на 20-60 %); • Скорочуються витрати на оплату митних зборів (з комплектуючих зборів і з запчастин менше); • Знижуються витрати на тару й упакування; • Зменшуються витрати на заробітну плату.
|