Основні методи операції по експорту імпорту товарів |
Основні методи операції по експорту імпорту товарів
1. Прямий експорт, що передбачає постачання товарів, застосовується безпосередньо до іноземного покупця або закупівлі в нього відповідних товарів. 2. Непрямий експорт, що передбачає продаж і покупку товарів через посередників. Прямий метод експортних операцій застосовується: • При продажах і закупівлях промислової сировини на основі довгострокових контрактів; • При експорті дорогого і великогабаритного устаткування; • При експорті стандартного устаткування через закордонні філії; • При закупівлях с/г товарів у фермерів; • При великих державних продажах і закупівлях. Прямий метод має наступні переваги: • Тісні безпосередні контакти з контрагентами; • Поліпшуються знання кон'юнктури ринку; • Швидка адаптація своїх виробничих потужностей до потреб споживача. Недоліки прямого методу: • Необхідність створення на суб'єкті-виробнику власних служб маркетингу і збуту; • Можливі економічні втрати через некомпетентність продавця-виробника. Непрямий метод. Непрямий метод загалом, обсязі товарообігу складає близько 50%. Цей метод застосовується: • При збуті стандартного промислового устаткування; • При збуті споживчих товарів; • При реалізації другорядної продукції; • Застосовується на окремих важкодоступних і малознайомих ринках; • При просуванні нових товарів; • При відсутності власної збутової мережі; • За умови, якщо торгівля монополізована великими торгово-посередницькими фірмами. Переваги цього методу: • Великий досвід посередника в операціях купівлі-продажу; • Немає необхідності виробнику створювати власні торгові структури; • Посередник найчастіше має власну мережу обслуговування; • Налагоджені торгові зв'язки, знання ринку і його кон'юнктури.
Недоліки непрямого методу: • Можливі економічні втрати при невдалому виборі торгово-посередницьких компаній. Обидва названих методи можуть мати ефективне застосування в залежності від правильного вибору ситуації і виду продукції. Сучасна тенденція при концентрації і централізації капіталу характерна збільшенням прямого методу. Приклад: у США 2/3 експорту промислових товарів здійснюється прямим методом.
|