Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Для студента... Механізм ринкового ціноутворення

Механізм ринкового ціноутворення
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Механізм ринкового ціноутворення


Купівля-продаж результатів виробництва («товарів») означає, що вони мають суспільну цінність. Ця цінність, виражена в певній кількості платіжних знаків, є грошова ціна товару. Оскільки суспільна цінність товару постійно змінюється (у силу неозорого числа об'єктивних і суб'єктивних причин), те й грошова ціна товару перебуває в постійному русі. Вільний рух товарних цін й є «ринкова економіка».
Безпосередній поштовх до такого руху дає взаємодія попиту та пропозиції, які самі також є результат безлічі важких процесів. Тому адекватне природі ринкової економіки регулювання цін вимагає не безпосереднього маніпулювання цінами, а опосередкованого впливу на ціни через регулювання тих факторів, які впливають на попит та пропозицію.
Очевидно, однак, що ціни роблять активний зворотний вплив на попит та пропозицію. Тому виникає спокуса «прискореного» рішення економічних проблем шляхом прямого призначення цін. Звичайно, в екстремальних ситуаціях і деяких секторах ринкової економіки таке керування цінами на короткий строк може бути виправдано, але перетворювати керування цінами в єдиний метод регулювання економіки неприпустимо.
Ці два методи регулювання цін і розрізняють «ринкову» й «адміністративну» економіку: першої властиві переважно опосередкований вплив на ціни, тоді як другий - пряме.
Ринкова трансформація вітчизняної економіки означає перехід від директивного ціноутворення до Ринкового, що забезпечує виникнення системи рівноважних цін як результату вільної взаємодії попиту та пропозиції.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить