Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Для студента... Олігополія

Олігополія
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Олігополія


Олігополія – така організація конкурентного ринку, коли його значну частку контролює кілька фірм. Олігополія можлива на ринку як однорідної продукції (напр., сировини й напівфабрикатів -руд, металу, нафти, газу), так і диференційованої продукції (складна побутова техніка, автомобілі).
Оскільки продукцію роблять великі підприємства, витрати на виробництво за рахунок ефекту масштабу знижуються. Однак зменшення на ринку числа фірм робить попит за ціною на продукцію менш еластичним. Це дозволяє підвищувати ціни на неї без побоювання знизити обсяг продажів.
Зміна ціни одним з конкурентів, що домінують у виробництві, визначає цінову політику в галузі. Інші підкоряються їй. Цінова конкуренція при цьому слабшає. Така ситуація, називана лідерством у цінах, характерна для олігополії. Іноді, побоюючись «війни цін», фірми, щоб не втратити ринок, не міняють ціну товару навіть тоді, коли витрати виробництва знизилися (це називається твердістю цін). Тоді зміни попиту на товар виражаються не в зміні ціни, а в коливаннях обсягу продажів.
В умовах олігополії нецінові методи конкуренції - від реклами до економічного шпигунства виявляються більше ефективними, а тому використаються частіше.
Оскільки число фірм на олігопольному ринку звичайно коливається від трьох до п'яти, вступ у нього обмежено. Потрібні значні капітальні вкладення, щоб створити підприємство, здатне протистояти фірмам, що вже контролюють Даний ринок.
Домінуючі фірми можуть вступати в угоди: картель, тобто угода про ціни на товар, квоті (частці) у виробництві, умовах наймання робочої сили, придбання сировини й матеріалів, обміні патентами, Поділі ринків збуту; патентні пули (про спеціалізацію й кооперування виробництва); консорціуми (про спільне будівництво великих об'єктів, потребуючих значних інвестицій).


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить