Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Для студента... «Ефект заміщення» й «ефект доходу»

«Ефект заміщення» й «ефект доходу»
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

«Ефект заміщення» й «ефект доходу»


Звичайно споживач робить вибір між різними наборами товарів, керуючись своїми перевагами. Більше кращими є, звичайно, набори з більше високим рівнем корисності, а маючи однаковий рівень корисності -рівноцінні.
Припустимо, що споживач вибрав найкращий з його погляду набір товарів. Але адже ціни не залишаються незмінними. Якщо ціна на один товар, що входить у набір, знизилася, а на інші залишилася незмінної, то розумно припустити, що споживач буде прагнути заміщати відносно, що подорожчали товари, що відносно подешевіли. Іншими словами, зниження ціни деякого товару викличе ріст попиту на нього з боку індивідуального споживача. Це й називається «ефектом заміщення», — та частина приросту попиту на товар, що подешевів, що утворилася внаслідок заміни більше дорогих благ менш дорогими.
Однак зміна попиту може бути зв'язано й із впливом зміни ціни на величину реального доходу (тобто кількості товарів і послуг, яку можна придбати на номінальний доход при даному рівні цін). Відбувається це знов-таки у випадку зниження ціни на один з товарів, що входять у набір. У цьому випадку в споживача, як і раніше здатного придбати той же набір, залишається деяка сума грошей. А це рівносильне реальному збільшенню його доходу. На що ж витратить споживач цю додаткову суму грошей?
Економічна теорія довела, що споживач витратить додаткову суму грошей на покупку більшої кількості так званих «нормальних товарів» (тобто таких товарів, попит на які росте при збільшенні доходів). Це і є «ефект доходу».


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить