Шкільні стреси та їх профілактика. Роль вчителя у профілактиці стресів у дітей молодшого шкільного віку. |
Шкільні стреси та їх профілактика. Роль вчителя у профілактиці стресів у дітей молодшого шкільного віку.Стресові ситуації у школярів. Подолання та профілактика Стрес - невід’ємна частина сучасного життя. Його свого часу переживає кожна людина. Та якщо людина доросла, є надія, що вона подолає стрес швидко і без наслідків. Набагато складніше, коли зі стресом стикається дитина. У дітей стрес виникає під час зіткнення з чимось новим, і тому через відсутність досвіду вони не в змозі з ним боротися. Сам механізм дитячого стресу полягає в тому, що щось зовнішнє, невідоме насильно приходить в життя дитини, починає у вигляді спогадів чи страхів переслідувати її. Без допомоги батьків, а часто і професійного психолога дитині неможливо подолати стрес. Коли дитина переживає багато стресових ситуацій, вона може взагалі втратити працездатність». І саме тут повинні втрутитися батьки. «Дуже часто батьки хочуть бачити дитину лише відмінником і не приймають нічого іншого. Ми, вчителі, і ви, батьки, маємо зрозуміти, що безперервна досконалість не природна. До того ж , ми самі постійно не можемо підтримувати високі стандарти». Коли стрес робить дитину непрацездатною, батькам варто звернутися по допомогу до дитячого психолога або психіатра. Та більш важливим моментом є попередження стресових ситуацій. А зараз детально зупинимося на причинах та симптомах стресових ситуацій у школярів різних вікових категорій. У початковій школі діти ще не навчилися себе контролювати. Вони все ще вчаться поводитися у суспільстві. Вони вчаться, як подружитися з кимось, як приборкати агресію, як контролювати свої емоції. Ознаками стресу в учня початкової школи є :страх;біль у животі та головний біль; неприйняття дійсності і обман. Відчуженість, агресивна поведінка або надмірна сором’язливість. Загальними причинами стресу для дітей будь-якого віку можуть бути: розлучення батьків; розставання із близькими людьми;смерть близької людини;катастрофи, травми;дитячі страхи (залишатися одному, боязнь чудовиськ тощо)поява у сім’ї нової дитини;переїзд;загибель домашньої тварини. Також причинами стресу часто бувають напружені стосунки з однокласниками, невдачі у навчанні і конкуренція всередині класу. Дитина усвідомлює, що вона у чомусь поступається іншим: комусь у талановитості, комусь у красі, комусь в успішності в навчанні, комусь в популярності в класі. Але вона ще недостатньо доросла, щоб зрозуміти, що такий стан речей є нормою, що неможливо зразу в усьому бути кращою. Внаслідок цього, більшість дітей переживають серйозні стреси, причому кожен із них у стресовому стані поводиться по-різному: дехто намагається стати розумним, з головою поринаючи у книги, дехто не хоче витрачати сили на зміну себе, вибираючи тактику приниження інших тощо. Причиною стресу може бути і внутрішній конфлікт. Він виникає, коли дитина розкаюється у скоєнні поганого вчинку, починає звинувачувати себе, вирішує, що вона найгірша, зла і безнадійна. Якщо причиною стресу є перегляд шокуючих телепрограм, то наслідком може стати жорстокість і цинізм, прагнення завдавати болю собі і оточуючим. Якщо причиною стресу є насилля, то наслідком може стати замкненість дитини і проблеми із психікою. В особливо тяжких випадках стрес може призвести до затримки або навіть зупинки психічного розвитку. Така людина ніколи не зможе позбутися психологічної травми, ніколи не подорослішає. Після пережитого стресу у дитини можуть виникнути серцеві та інфекційні захворювання, виразка шлунка. Стрес у дітей може призвести до неврозу.
Более новые статьи:
Более старые статьи:
|