Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Материалы для работы Нові зміни у пенсійному забезпечені

Нові зміни у пенсійному забезпечені
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Нові зміни у пенсійному забезпечені

Пенсійне забезпечення громадян є  таким показником, що характеризує  рівень соціальної задоволеності населення, він є своєрідним соціальним індикатором країни. Від його ступеня развинутості залежить загальний добробут населення країни. Недарма східна мудрість звучить: “ставтеся до людей похилого віку так, як би ви хотіли, щоб ставилися до вас”. Але, на жаль, у нас на це ще поки рано розраховувати. В Україні,  не дивлячись на достатньо розвинену законодавчу базу, для людей пенсійного віку поки ще  далеко до “безбідної старості”.
За даними Пенсійного Фонду України у 2006 році було забезпечено  у повному обсязі виплати пенсій 13.4 млн пенсіонерів. Загальний обсяг видатків на фінансування пенсій становив 72.2 млрд. грн., що майже на 10,0 млрд. грн., або 15,5%  більш ніж у 2005 році. З них 54,0 млрд. грн. становлять власні надходження Фонду, або 107,4% планових показників.
Однак, на 1 січня 2007 року не погашеними залишається 434.7 млн грн. заборгованості економічно активних платників. Борги підприємств-банкрутів та підприємств, стягнення заборгованості з яких обмежено чинним законодавством становлять 1,11 млрд. грн. (72%) [1]. Найбільша заборгованість виникла  в АР Крим (на 22,4 млн. грн.), Луганській  (41,1 млн. грн.) та Харківській (16,6 млн.грн.) областях.
Середній розмір  пенсійних  виплат упродовж минулого року зріс на  12,5 % і в грудні 2006 року становив  457,48 грн. (на 1 січня 2006 року –     406,82 грн.). На 1 січня 2007 року рівень мінімальної пенсії в Україні становив 380 грн, а середній рівень виплачуваних пенсій – 477,77 грн. [2].
Плануються надходження до Пенсійного фонду цього року будуть становити 90 млрд.грн.  Збільшення доходів Фонду та оптимізація видатків за словами міністра  праці М.Папієва дозволить забезпечити у 2007 році його бездефіцитність. Видатки на пенсійне забезпечення  повинні надати можливість збільшити мінімальні розміри трудових пенсій майже  12 млн. осіб, забезпечити  виплату пенсії на рівні прожиткового мінімуму для непрацездатних інвалідів з числа військовослужбовців [3].
Значні зміни відбулися у пенсійному забезпечені згідно Закону “Про  державний бюджет України на  2007 рік” , зупинимось на деяких з них.
- Рівень забезпечення прожиткового мімімуму (ПМ) для призначення допомоги для непрацездатних осіб у розмірі 170.5 грн., для інвалідів –  181.5 грн.
- Мінімальний розмір пенсії по інвалідності інвалідам війни з числа солдатів і матросів строкової служби з 1 січня 2007 року І групи – 120%, ІІ групи – 110%, ІІІ групи – 105% ПМ.
- Мінімальний розмір пенсії по інвалідності інвалідам війни з числа осіб офіцерського складу та осіб начальницького складу органів внутрішніх справ і державної пожежної охорони з 1 січня 2007 року в розмірі 130%, передбачених для інвалідів з числа солдатів і матросів строкової служби.
- Максимальний розмір пенсії або щомісячного довічного грошового утримання для пенсіонерів, що отримують спеціальну пенсію (митників, судів, держслужбовців, журналістів, науковців, військовослужбовців, дипломатів,  працівники НБУ, постраждалих від Чорнобильської катастрофи  - не може перевищувати 12 мінімальних розмірів пенсії за віком  (на 1 січня 2007 року – 4560.0 грн.).  По  інших категоріях пенсіонерів розмір пенсії  або щомісячного довічного  грошового утримання, призначених у 2007 році не може перевищувати 10 тис. грн.
- Працюючим пенсіонерам, що отримуюють спеціальну пенсію в період  до досягнення пенсійного віку відповідна пенсія не виплачується.
- Військовослужбовцям, особам начальницького і рядового складу, які мають раво на пенсійне забезпечення пенсії призначаються органами Пенсійного фонду України (а не Міністерством Збройних сил України).
- У 2007 році перерахунок пенсії  провадиться  не менш ніж 24 місяців страхового стажу після призначення пенсії.
- У 2007 році пенсія за віком для осіб, що отримують спеціальну пенсію призначається лише за досягнення пенсійного віку передбаченого законом “Про загально-обов`язкове державне пенсійне страхування”.
- Підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання, для осіб віднесенних Законом  “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального  захисту” у розмірі 10% ПМ для непрацездатних осіб (з 1 січня 2007 року – 38 грн (до цієї дати їм платили  лише 9,96 грн).
- Підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання, для осіб віднесенних Законом  “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального  захисту” та  які нагороджені орденами та медалями бувшого СРСР за самовіддану працю в тилу в роки Великої Вітчизняної війни до 15% ПМ для непрацездатних осіб (з 1 січня 2007 року – 57 грн (до цієї дати вони отримували 14.93 грн.).
- Підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання, для осіб віднесенних Законом  “Про соціальний  захист дітей війни”. Виплачується особам, які є інвалідами в розмірі 50% надбавки, встановлених для  учасників війни ( з 1 січня – 19 грн.) тощо [4].
Одночасно з названими нововведеннями відбулися зміни розмірів страхових внесків та звітності платників:
-    33,2 % - основна ставка внесків, для роботодавців, та фізичних осіб –суб`єктів підприємницької діяльності (які перебувають на загальній системі оподаткування) та особи, які забезпечують себе роботою самостійно;
-    13,28 % - для роботодавців, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку за найманих працівників, у  том  числі за найманими працівниками, які є інвалідами;
-    4% - підприємства, установи, організації де працюють інваліди за працюючих інвалідів, а також для підприємств всеукраїнських громадських організацій інвалідів 
Ставки  для утримання страхових внесків  із застрахованих осіб:
-    0.5% заробітної плати, що не превищує розміру ПМ для працездатних осіб;
-    0.5% частини заробітної плати, що не перевищує розміру ПМ для працездатних осіб, та
-    2% частини заробітної плати понад ПМ для працездатних осіб [5].
Згідно останніх заяв прем`єр міністра  В. Януковича рішенням КМУ прийнято рішення про чергове підвищення пенсій (мінімального рівня) з 1 квітня 2007 року, однак для цього необхідно поповнити не менше як на 1,5 млрд.грн. Пенсійний фонд України за рахунок платників - підприємств, що заборгували фонду. Тобто підвищення пенсій є політичним актом, або воно знову буде відбуватися за рахунок Бюджету країни і воно не буде матеріально забезпечене, що може викликати чергову хвилю інфляції.
Викликають подив деякі переміни в  пенсійному оподаткуванні, особливо це стосується ставок з утримання заробітної плати. Введення складного механізму оподаткування стосовно перевищення прожиткового мінімуму, що вводить в дію дві ставки, ускладнює порядок обрахування внесків, бо потребує додаткового програмного забезпечення. Зміни, що тричі  виникають з підвищенням на протязі поточного року рівня прожиткового мінімуму, також додають роботи працівникам бухгалтерії. Установлена  вища межа  оподаткування на рівні 15 розмірів прожиткового мінімуму (з 1 січня 2007 року – 7875 грн.) теж викликає подив, хіба  заможні люди не взмозі платити 0.5%+2% прожиткового мінімуму від своїх доходів?
Існування  солідарної  державної пенсійної системи на данний момент є вже анахронізмом, і її існування може пояснюватись тільки тим, що вона повинна забезпечивати тих платників, які вже не  встигнуть “заробити” собі достойну пенсію, усі інші зможуть бути платниками накопичуваної державної та приватної пенсійної системи. Однак, до сьогодні ця система ніяк не може бути введена в дію, хоча законодавча база  для її запровадження вже давно підготовлена (за планами ВР та КМУ вона вступить в силу з 1 січня 2009 року).


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить