Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Материалы для работы Мікросегментація ринку

Мікросегментація ринку
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Мікросегментація ринку

Мікросегментація ринку — це конкретизація і деталізація параметрів макросегментації виходячи з місії і можливостей організації, технологій виготовлення, продажу і сервісу товару в споживача, що враховують особливості перехідної економіки, мотиви, менталітет і інші фактори. На основі цього визначення і схеми на рис. 7.1 сформулюємо задачі мікросегментації:
1) вивчення конкурентних переваг, технічних, технологічних, економічних і організаційних можливостей виготовлювача;
2) чи регламентація конкретизація головної, основних і допоміжних функцій (показників якості) об'єкта, що задовольняють конкретні потреби споживачів, а також уточнення нормативів по конкурентноздатності;
3) уточнення потреб споживачів, їхніх мотивів, менталітету, цінностей;
4)  уточнення факторів зовнішнього середовища, що роблять вплив на ефективність і якість функціонування об'єктів (ринків, виготовлювача й ін.);
5) уточнення (конкретизація, поглиблення) стратегії базових ринків, розглянутих укрупненні в процесі макросегментації.
Приведені задачі мікросегментації ринку охоплюють майже усі функції стратегічного маркетингу. Усі вони взаємозалежні. Без якісного рішення однієї задачі неможливо вирішити всю проблему. На стадії мікросегментації глибина пророблення задач приблизно в 10 разів більше, ніж на стадії макросегментації, і па стільки ж менше, ніж па остаточної стадії - стадії розробки нормативів конкурентноздатності об'єктів.
У літературі по маркетингу під сегментацією розуміється тільки вибір базових ринків і сегментів для старих чи нових товарів (начебто ми володіємо конкурентноздатним товаром, і нам залишилося тільки одне — вибрати ринок). Однак, не знаючи функцій (показників якості) товару і витрат на матеріалізацію і використання функцій, як можна спрогнозован, майбутні сегменти ринку, на яких ми будемо конкурентноздатні? Такий підхід до маркетингу відштовхується не від наших можливостей н конкурентноздатності товарів, а від наших бажанні — ми хочемо зайняти цей ринок. Л з чим?
У літературі по маркетингу під розглядаються конкретні під ходи, методи й інструменти забезпечення конкурентноздатності фахівців, технологій, товарів, організації як головних умов вибору стратегій базових ринків (чи просто — ринків). Автори не акцентують увагу на тім, що якість і ефективність об'єктів за їхній життєвий цикл (а не тільки в сфері виробництва) є головними факторами забезпечення конкурентноздатності об'єктів (начебто сегментація визначає конкурентноздатність, а не навпаки). Звичайно, за допомогою неетичної реклами н обману можна нав'язати покупцям неконкурентоспроможні (насамперед неякісні) товари, що спостерігалося і Росії в 90-з рр. Але така ситуація — скоріше виключення, а не правило, н нам настав час переглянути свою ринкову філософію.
При високій стратегічній конкурентноздатності об'єктів легко знайти їм ніші на ринках. З такими товарами ринки вибирають виготовлювачі. Але як забезпечити конкурентноздатність? От у чому головне питання нашої складної перехідної економіки.

Ж.-Ж. Ламбен мікросегментацію ринків рекомендує здійснювати по наступним методах: соціально-демографічна, соціально-культурна, поведінкова, сегментація по вигодах. Подібний підхід до сегментації ринків, на наш погляд, має два істотних недоліки: по-перше, перераховані альтернативні методи сегментації по суті є доповнюючими друг друга (а не альтернативними) факторами (а не методами) сегментації; по-друге, не можуть бути уніфікованими фактори сегментації для продукції (товарів) виробничого призначення і для товарів особистого споживання. Тому запропонуємо свої методи і фактори сегментації ринків, звичайно, що враховують наявний досвід.
Методи мікросегментації ринку застосовуються для уточнення конкретних сегментів, попередньо встановлених на стадії макросегментації: необхідно визначити ніші, де ми зможемо, якщо допустять, торгувати. Для цього необхідно уточнити такі параметри ринку, як обсяг продажів, ціна, якість товарів, сила конкуренції, особливості податкової системи, система захисту інтересів продавців і покупців і т.д.
Більшість розв'язуваних у мікросегментації задач зв'язано з аналізом і прогнозуванням параметрів ринку і факторів, що впливають на них. Методи, розглянуті в темі 3 (розрахунково-аналітичні, експертні, факторний аналіз), варто доповнити статистичними, соціологічними й економіко-математичними методами, досліджуваними в курсах «Статистика», «Дослідження операцій», «Соціологія» і ін.
На вибір конкретних сегментів впливають різні фактори. До факторів, що впливають на результати сегментації і позиціонувания товарів особистого споживання, відносяться: 1) цінності, якими керуються покупці (споживачі); 2) соціальні фактори; 3) демографічні фактори; 4) культурні фактори; 5) кліматичний^-природно-кліматичні фактори; 6) психологічні фактори.

Фактори мікросегментації ринків товарів (виробів) виробничого призначення будуть відрізнятися від факторів, перерахованих у табл. 7.1. До цих факторів відносяться:
1) параметри ринку:
•   форма ринку;
•   обсяг ринку;
•   сила конкуренції на ринку;
•   ціни аналогічних товарів;
•   еластичність попиту від ціни;
•   якість товарів;
•   тенденції зміни параметрів ринку;
•   безпека, юридичний захист;
•   податкова система, оренда, лізинг;
•   якість інфраструктури регіону (міста);
•   конкурентноздатність регіону (міста) і ін.;
2) техніко-економічна характеристика організацій-покупців:
•   капітал;
•   якість менеджменту;
•   організаційно-технічний рівень виробництва у споживачів;
•   надійність і ін.;
3) природнокліматичні умови в регіоні:
•   віддаленість від виготовлювача;
•   середньорічна температура;
•   середньорічна вологість;
•   якість транспортної системи й ін.
Безумовно, перш ніж упровадитися на ринок, продавець повинний усі вивчити і багато разів прорахувати. На даному етапі виконуються попередні розрахунки, вивчаються конкуренти, щоб знати, на якому рівні вони знаходяться і яку планку (висоту) ми зможемо взяти. Остаточне рішення приймається тільки після глибокого аналізу конкуренції на ринках, дослідження і прогнозування своїх конкурентних переваг перед конкурентами  і оцінки конкурентноздатності об'єкті .


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить