Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Материалы для работы ЦІНОВА ПОЛІТИКА І СТРАТЕГІЯ ПІДПРИЄМСТВА

ЦІНОВА ПОЛІТИКА І СТРАТЕГІЯ ПІДПРИЄМСТВА
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

ЦІНОВА ПОЛІТИКА І СТРАТЕГІЯ ПІДПРИЄМСТВА

Політика цін підприємства — загальні цілі, що підприємство збирається досягти за допомогою встановлення цін на свою продукцію (Методичні рекомендації з розробки цінової політики підприємства. Наказ Мінекономіки РФ від 01.10.97 р. № 118). Ціна — найбільш важливий показник для фірми, оскільки її основна функція складається в забезпеченні оптимального виторгу від продажу товарів. Крім того, ціна є чинником, що має велике значення для споживачів товарів і, отже, для установлення відносин між виробниками і споживачами товарів і послуг. Щоб правильно сформулювати цінову політику, фірма повинна чітко представляти мети, що вона досягне за допомогою продажу конкретного товару.
Основні цілі цінової політики: подальше існування фірми; короткострокова максимізація прибутку; короткострокова максимізація обороту; максимальне збільшення збуту; «зняття вершків»; лідерство в якості.
Підприємство, що будує свою діяльність з урахуванням життєвого циклу продукту, одержує гарний інструмент для визначення часу і напрямку коректування в умовах постійно мінливої кон'юнктури.
Життєвий цикл продукту — типова зміна в часі обсягів збуту, що перетерплює продукт унаслідок того, що смаки споживачів, що змінюються, і технологічні інновації приводять до витиснення новими продуктами вже існуючих.
Важливість концепції життєвого циклу товару полягає в тому, що вона визначає необхідність протягом усього цього періоду проводити у відношенні товару не одну, а кілька модифікацій цінової політики, кожна з який повинна бути розроблена як складова частина загальної маркетингової стратегії підприємства.
Життєвий цикл товару складається з наступних стадій: розробки і вступи на ринок, рости, «зрілості», «падіння» і зникнення з ринку.
Менеджери рідко встановлюють одну єдину ціну для кожної стадії життєвого циклу продукту. На кожній стадії на ринку з'являються нові споживчі сегменти з різною ціновою чутливістю, яку необхідно враховувати в маркетинговій політиці фірми.
Стадія розробки і вступу товару на ринок характеризується значними науково-дослідними, дослідно-конструкторськими і виробничими витратами, відсутністю фактичних конкурентів, ціна є показником якості товару.
Стадія росту — витрати знижуються за рахунок «економії на масштабах виробництва», продукт уперше зіштовхується зі своїми конкурентами, споживачі дуже чуттєві до ціни.
Стадія «зрілості» — ринок насичується продуктом, витрати знижуються, але більш повільними темпами, фірми з високими витратами розоряються, конкуренція слабшає, ринок представлений найбільш чуттєвими до ціни споживачами, широке застосування знаходять знижки з ціни.
Стадія «падіння» і зникнення з ринку — підвищуються витрати на дослідницькі роботи зі створення нових товарів, конкуренція отсутствует, ціна знижується до дуже низького рівня, покупці залишають ринок даного товару.
Стратегії ціноутворення — це основні установки, яких доцільно дотримувати при встановленні ринкових цін на конкретні види продукції, що випускаються фірмою, виходячи з цілей фірми.
Сегментація ринку продукції — виділення з загальної маси покупців окремих груп, що розрізняються вимогами до властивостей продукції і чутливістю до рівня його ціни.
Стратегія високих цін. Ціль даної стратегії — одержання надприбутку шляхом «зняття вершків» з тих покупців, що готові платити за особливі властивості даної продукції більш високу ціну.
Застосовується до нових, що вперше з'являється на ринку товарам, захищеним патентом, до товарів, орієнтованим на багатих покупців, до нових товарів, по яких у фірми немає перспективи довгострокового масового збуту.
Стратегія середніх цін. Застосовна на усіх фазах життєвого циклу виробу, крім упадка, і найбільш типова для більшості фірм, що розглядають одержання прибутку як довгострокову перспективу.
Стратегія низьких цін. Застосовна на будь-якій фазі життєвого циклу виробу. Особливо ефективна при високій еластичності попиту за ціною.
Застосовується з метою проникнення на ринок, дозагрузки виробничих потужностей, для запобігання банкрутства, для одержання довгострокових прибутків.
Стратегія цільових цін. Прибуток є цільовою величиною і повинний залишатися постійної, як би ні мінялися ціни, обсяги продажів.
Стратегія пільгових цін. Застосовується на останніх стадіях життєвого циклу виробу у виді системи знижок.
Стратегія «проходження за лідером». Враховується політика цін лідера в чи галузі на ринку. Ціна на новий виріб може відхилятися від ціни компанії-лідера, але у визначених межах, обумовлених якісною і технічною перевагою.
Рідше застосовуються наступні стратегії: незмінних цін, неокруглених цін, цінових ліній.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить