Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Материалы для работы “Швидкісний бар’єр”, його профілактика та усунення

“Швидкісний бар’єр”, його профілактика та усунення
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

“Швидкісний бар’єр”, його профілактика та усунення

Методика вдосконалення швидкості циклічних  й ациклічних рухових дій внутрішньо суперечлива. З одного боку, для отримання тренувального ефекту необхідно багаторазово повторювати рухові дії з біляграничною і граничною швидкістю, з іншого – це приводить  до стабілізації часових, просторово-часових, силових, ритмічних  параметрів техніки.
Внаслідок багаторазового повторення конкретної вправи у відносно постійних умовах (швидкість рухової дії, частота рухів, їх амплітуда та величина зовнішнього опору)  формується динамічний стереотип, який згодом стає рутинним. Спроби шляхом збільшення обсягу тренувальних навантажень домогтись зростання швидкості не приносять успіху, а призводять до ще міцнішої  стабілізації параметрів техніки рухової дії і, як наслідок, швидкості її виконання. Таке явище отримало назву “швидкісний бар’єр”.
Основною причиною виникнення  швидкісного бар’єру є одноманітність засобів і методів тренування та умов, у яких вони застосовуються.
ДЛЯ УНИКНЕННЯ швидкісного бар’єру в заняттях з початківцями слід дотримуватись таких методичних правил:
•     якомога пізніше спеціалізувати учнів у конкретному  виді швидкісних вправ;
•     удосконалювати швидкість за рахунок різнобічної фізичної підготовки, застосовуючи різноманітні фізичні вправи;
•     для розвитку власне прудкості не слід спішити застосовувати вправи з максимальною швидкістю;
•     достатній тренувальний ефект на початковому етапі підготовки дають вправи з інтенсивністю 70-90%;
•     знижувати координаційну складність рухової дії шляхом виконання її частин;
•     добрий ефект для профілактики швидкісного бар’єру дає застосування ігрового і змагального методів.
ДЛЯ УСУНЕННЯ швидкісного бар’єру застосовують два методичні підходи: “руйнування” та “згасання”.
Суть “РУЙНУВАННЯ” полягає у штучному створенні умов, за яких людина змушена виконувати вправу з більшою швидкістю, ніж у звичайних умовах, а саме:
•     застосування буксирних пристроїв;
•     виконання швидкісних вправ у полегшених умовах (біг по нахиленій доріжці, зміна ваги приладів для метання);
•     використання сприятливих факторів зовнішнього середовища (біг за вітром, плавання і веслування за течією, їзда на велосипеді за лідером тощо).
Суть “ЗГАСАННЯ” полягає у тривалому виключенні із програми тренування швидкісної вправи, що повинно викликати “забування” параметрів її динамічного стереотипу. При цьому слід пам’ятати, що швидкість їх згасання різна: часові, темпові, просторово-часові та силові параметри руху згасають швидше, ніж просторові.
В той час. коли вправа, в якій виник швидкісний бар’єр, не виконується, в програму тренування включають вправи на розвиток швидкої сили. Внаслідок зростання швидкісно-силового потенціалу стане можливим зростання швидкості.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить