Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Материалы для работы Інноваційні технології в активізації пізнавальної діяльності на уроках образотворчого мистецтва

Інноваційні технології в активізації пізнавальної діяльності на уроках образотворчого мистецтва
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Інноваційні технології в активізації пізнавальної діяльності на уроках образотворчого мистецтва

У сучасному світі інноваційні технології є надзвичайно затребуваними, оскільки одній людині неможливо знати все, навіть у якійсь вузькій галузі знань. Необхідними є такі навички, як уміння орієнтуватися у джерелах інформації, розуміти сутність речей, осмислювати ідеї  та концепції й уже на основі    цього  користуватися інформацією  та застосовувати в конкретних умовах, формулювати й відстоювати особисту думку. Саме  цьому сприяють інноваційні технології. Інноваційність у цьому навчанні можна трактувати, як взаємодії учнів, спілкування їх у режимі бесіди, діалогу, спільної дії.             
Отже, інноваційними методами можна називати такі, застосування яких приводить до активної дії учасників навчального процесу, вони постійно щось здійснюють – говорять, моделюють, малюють  тощо, тобто виступають не тільки слухачами, спостерігачами, а й беруть активну участь у процесі.
Інноваційні методи навчання потребують значної кількості часу для підготовки і для учнів, і для педагогів. Починати треба з поступового застосування. Спочатку варто використовувати найпростіші – робота в парах і малих групах, „асоціативний кущ”, „мікрофон”. Коли в учителя і учнів з’явиться досвід подібної роботи, такі заняття проходитимуть набагато легше, а підготовка не потребуватиме багато часу.
Для ефективного застосування інноваційних технологій старанно планую свою роботу, щоб:
•    дати завдання учням для попередньої підготовки: продумати, поспостерігати за станом природи, звернути увагу на характерні особливості форми тварин, птахів тощо, виконати самостійні підготовчі вправи;
•    підібрати для уроку такі інноваційні вправи, які б дали учням ”ключ” до засвоєння теми та виконання творчого завдання;
•    проводити швидкі опитування з різноманітних матеріалів теми, які не були пов’язані з інноваційними завданнями. 
Прагнучи зробити урок образотворчого мистецтва цікавим і реалістичним для учнів , використовую найвідоміші форми інноваційних методів і прийомів – „ажурна пилка”, „асоціативний кущ”, „коло ідей”, „мікрофон” та інші. Метод „мікрофон” доцільно застосовувати в ситуаціях, які потребують від учнів швидкої відповіді. Висловлюючи свою думку, діти відповідають по черзі, тримаючи у руці мікрофон. Мікрофон може бути уявним, але бажано використовувати справжній або предмет, що його імітує, оскільки його наявність надає перевагу – має право відповідати тільки той учень, у якого в руці мікрофон, усі інші не можуть говорити, кричати з місця, а можуть тільки слухати.
„Асоціативний кущ” успішно використовується в роботі новими поняттями, мистецькими термінами, а також при закріпленні набутих знань. Учні за короткий проміжок часу пригадують формують засвоєні раніше знання з теми, запропонованої вчителем. Дані відповіді у формі коротких тез записують на дошці навколо розглянутого питання.
Метод „ажурна пилка” дає можливість учням самостійно вивчити нову тему, а також бути активними учасниками процесу засвоєння інформації, а не пасивними слухачами. Цей метод дієвий під час вивчення теми, розширених за обсягом : „Т.Г. Шевченко – художник”, „Античне мистецтво”, „Архітектурні стилі”, „Портрет у мистецтві епохи Відродження” та інші.
Таким чином, запропоновані вище методи на уроках образотворчого мистецтва, окрім формування мистецьких компетентностей, розвитку творчого мислення, сприятимуть ще й формування навичок культурного спілкування між учнями, а саме: вміння вести дискусію, брати участь у обговореннях, відстоювати свою точку зору, працювати в колективі, взаємодіяти з іншими при виробленні спільних рішень, - тобто рис, необхідних сучасним молодим людям у професійному та особистому житті в соціумі.
Для створення ситуації успіху на етапі виконання учнями практичних завдань із пластичних матеріалів ( пластилін, глина, солоне тісто) або паперу застосовуючи метод роботи в малих групах і парах. Це сприяє активізації творчої співпраці та своєчасному завершенню роботи. Учні відчувають задоволення, демонструють свої творчі успіхи. Тож зрозуміло, що ефективність занять залежить від отриманого дітьми в процесі роботи емоційного задоволення, радості.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить