Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Материалы для работы Оптовий плодоовочевий ринок як елемент ринкової інфраструктури

Оптовий плодоовочевий ринок як елемент ринкової інфраструктури
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 1
ХудшийЛучший 

Оптовий плодоовочевий ринок як елемент ринкової інфраструктури

Позитивні результати господарсько-фінансової діяльності агропромислового комплексу, що спостерігаються за останній період, для свого закріплення та подальшого зростання вимагають гармонійного розвитку всіх основних складових аграрного сектору економіки: виробництва, обслуговування, обміну та розподілення.
Якщо в процесі аграрної реформи підприємства з виробництва, переробки та обслуговування належало реорганізувати у нові форми господарювання ринкової орієнтації на засадах приватної власності на засоби виробництва, то в сфері обміну ситуація була і залишається складнішою. Виходячи з цього, формування ринкової інфраструктури в АПК є надзвичайно актуальною проблемою. Йдеться про створення та забезпечення умов для ефективного функціонування достатньої кількості товарних бірж, оптових ринків, аграрних палат, агроторгових домів, аграрних магазинів, аукціонних торгів племінною та продуктивною худобою, системи цінового моніторингу, торгово-кредитних компаній та інших елементів інфраструктури аграрного ринку. Чільне місце тут посідає оптовий продовольчий ринок (ОПР), формування якого не залишилось поза увагою держави. Кабінет Міністрів України 9 червня 1999 року прийняв спеціальну Постанову за № 997 “Про оптові продовольчі ринки”, в якій визначено мету їх створення, окреслено основні завдання, регламентовано функції та упорядковано основні принципи діяльності.
22.01.2002 р. Головним Управлінням сільського господарства і продовольства у Херсонській області була затверджена регіональна програма розвитку аграрного ринку згідно розпорядження голови райдержадміністрації на виконання в області Указу Президента України від 7 серпня 2001 року за №601/2001 “Про заходи щодо розвитку продовольчого ринку та сприяння експорту сільськогосподарської продукції та продовольчих товарів”. Стратегічним завданням Програми є поетапне формування в Херсонській області сучасного цивілізованого ринку та забезпечення економічних передумов його стабільного функціонування в соціально-доцільних параметрах.
В Херсонській області торгівельні операції здійснюються на 24 оптових продовольчих ринках, 23 з яких плодоовочеві і їх робота носить сезонний характер.
Характерним прикладом вкладу в розвиток інфраструктури АПК в Херсонській області є оптовий плодоовочевий ринок “Нежданий”, що знаходиться в с. Великі Копані Цюрупинського району. Ще на початку ХХ століття в селі проводилось дві ярмарки на рік (торгували зерном, огородними культурами, худобою, тканиною, промисловими товарами). Потім тут існував звичайний придорожній базар на автошляху Сімферополь-Москва, де місцеві жителі з травня до листопаду здавна продавали транзитним автопасажирам плодоовочеву продукцію, що вирощувалась на присадибних ділянках.
З розвитком особистих підсобних господарств (ОПГ) та становленням фермерства в процесі аграрних перетворень на селі, це жваве місце торгівлі привабило до себе численних приватних товаровиробників. А в 1995 році районною радою народних депутатів була зареєстрована багатопрофільна фірма “Неждана”, яка і перетворила стихійне утворення в організований ринок сільськогосподарської продукції. З часом його почали називати оптовим, оскільки основною одиницею вимірювання об’ємів реалізованої продукції стали вантажівки з північних і західних регіонів України, Білорусії, країн Балтії та Російської Федерації.
До структурних підрозділів підприємства, крім ринку, входять станція технічного обслуговування автомобілів, механічна майстерня, цех столярних виробів, магазин, більярдна, кафе, а також нещодавно придбаний холодильник на 600 т свіжої овочевої продукції, яку планується реалізовувати взимку, за ціною приблизно вдвічі нижчою ніж на аналогічну імпортну з Туреччини, Польщі та Голландії. Також при ринку цілодобово працює відділення “Приватбанку”, яке пропонує клієнтам весь спектр банківських послуг.
Основними постачальниками плодоовочевої продукції на ринок є фермери та громадяни, що займаються її вирощуванням у підсобних господарствах. Колективні сільгосппідприємства також представленні на ринку, але вони не дають на відміну від приватних господарств необхідного рівня якості і сортності продукції. Ринковий збір з них не беруть внаслідок їхніх хронічних фінансових ускладнень.
На ринку також представлена рання продукція теплично-овочевих комбінатів Запорізької, Миколаївської областей та Криму, які були зведені ще за часів колишнього СРСР та продовжують успішно працювати.
Покупцями здебільшого виступають посередницькі комерційні структури, які займаються заготівлею плодоовочевої продукції. За спостереженнями адміністрації близько 40 % покупців - це фірми з Росії, Білорусії, Прибалтики, Польщі, Угорщини та Чехії. Найбільш серйозні ділові стосунки підтримуються з фірмами Прибалтики та Польщі.
Підприємці з Польщі везуть сюди яблука та картоплю, а закуповують салатний перець та томати. Заготівельники з Латвії (фірма “Асмера”), раніше закуповували продукцію в Іспанії, Туреччині та країнах північній Африки, але останні 2 роки жителі їх країни почали віддавати перевагу овочам, вирощеними у відкритому грунті півдня України. Але тільки частину заготовлених овочів вони везуть до себе на батьківщину - більша частина реалізується в країнах Євросоюзу та Скандинавії.
Про кількість продукції, яку закуповує, наприклад, тільки одна фірма “Асмера” свідчить замовлення на сезон 2002 р. цеху столярних виробів фірми “Неждана” - 2.5 тис піддонів та 40 тис. ящиків так званого “євро стандарту”.
Близько 30 % загальної кількості покупців з Білорусії та Росії, а ще 30 % - заготівельники з північних та західних регіонів України. Досить часто у серпні-вересні спостерігається ситуація, коли на міських ринках обласного центру ціна на салатний перець коливається в межах 0,5-0,8 грн./кг. А на оптовому ринку ціна на перець тієї ж якості починається з 1 грн. Пояснюється це тим, що покупці готові заплатити і більшу суму за якісну та відсортовану продукцію і говорять, що плата за товар включає в себе товарність й якість продукції та своєчасність її появи у продажу.
Функціонування ринку “Нежданий” має свій позитивний вплив на соціальну ситуацію у районі: тут створено біля 70 постійних робочих місць та біля 300 торгових місць, що практично забезпечило біля 30 % місцевих жителів роботою. За останні чотири роки в Великих Копанях та прилеглих селах було придбано близько тисячі міні вантажівок “Газель”, та 500 легкових автомобілів, переважно останніх років випуску.
Біля ринку можна орендувати вантажний автомобіль на будь-яку відстань та будь-якої вантажності. При чому ціна – 0,7 грн/км, що на 30-40 % нижча від розцінок обласного центру.
В планах адміністрації ринку на цей рік – оренда з подальшим викупом п’яти трейлерів як основи створення транспортного цеху.
Багатопрофільна фірма, основним структурним підрозділом є плодоовочевий ринок, переживає  період становлення. Її ефективне функціонування в великій мірі буде визначатись раціональністю структури апарату управління та регламентацією функцій керівників і спеціалістів. Ця робота  тут поки що ведеться на основі особистого досвіду та інтуїції. Але з огляду на сучасну структуру фірми та перспективи її розвитку можна було б відпрацьовувати як організаційну будову, так і структуру апарату управління .

Виходячи з того, що фірма багатопрофільна, вона вимагатиме спеціальних конкретних управлінських функцій, які професійно можуть виконувати фахівці, а саме: бухгалтер, економіст, інженер, маркетолог, спеціаліст з кадрів, спеціаліст з охорони праці і навколишнього середовища, спеціалісти по товарознавству тощо. Ця категорія управлінських працівників, знаходячись у безпосередньому підпорядкуванні директора одночасно з керівниками структурних підрозділів, здійснюватимуть спеціальний функціональний вплив на діяльність останніх, як це позначено на схемі пунктирною лінією.
Але така лінійно-функціональна структура апарату управління не може бути абсолютно витримана. Цей принциповий період зовсім не виключає гармонійного поєднання в ньому окремих елементів інших типів організаційних структур.
Наприклад, головний інженер може поєднувати технічне обслуговування фірми з безпосереднім лінійним керівництвом такими підрозділами автомобілів, механічна майстерня та автопарк фірми через осіб, що їх очолюють.
З позицій класичного менеджменту організаційну структуру фірми і структуру її апарату управління визначають місія, цілі і завдання. В конкретних умовах суттєво на засадах пануючих організаційних принципах відпрацювати чітку регламентацію практичної діяльності всіх управлінських працівників та забезпечити їм належні стимули для плідної діяльності з розрахунками на перспективу.
Але сьогодні є всі підстави стверджувати, що фірма “Неждана” – це конкурентоспроможне підприємство, одне з небагатьох в Україні, яка в найбільшій мірі відповідає поняттю “оптового продовольчого ринку”, а його подальший розвиток матиме позитивний вплив на виробництво плодоовочевої продукції на півдні України та поліпшенню задоволення потреб в ній інших регіонів України та близького зарубіжжя.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить