Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Материалы для работы ПЕРЕВАГИ СПОЖИВАЧІВ ВИНА

ПЕРЕВАГИ СПОЖИВАЧІВ ВИНА
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

ПЕРЕВАГИ СПОЖИВАЧІВ ВИНА

Однією з проблем, з якою  в період ринкових перетворень зіткнулися виноробні підприємства є брак інформації про ситуацію на ринках збуту. Рентабельне ведення виробництва в сучасних умовах потребує всебічної інформації про бажаннях та звички споживачів, інтенсивність конкуренції, її тип, масштаби діяльності конкурентів, структуру пропозиції та попиту, збутову та комунікаційну політику. Враховуючи, що ринок виноградних вин України характеризується широкою та різноманітною пропозицією, яка в своєї більшості задовольняє вимоги наших громадян, і все складніше знаходити незаповнені “ніші”, маркетингові дослідження ринку вина набувають особливої актуальності [1]. 
Кафедрою менеджменту та маркетингу Херсонського державного аграрного університету  на протязі квітня – травня 2004р. було проведено маркетингове дослідження ринку тихих виноградних вин м.Херсона, мета якого полягала у визначенні споживчих переваг та оцінка конкурентних позицій вітчизняних, зокрема регіональних, виробників цього продукту.
Збір даних здійснювався за допомогою “польових” та “кабінетних” досліджень. “Польові” дослідження проводилися у формі анкетування покупців, а кабінетні – у формі аналізу даних про збут тихих вин в роздрібній торгівлі міста.
Загальна кількість респондентів проведеного анкетування дорівнювала 311 чоловік. Серед них 58%  склали жінки і 42 % - чоловіки з  різним рівнем доходу та соціальним статусом.
В результаті дослідження були отримані наступні дані. Більшість опитаних вважають вино вишуканим  (богемним) напоєм та атрибутом святкового столу (відповідно 27 і 25%), що підтверджує факт зростання обсягів його продажу перед святами. Для 19% покупців вино – напій корисний для здоров’я, для інших – це дешевий слабоалкогольний напій (15%), напій лише для жінок (8%), просто перероблений виноградний сік (6%). Характерним є те, що ніхто не назвав вино непотрібним напоєм. Найчастіше респонденти купують напівсолодкі (32%) або десертні (30%) вина. Полусухі та сухі обирають відповідно 23% та 15% покупців. Щодо кольору цього напою, то тут перевага віддається червоному (37%). Рожеве та біле вино споживають відповідно 29% та 34% респондентів.
Переважна більшість покупців (94%) беззастережно віддає перевагу винам вітчизняного виробництва. Серед продукції зарубіжних виробників, лідирують молдавські та французькі вина.
В результаті опитування з’ясувалось, що найчастіше покупаються тихі вина представлені товарними марками “Золотий Орфей” (Одеська область),  “Коктебель”, “Массандра” (АКР), “Білозерський” (Херсонська область), “Винодел” (Київська область).

Респонденти відзначали, що найкращими за якістю вважають кримські вина, але висока ціна на них, зокрема на продукцію Інкерманського заводу, не дозволяє їм його купувати.
Цікавим є той факт, що 18% опитаних була не відома товарна марка “Вина Олешшя”, хоча продукцію Цюрупинського винзаводу Херсонської області вони періодично купували.
Серед ординарних найбільш популярними є вина товарних марок “Золотий Орфей” , “Білозерський”, “Винодел”. Відповідно в структурі продажу ординарних вин вони займали 14%,  11%, 9%. Щодо марочних, то тут лідируючі позиції займають “Массандра”, “Золота Амфора”, “Таврія”. Частка вин цих товарних марок в загальній структурі реалізації продукції даного виду відповідно дорівнювала 14%, 10% та 8%.
В процесі досліджень з’ясувалися вирішальні чинники для споживачів при виборі та купівлі вин. Респондентам було запропоновано оцінити важливість для себе того чи іншого фактора. Відповіді розподілились наступним чином: 31% - якість продукту, яку більшість покупців визначають з власного досвіду, ціна (27%) та відомість марки (22%). Останній фактор підтверджує важливість та необхідність комплексу комунікаційних заходів. Значимість дизайну етикетки, її яскравість, оригінальність, характерність для продукції певної торгової марки та повнота інформації про виробника загалом склали 20%.
Отримані результати значимості факторів та оцінка споживачами тихих вин за 10-ти бальною шкалою по перерахованим параметрам дозволили нам визначити рейтинг продукції найбільш відомих товарних марок

В результаті аналізу даних опитування з’ясувалося, що найбільш відомими завдяки рекламним заходам цих виробників є товарні марки “Коблево”, “Золота амфора” та “Массандра”. За якістю найкращими винами була названа продукція під товарними марками “Массандра”, “Інкерман” та “Коблево. Тихі вина “Золотий орфей” та “Коблево” одержали найвищий бал за прийнятну ціну. Дизайн етикетки був визнаний респондентами найкращим у вин під марками “Коблево” , “Золота амфора”, “Массандра” та “Вина Олешшя”.
Хотілося б особливу увагу приділити тихим винам регіональних виробників, що виробляються під марками “Вина Олешшя”, “Білозерський”, “Кам’янка” й “Таврія”. Найбільш відомою серед перерахованих марок є вино агрофірми “Білозерський”. Респонденти високо оцінили співвідношення ціна/якість напоїв даного виробника. Оригінальним було названо дизайн та назву вин Цюрупинського винзаводу Херсонської області, що випускає продукцію під товарною маркою “Вина Олешшя”.
Для визначення найбільш популярних у населення вин нами було проаналізована структура реалізації тихих вин одного з супермаркетів міста, за квітень 2004 року. Результати представлені на рис. 2.
 
Дослідження показали, що найбільш популярним у херсонців є червоні ординарні вина “Шёпот монаха” (10%) та “Каберне” (9%). Часто купуються напівсолодкі вина – “Монастырская изба”(8%), «Медвежья кровь»(8%). Серед марочних вин найбільшим попитом користується “Сапераві”(8%) “Мускат”(7%), “Совіньон” (7%). Значне місце в реалізації займає “Кагор”(7%) , що зумовлено не лише чинниками ціни та смаку, а й роллю цього вина в релігійних обрядах.
Одним з визначальних чинників при купівлі вина була названа  ціна, а продукція розглянутих нами товарних марок неоднорідна за ціновими категоріями. Ціновий діапазон був розбитий на чотири частини. Респонденти визначали в якій ціновій групі знаходиться вино, якому віддається перевага. З’ясувалося, що найчастіше купуються вина за ціною 11 – 15 грн.  та 6 -10 грн.

Проведені нами дослідження дозволяють зробити висновок, що обсяги споживання продукції виноробної галузі залежить від ціни, доходів громадян та звичок споживачів. При цьому останній фактор, на нашу думку, є найважливішим, оскільки на його основі покупець вирішує: придбати більше вина ординарної якості або менше вина, але високоякісного, з специфічними характеристиками. За умови зростання доходів українців можна в перспективі розраховувати на збільшення обсягів споживання оригінального марочного вина.
Література
1. Рыбинцев В.А. Маркетинг винограда и вина.-К.: ИАЭ, 2000.- С.46.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить