Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Материалы для работы Розвиток контейнерних перевезень на УкраїніРозвиток контейнерних перевезень на Україні

Розвиток контейнерних перевезень на УкраїніРозвиток контейнерних перевезень на Україні
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 1
ХудшийЛучший 

Розвиток контейнерних  перевезень на Україні

Про хід реалізації Програми розвитку контейнерних перевезень і розвитку портових контейнерних терминалів мова йшла вчора на засіданні представників Миністерства транспорту України. Відзначалося, що в Україні збільшення обсягів перевезення контейнерів почалося з 2000 долі. Протягом 2003 долі загальний обсяг контейнерних вантажоперевезень серед українських портів досяг 322,5 тис. ТІ, збільшившись у порівнянні з 2002 долею на 35,9%.
Змінилася структура вантажопотоків. Частина російського транзиту пішла на Новоросійськ, скоротився український експорт, істотно виріс імпорт, а дисбаланс між ввезенням і вивозом привів до необхідності перевозити великі обсяги порожніх контейнерів.
Перевезення контейнерів практично цілком виконуються іноземними судноплавними компаніями. В Україні з контейнерами працюють наступні порти: Одеський (у 2003 році - 158,9 тис. ТІ), Ильичевский (151,7 тис. ТІ), Маріупольський (10,4 тис. ТІ). У невеликих обсягах контейнери перевантажувалися в Миколаєві (0,9 тис. ТІ), Ізмаїлі (0,5 тис. ТІ) і Жовтневому (0,11 тис. ТІ).
Найбільше збільшення обсягів за рік спостерігалося на терминалах в Одесі – на 42,9% і Іллічевську – на 40%. Восени 2003 долі були затверджені заходи для розвитку контейнерних терминалів насамперед Ильичевского й Одеського портів.
З огляду на необхідність, була розроблена Програма збільшення обсягів контейнерних перевезень через морські порти України, затверджена Миністром транспорту України Г.Кирпой 18 лютого 2004 долі.
Щоб припинити монополію іноземних морських перевізників, розглядається питання про створення національної контейнерної лінії повідомленням Україна-Туреччина з використанням українських контейнерів, портів і суднів-контейнеровозів. Проведено маркетингові дослідження вантажопотоків, підготовлена генеральна угода про роботу лінії. Фахівці розглядають поточні питання, що стосуються розробки техніко-економичного обґрунтування відкриття лінії. Крім того, розглядається питання про перевезення контейнерів через Транссибірську магістраль.
З метою прискорення і спрощення процедур пропуску контейнерів через державний кордон наприкінці березня поточного року підписана Угода про співробітництво й організацію взаємин між Державною митною службою і Іл’їчевським морським торговим портом. Буде встановлений рентгеноскопічний комплекс "Полискан-3" предназначенній для прискорення митного огляду.
Також розглядається питання про відкриття нового контейнерного поїзда сполученням Одеса - Донецький регіон по перевезенню рефрижераторних контейнерів. Йде робота над збільшенням перевезень контейнерних вантажів у Іл’їчевский порт поїздом "Вікінг".
В цілому протягом 4-х місяців виконані всі пункти Програми розвитку контейнерних перевезень, що стосуються підприємств морського транспорту.
Від уже третій рік ринок України знаходиться на сильному підйоми після важкого періоду стагнації 1998– 1999 гадів. Контейнерні перевезення ростуть небувалими темпами. Терминали Одеси й Іллічевська вийшли за підсумками 2003 року на історично рекордну цифру – 200,6 тис. навантажених контейнерів у 20-футовому еквіваленті (TEU). Обсяги перевалки навантажених контейнерів у 1999 році складали всего 58 тис. 7EU. Тобто ріст більш ніж у 3 рази.
Традиційна конкуренція основних портів продовжується. Іллічевськ впритул наблизився до Одеси лише в 2001 році, алі нині знову істотно відстає з розривом у 20 тис. TEU. (У 2003 році контейнеропоток через Одесу виріс на 42 %, через Іллічевськ – на 31 %).
В освоєнні зрослого контейнеропотока найбільш активними були «BuLcon» (ріст 300 %), «Norasia + APL (245 %), «Hapag Lloyd» (200 %), «PONL (184 %), «MSC» (158 %). «CSCL» (156%), «COSCO» (146%). Як не дивно, алі сами великі оператори
– «Maersk», «ZIM», «CMA-CGM», «Evergreen» – спрацювали чи нижче на рівні росту ринку. У червні 2003-го в регіон зайшла нова лінія – «K-Line», що гідно почала сервіс і по обсягах, що обігнала за перші 6 мисяців, таких «старожилів» як «Evergreen», «Senator», «COSCQ», «CSCL».
Основу росту склали перевезення імпорту з країн Південно-Східної Азії, і зокрема з Китаєві. Структура вантажопотоків практично не миняється. В експорті ця сировина (алюміній, кольорові метали, хімія, циркон, адипиновая кислота, азбест, ПХВ, папір, сухе молоко, сурми, пилолес і ін.), в імпорті – в основному товари народного споживання (одяг, текстиль, продукти харчування, чай, цитрусові, меблі, взуття, відео- і аудіотехніка), рослинні олії, будівельні й оздоблювальні матеріали, каучук, паркет.

Цікаво простежити за тенденцією процентного співвідношення експорту й імпорту:     1999-48/52; 2000 - 45/55; 2001 - 33/67; 2002 - 28/724; 2003 - 23/77
Постійно зростаючий імпорт при незначному, але рівномірному зростанню експорту (9–10 % щорічно) привів до нагромадження величезної кількості порожніх контейнерів у регіоні. Дисбаланс за 2002 і 2003 роки склав 170 тис. TEU. Така кількість порожняка практично не може бути вивезена лініями через відсутність вільного місця на фідерних (невеликі контейнеровози на 100-500 TEUs) судах. У результаті термінали виявилися цілком перевантаженими і ввели зовсім безглузді обмеження на одноразове збереження порожніх контейнерів. Звичайно ж, це не вирішення проблеми – скоріше, спроба сховатися від неї, що привела до серьйозних труднощів з розміщенням і збереженням порожняка за межами порту. Інфраструктура часток депо не готова прийняти й обробити таку кількість контейнерів. Виникли великі простої автотранспорту у постійно закритих воріт портів і в переповнених депо. Експедитори, перевізники і клієнти несуть серйозні втрати, але, схоже, порти це не хвилює – все одно в підсумку кожен контейнер попадає під навантаження-вивантаження, а виходить, доход не загублений. Ми дочекаємося того, що лінії або введуть надбавку, або обмежать прийом вантажів на Україну, благо зараз усі судна зі сходу йдуть повними, і їх завжди є, чим завантажити. Ринок на підйоми, а галузь, як завжди, не готова. Хоча передумови до нинішньої ситуації можна було передбачити неозброєним оком як минімум два роки тому назад.
Говорячи про прогнози на 2004 рік, можна з великою впевненістю припустити, що контейнеропотоки збільшаться на 20–25 %, тобто на 40 тис. TEU, лінії відповідно скорегують фідерний тоннаж і періодичність сервісу, а чи готові будуть наші порти справитися з такою задачею – слово за ними. Отут уже не до красивих і довгих проектів. Хоча, безумовно, потрібні без них немає майбутнього, оскільки при таких темпах росту до 2009 долі потоки збільшаться до 700 тис. навантажених TEU, а з перевалкою порожняка перевищать 1 млн TEU.
Для модернізації існуючих шляхів сполучення, їхньої інфраструктури, нових об'єктів потрібні капітальні вкладення приблизно в 18–20 млрд. дол. У держави таких грошей немає, а якщо ще отмахиваться від іноземних інвесторів, то планам по створенню МТК ніколи не втілитися в життя.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить