Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Материалы для работы Класифікація вантажів

Класифікація вантажів
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 2
ХудшийЛучший 

Класифікація вантажів

ТОВАР - продукт праці, зроблений для продажу. Щоб бути проданим, продукт повинен володіти насамперед корисністю, тобто задовольняти яку-небудь потребу покупця.
Корисність продуктів (чи благ) може бути найрізноманітнішої. Одні блага задовольняють потреби людини безпосередньо як предмети споживання (продукти харчування, одяг, взуття і т.д.), інші - сами служать для виробництва товарів (знаряддя праці).
Але корисність речі, її споживча вартість не завжди робить її товаром. Наприклад, дикі ягоди, повітря, володіючи властивістю корисності, зовсім не є товаром. Для того щоб бути товаром, товар повинен мати обмінну властивість. Такою властивістю товари можуть володіти, коли є щось, що дозволяє їх порівнювати. Товари, що володіють різною корисністю, можуть бути порівняні як продукти праці. Саме витрати суспільної праці, тобто вартість, лежить в основі здатності товарів обмінюватися. Будучи втіленням суспільної праці, товари вступають у процес купівлі-продажу. Отже, товар повинен володіти в однаковій мірі двома властивостями: корисністю (споживчою вартістю) і вартістю, (бути втіленням суспільної праці).
Продукт стає товаром у визначених історичних умовах, коли формується система суспільного поділу праці. Завершальною ступінню становлення товарного виробництва є виникнення грошей – загального товарного еквівалента, що володіє такою якістю, як ліквідність.
Сьогодні виробництво товарів - загальна і пануюча економічна форма, тому що ринкові (тобто товарно-грошові) відносини є основою господарювання. У кожній країні функціонують ринок праці, ринок капіталів, ринок землі, ринок нерухомості (житла), валютний ринок і т.д. Відповідно, функціонують структури, що організують ринкові відносини. До них відносяться біржі, торгові центри, магазини, оптові ринки і т.д.
В основу номенклатури вантажів покладений розподіл вантажів по походженню (продукти сільського господарства і промисловості); фізико-хімичним властивостям; режиму – для забезпечення сохранной перевезення вимагають заданого температурного, влажностного і вентиляційного режимив; техніці перевезення (сухі і наливні); у форми пред'явлення до перевезення (навалювальні, тарно-штучні і т.п.); небезпеки (потребуючі особливих розумив при збереженні і перевезенні). 
Використовуються наступні основні характеристики сухих вантажів:
Обсяг вантажу вимиряється в кубічних метрах і кубічних футах. В експортних перевезеннях лісу можуть використовуватися, наприклад ленінградський стандарт (4,67 м3), англійський сажень (6,12 м3), лод (1,42 м3).
Під годиною перевезення рідких вантажів мірою ємності слугує літр (л) чи кілолітр (кл). В Англії і США використовується галон (4,55 л), винний галон (3,79 л). під вагою перевезення нафти використовується барель (42 галона).
Маса вантажу вимірюється в кілограмах і тонах. При зважуванні і розрахунках використовується метрична тонна – 1000 кг, у деяких країнах використовується коротка тонна – 907 кг, а також довга тонна – 1016 кг. 
Щільність – маса речовини в одиниця об'єму, вимиряється т/м3.
Питомий обсяг навалювального вантажу – це обсяг 1 т вантажу, вимиряється  м3/т.
Сипкість – властивість вантажу пересипатися під впливом зовнішніх сил.
Усадка – ущільнення навалочних вантажів у наслідок перерозподілі часток вантажу в масі насипу і здавлювання нижніх шарів верхніми.
Кут природного укосу – кут миж утворюючою і підставою штабеля.
Вологість – показник стану гігроскопічних вантажів; знаходиться в прямої залежності від відносної вологості повітря.
Слеживаемость -  утрата вантажем властивості сипкості (сульфат амонію).
Найбільш широка група вантажів, що поєднується за формою пред'явлення до перевезення це генеральні вантажі (Break bulk):
Вантажі у мішках – це навалочні вантажі упаковані в мішки. Смороду вантажаться в сітках на піддонах, у строппакетах чи стропмешки й укладаються згідно правил (дозволяє прискорити навантаження). При упакуванні для різних фізико-хімичних видів вантажу використовуються: паперові мишки; пластикові мишки (воздухозащитные), поліпропіленові, джутові.
Кипові вантажі являють собою: шухляди – дерев'яні, фанерні, паперові чи вантажі, спресовані за формою куба (металобрухт кольорових металів, каучук, бавовна, джут, целюлоза). Киповые вантажі вантажаться на чи піддонах штучно й укладаються згідно правил перевезення.
Бочки: сталеві, бляшані, фанерні, пластмасові. Смороду вантажаться спеціальними стропами, на чи піддонах штучно. У бочках перевозяться: латекс, хімикати, алкоголь, фарба, олії, порошки, гранули.
Папір і картон:  для зручності в перевезенні використовуються рулони.
Нестандартні вантажі: негабарити (длиномеры, великовагові поїзди) – металеві конструкції; генератори; мотори; баржі; катера й ін. більш 30 тонн. Для навантаження-вивантаження цих вантажів вимагаються спеціальні вантажні пристрої.
Засобу укрупнення (СТ – cargo transport units) – використовуються для прискорення перевалки при транспортуванні в змишаних перевезеннях автотранспортом, на чи залізниці морських судах (роллтрейлеры, трейлери, семитрейлеры, контейнери, залізничні вагони). 
Лісові вантажі:  пиломатеріали, перевезені в пакетах різних чи розмирів кругляк різного діаметра. Лісові вантажі підрозділяються на сорти. Навантаження і перевезення морським транспортом здійснюється за правилами перевезення лісових вантажів. 
Метали, металовироби:
Вантажі з металу можна поділити на дві категорії: потребуючі упакування і не потребуючі.
Категорія А. Вантажі з металу потребуючі упакування.
-    дріт (катанка) спеціальної якості холодного прокату (упаковується в спеціальний водовідштовхувальний матеріал);
-    сталеві смуги холодного прокату в рулонах  і аркушах;
-    спеціальний метав у рулонах і аркушах (пофарбовані, гальванізований, сплави);
-    жерсть (у шухлядах);
Упакування повинне протидіяти ушкодженню при перевалці вантажу і від атмосферних явищ.

Категорія Б. Вантажі з металу не потребуючі упакування.
-    структурні метали (сурми великого діаметра, куточок, швелер,
флеты, рейки, сляби);
-    сталеві смуги гарячого прокату в рулонах  і аркушах;
-    металобрухт.
При міжнародних перевезеннях навантаження, укладання, транспортування металів повинне вироблятися згідно Code of Safe Practice for Cargo Stowage and Securing;  Code of Safe Practice for Solid Bulk Cargoes, Guidelines for packing of cargo, Tomas Stowage.
По походженню вантажі можна розглядати:
Перевезення тварин – перевезення домашніх тварин  в основному здійснюється миж арабськими країнами, країнами Південної Америки й Австралії. Може здійснюватися у відкритих контейнерах і спеціальних судах. Перевезення здійснюється під наглядом Миністерства сільського господарства.
Особливість перевезення тварин: необхідність годувати, напувати тварин і забирати клітки. Під година перевезення необхідно вивчити правила транспортування і мати повні інструкції з обслуговуванню, що повинні бути вивішені на кожній клітці. Перевізник повинний мати досить запасів кормив, води  на годину транспортування.
Перевезення автомобілів  - автомобілі перевозяться на спеціальних чи трейлерах на морських судах (ролкери). При навантаженні потрібно достатня витяжна вентиляція щоб уникнути отруєння З2. Автомобілі, їхні шини повинні бути очищені від бруду щоб уникнути карантину в країні призначення.

Міжнародні правила перевезення вантажів.
BC code – Соdе of Safe Practice for Solid Bulk Cargoes.
Кодекс безпечної практики для твердих навалочних вантажів.
IGC – International Code for Safe Carriage of Grain in Bulk. 
Кодекс мижнародних правил безгрубному перевезенню зерна навалом.
IMDG – International Maritime Dangerous Goods Code.
Мижнародні правила перевезення небезпечних вантажів.
Code of Safe Practice for Cargo Stowage and Securing
Кодекс безпечної практики розмищення і кріплення вантажу.
Code of Safe Practice for Ships Carrying Timber Deck Cargoes
Кодекс безпечної практики для суднів що перевозять лісовий вантаж на палубі
Guidelines for packing of cargo...
Керівництво пакетування вантажу...
Tomas Stowage. The Properties and Stowage of Cargoes
Укладання вантажу по Томасові. Види й укладання вантажу


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить