Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Материалы для работы Основні принципи технології перевізного процесу

Основні принципи технології перевізного процесу
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 1
ХудшийЛучший 

Основні принципи технології перевізного процесу.

Під технологією процесу перевезення вантажу розумиється спосіб реалізації людьми конкретного перевізного процесу шляхом розчленовування його на систему послідовних взаємозалежних етапів і операцій, що виконуються більш-менш однозначно і мають на меті досягнення високої ефективності перевезень. Задача технології – очистити процес перевезення вантажів від непотрібних операцій, зробити його целенаправленнее. Сутність технології перевезення вантажів виявляється через два основних поняття – етап і операція. Етап – це набір операцій, за допомогою яких здійснюється той чи інший процес. Операція – однорідна, логічно неподільна частина процесу перевезення, спрямоване на досягнення визначеної мети, виконувана одним чи декількома виконавцями.
Технологію будь-якого процесу перевезення вантажу характеризують три ознаки: розчленовування процесу перевезення, координація й етапність, однозначність дій. Призначення розчленовування процесу перевезення вантажів на етапи являє собою визначення границь іманентних вимог до суб'єкта, що буде працювати за даною технологією. Будь-яка операція повинна забезпечувати наближення об'єкта керування до поставленої мети і забезпечувати перехід від однієї операції в іншу. Остання операція етапу повинна бути своєрідним уведенням до першої операції наступного етапу. Чим точніше опис процесу перевезення вантажів буде відповідати його суб'єктивній логіці, тим велика імовірність досягнення найвищого ефекту діяльності людей, зайнятих у ньому. Розроблені технології повинні враховувати вимоги основних економічних законів і, в першу чергу, закону підвищення продуктивності суспільної праці.
Координація і поетапність дій, спрямованих до досягнення поставленої конкретної мети, повинні базуватися на внутрішній логіці функціонування і розвитку визначеного перевізного процесу.
На початку розробляється технологія всього процесу перевезення вантажів, а потім окремих етапів. Після розробки технології етапів їх необхідно розглянути з позиції технологічної єдності.

У вершині цієї пірамиди знаходяться интермодальные перевезення. Нижче – мультимодальные перевезення. Далі – юнимодальные перевезення, потім внутріобласні і миські перевезення спеціалізованими автотранспортними підприємствами і, нарешті, мисцеві перевезення окремих підприємців і власним транспортом виробничих і комерційних структур.
Кожні з наведених видів перевезень мають специфічні особливості в технології, організації і керування, але вони мають загальну технологічну основу у виді конкретних технологічних схем перевезення  і складові цієї схеми чи ланки елемента. Перевізний процес на кожній стадії можна представити у виді визначеної підсети. Політика контролю і керування в такій системи моделюється синхронізацією позицій на кожній стадії (у кожній ланці). В свою чергу ті, що складають елементи перевезення вантажів характеризуються визначеними, властивими тільки їм закономірностями. У технічній і економічній літературі немає єдиного тлумачення багатьох основних понять: перевізний процес, транспортний процес, цикл транспортного процесу, транспортна система, транспортний комплекс і т.д. Операції, з яких складається процес перевезення, неоднорідні і сильно відрізняються своєю тривалістю. Деякі операції, поєднуючи, створюють визначені етапи цього процесу, кожний з яких виконує свої задачі. Як окремі операції, так і етапи процесу перевезення знаходяться у визначеній залежності один від одного (перш ніж транспортувати вантаж, його треба занурити і т.д.). Таким чином, даний процес є багатоетапним і багатоопераційним, з великою технологічною, експлуатаційною й економічною різнорідністю операцій. Окремі етапи процесу перевезення вантажу часто розглядаються як самостійні. Тому в літературі в даний час пишуть про перевізний процес, процес транспортування, про вантажно-розвантажувальний процес і т.д.

Він має циклічний характер. Це значить, що, за винятком трубопровідного транспорту, що діє безупинно, переміщення вантажів відбувається повторюваними виробничими циклами, що випливають один з іншого. Ритм цих циклів визначається їхньою частотою, що, у свою чергу, залежить від середньої тривалості одного циклу. Кожен цикл характеризується високим ступенем динамізму, беззупинною зміною стану і зміною складу елементів. Цикли окремих процесів перевезення коливаються в часі. Однак вони завжди мають початок і кінець. Кожен повторюваний цикл перевезення складається з багатьох окремих етапів, що знаходяться в тісному взаємозв'язку й однаково спрямованих, тому що їхня кінцева мета – досягти просторової зміни положення вантажів. Комплекс цих циклів, що складаються в цикл перевезення, створює перевізний процес.
Аналіз схем процесу показує, що в будь-якому процесі перевезення є етапи, властиві тільки вантажу, тільки рухливому складу, але є і спільні етапи. До останнього відносяться етап навантаження, транспортування і розвантаження. Різні етапи – подача рухливого складу під навантаження, підготовка вантажу до відправлення, збереження вантажу в пункті виробництва і проміжних пунктів, складування, експедиторські операції і т.д. Таке положення ускладнює однозначність поняття процесу перевезення. З позиції автотранспортних підприємств, коли на перший план висуваються питання поліпшення використання рухливого складу, скорочення часу обороту рухливого складу і т.д., для виконання процесу перевезення вантажу необхідно крім його транспортування зробити навантаження і вивантаження, а також подати рухомий склад під навантаження, тобто виконати транспортний процес.
Дамо визначення деяким основним поняттям.
Процес перевезення – сукупність операції від моменту підготовки вантажу до моменту його одержання, пов'язаних з перемищенням вантажу в просторі без зміни його геометричних форм, розмірів і фізико-хімичних властивостей.
Процес переміщення – сукупність навантажувальних операцій у пункті навантаження, перевантажувальних операцій у пунктах передачі вантажу з одного виду транспорту на іншій, промижного його збереження, транспортування і розвантажувальних операцій у пункті розвантаження.
Транспортний процес – сукупність операцій навантаження в навантажувальному і перевантажувальному пунктах, транспортування, розвантажувальних операцій у пунктах передачі вантажу з одного виду транспорту на іншій і пункті розвантаження і подачі рухливого складу під навантаження.
Цикл транспортного процесу – виробничий процес по перевезенню вантажу, коли виконуються етапи подачі рухливого складу під навантаження, транспортування і розвантаження. Закінчений цикл транспортного процесу називається також їздкою.
Транспортування – операція перемищення вантажу по визначеному маршруті від мисця навантаження до мисця чи розвантаження перевантаження.
Транспортна продукція – маса вантажу в натуральному вираженні доставлена від мисця виробництва до мисця споживання. Досвід по організації перевезень показує, що не весь вантаж, занурений у пункті виробництва на рухомий склад, доставляється до мисця його споживання. Причина тому – втрата вантажу, псування, природний збиток і ін.
Оскільки основна задача перевізного процесу – перемищення визначеної кількості вантажу на визначену відстань, те виконані обсяги перевезень вантажів повинні бути конкретними в часі і просторі. Тому провізні можливості перевізного комплексу можуть бути оцінені або тонно-кілометрами, або тоннами.
Прибуток залежить не тільки від техніко-експлуатаційних і економичних показників роботи автотранспортного підприємства, але і від тарифів за перевезення вантажів. Тарифи, на підставі яких складаються доходи підприємства, не досконалі і можуть поставити деякі підприємства в більш вигідні умови, чим інші. Тарифи на вантажні перевезення автомобільним транспортом відбивають не конкретну вартість перевезень по конкретному типі автомобілів і визначених вантажів, а середню вартість для середніх умов експлуатації рухливого складу.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить