Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Коносаменти
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Коносаменти

Коносамент є:
•    розпискою капітана або уповноваженої особи (якщо капітан передавши це право письмово), що підтверджує, що товари, занурені в кількості і стані на борт судна, чи, принаймні, отримані під охорону судновласника для мети відправлення;
•    меморандумом договору перевезення, що повторює в деталях умови договору, що фактично полягає до підписання коносамента (під година перевезення вантажу з країн у морському законодавстві яких відсутні посилання на Англійське морське законодавство – договором);
•    товаророзпорядчим документом, тобто власник оригіналу коносамента є власником вантажу, він може бути виданий призначенням наказу одержувача/отруйника і наприклад інструкціями капітану в який район випливати для вивантаження.
Види коносаментів: бортові коносаменти і коносаменти на прийнятий для навантаження вантаж.
Якщо тільки товари не перевозяться в контейнерах, коносаменти звичайно називаються “бортовими” (shipped), алі іноді використовуються коносаменти на вантаж, прийнятий для навантаження (received for shipment).
Коли судновласник видає бортовий коносамент, він визнає, що вантаж занурений на борт судна. Коли ж він видає коносамент для навантаження на борт судна, він лише підтверджує, що товари доставлені під його охорону. У цьому випадку товари можуть бути складированы на чи судні на складі під його контролем. Тім самим коносамент про прийняття до навантаження (received) є менш коштовним, чим бортовий (shipped), у тім змисті, що він не підтверджує початок навантаження. Покупець за договором СІФ не зобов'язаний приймати небортовий (received) коносамент як частину вантажних документів, і він може наполягати на бортовому, якщо тільки інше не погоджено сторонами договору закупівлі-продажу чи прийняттю в конкретній області торгівлі.
Коносамент на контейнер, виданий на наземній навантажувальній станції лінії (контейнерне депо) контейнерних перевезень, незминно є коносаментом про прийняття до навантаження.
Основна  функція виконувана коносаментом полягає в тому, що обличчя, що володіє коносаментом має можливість розпоряджатися товарами, що уже вийшли з-під його контролю, тільки у випадку, коли смороду, принаймні, у якомусь ступені оборотні (negotiable).
Коносаменти можуть виписуватися на чи пред'явника на конкретне обличчя або за його наказом (ордерні). При оформленні на пред'явника смороді передаються шляхом передачі, у тієї година як ордерні коносаменти передаються передатним написом (індосаментом) і врученням. На практиці коносаменти на пред'явника використовуються рідко, оскільки коносамент – товаророзпорядчий документ, що являє собою символ зазначених у ньому товарів. Передача коносамента спричиняє передачу таких прав на товари, що сторони бажають передати, наприклад, право власності, якщо товари продані і сторони мають намир передати право власності з передачею коносамента, чи право володіння, якщо товари закладені.
Останнім часом, насамперед через збільшення обсягу контейнерних перевезень морем, значно зросло використання необоротних транспортних документів, видаваних перевізником. Уже відзначалося, що необоротного документа досить у тому випадку, коли передбачається одержання вантажу одержувачем після прибуття судна, алі в деяких видах бізнесу, де застосовуються коносаменти або передбачаються визначені фінансові догоди, потрібно оборотний коносамент.
Необоротним транспортним документом може бути необоротний чи коносамент же просто квитанція (розписка) перевізника, що підтверджує одержання їм товарів або їхнє відправлення. Якщо документ є необоротним коносаментом, до договору застосовуються Правила Гаага-Висби за умови, що задоволено вимоги для застосування Закону про морські перевезення вантажів 1971 р. Якщо транспортний документ є просто квитанцією. Правила не діють, крім випадку, коли в документі прямо говоритися про їхнє застосування.
Необоротна квитанція називається суднової чи рейсової транспортної накладної (liner waybill; combined waybill), або квитанцією на вантаж (data freight receipt), наприклад документ, виданий ACL чи Intercargo, алі використовуються й інші позначення. Необоротні документи такого роду застосовуються в основному в контейнерних перевезеннях; як правило, смороду видаються у форми “отримано для відправлення” (received or shipment). Загальне для них ті, що смороду мистять у собі умови договору морського перевезення тільки шляхом посилання на коносаменти, що видані конкретними перевізниками, алі не мистять тексту цих розумив на звороті, що характерно для стандартних коносаментів. Томові такі документи іноді називаються в побуті “коносаменти з незаповненою зворотною стороною” (blank back).
“Наскрізні” коносаменти видаються у випадках, коли відправник бажає доручити судноплавної компанії забезпечити перевезення вантажу до мисця його призначення. У такому випадку перевізник включає в коносамент статті, відповідно до якої вантаж повинний бути «перевантажений і перевідправлений в... за рахунок судна, алі на ризик відправника». Судноплавна компанія виступає як агента, що організує доставку вантажу після його вивантаження в порту перевалки. При смешенной перевезенню може використовуватися комбінований коносамент. Оператор приймає на собі усю відповідальність   за перевезення в цілому і виступає як принципал стосовно відправника й інших перевізників. При лінійних перевезеннях може використовуватися морська накладна. Лінійна компанія може розробити свою форму провізного документа. Морська накладна є необоротним документом.
Відправники вантажу звичайно видають 3 оригінали коносаментів. Капітан судна видає вантаж пред'явнику індосованого коносамента, він звільняється від відповідальності за видачу вантажу, якщо вантаж виданий власнику коносамента на володіння яким це обличчя не мало правий. Якщо не оплачений чи фрахт при умовах тайм-чартеру не відоми умови оплати вантаж видається капітаном тільки по письмовому дозволі фрахтувальника.
Закон про морське перевезення визначає, що за вимогою відправника вантажу після навантаження вантажів на борт судна видається коносамент, у якому вписується «вантаж занурений на борт судна». Томові в коносаменті вказується на навантаження «гарного по зовнішньому вигляді і стані на борт судна». Коносамент пред'являється для оплати в банк. Банк приймає коносамент без застережень щоб уникнути судових розглядів. Такий коносамент називається чистий (Сlеаn on board), тобто вантаж який на думку капітана є зіпсованим чи має ознаки ушкодження, не приймається до навантаження. (“Занурено в порту навантаження в гарному по виду і стану на борт судна для перевезення в чи порт вивантаження настільки близько, наскільки судно може безпечно чи ошвартуватися може бути поставлене на якір. Shipped at the Port of Loading in apparent good order and condition on board the Vessel for carriage to the port of Discharge or so near thereto as she may safely berthed or anchored”). Існує практика видачі гарантійних листів або письмового висновку експертів якості вантажу, що погоджені між відправником вантажу й одержувачем проти підписання чистого коносамента з доповненням до штурманської розписки (Маtе's Receipt). Це розписка вантажного помічника капітана/старшого помічника капітана про кількість і якість зануреного вантажу (видається на підставі тальманских розписок), до них може додаватися  експертний висновок (чи в них вносяться застереження) про кількість і якість вантажу зануреного на борт судна.
Але будь-який судновласник додатково приймає дії для захисту своїх інтересів і огородження від претензій з боку одержувача. Варто завжди пам'ятати, що капітан несе персональну відповідальність за вантаж у період його перебування на борті судна.
Існує коротка форма коносамента, що, наприклад, може бути використана в якості наскрізного коносамента, під година перевезення генеральних вантажів.
Традиційна форма коносамента називається довгим коносаментом. У преамбулі вказується, наприклад, що цей коносамент виданий по чи чартері він є лінійним (liner) і  його номер оригіналу. У коносаменті вказуються: отруйник (shipper), одержувач (consignee), адреси одержувача, назва судна, порти навантаження/вивантаження, дані про вантаж, його маркування,  кількість місць і його ваги, умови оплати фрахту: наприклад, фрахт оплачується відповідно до чи договору перевезення по передоплаті (freight payable as per charter party чи freight prepaid), при навантаженні на палубу судна робиться застереження, що перевізник не відповідає за втрату й ушкодження (Carried on deck at Shірреr's risk without responsibility for loss or damage howsoever caused), далі випливають особливі умови навантаження і перевезення: чисто на борті; ваги, обсяг, якість, кількість, стан, змист і цінність не відоми; один оригінал коносамента повинен бути виданий правильно оформленим в обмін на вантажі доставлянь наказу: “clean on board; weight, measure, quality, quantity, condition, contents and value unknown; one original Bill of Lading must be surrendered duly endorsed in exchange for the goods or delivery order”, також указується кількість оригіналів коносамента, дата і підпис капітана. Зазначена дата винна бути фактичною датою навантаження вантажу.
На зворотній стороні можуть бути зазначені умови перевезення і посилання на деякі застереження:
Всі  умови і стани, звільнення і виключення за договором Перевезення, датована на лицьовій стороні, що включає Закон і Арбітражне застереження, є об'єднуючими. “All terms and conditions, liberties and exceptions of the Charter Party, dated as overleaf, including the Law and Arbitration Clause, are herewith incorporated”. Стаття про розподіл відповідальності при зіткненні суден “New Both-to-blame collision clause”.
Гімалайське застереження (Himalaya Bill of lading clause).
Стаття про уніфікацію правил закону про коносаменти (General clause Paramount).
Стаття про звільнення від відповідальності судновласника і застосуванні загальної аварії (New Jason clause).
При наступній роботі з коносаментами слід зазначити два моменти. По-перше, передача коносамента являє собою символічну передачу права володіння товаром, алі не обов'язково передачу права власності на них. Передача коносамента спричиняє передачу таких прав на товари, що сторони мають намир передати. Коли відправник чи вантажу індосат коносамента є агентом відправника в порту призначення, мабуть, що сторони, передаючи коносамент, мають намир тільки передати право вимагати видачі товарів від перевізника після їхнього прибуття, а не право власності на них. Коли відправник вантажу чи індосат є банкіром, що дає гроші під забезпечення представленими коносаментом товарами, сторони, швидше за всі, мають намир (передачею коносамента) передати на користь банкіра чи обтяження застава, алі не власність на товари. У відносинах між продавцем і покупцем застосовуються правила, що відносяться до передачі власності, що розглядалися раніше. Коли вантаж неіндивідуалізований, наприклад частина насипного купа, право власності звичайно не переходить при передачі коносамента. Коли ж товари індивідуалізовані, то питання про передачу права власності на них при передачі коносамента залежить від намиру сторін. Часто це має мисце, коли продавець є стороною за договором СИФ (так саме як і в інших типах договорів мижнародної торгівлі) і має намир зробити це; алі варто нагадати, що видача коносамента на ім'я покупця не обов'язково означає намир продавця передати право власності йому.
По-іншому, тільки обличчя, що володіє коносаментом, вправі претендувати на передачу йому товарів перевізником. Останній не несе відповідальності, якщо він вручає товари власнику першого оригінального коносамента, що йому представлений (навіть якщо він є єдиним у комплекті), і він може не цікавитися титулом власника чи коносамента місцем перебування інших його частин. Коносамент зберігає характер товаророзпорядчого документа аж до закінчення дії договору морського перевезення по доставки товарів, і перевізник не відповідає за неправильну доставку товарів, якщо тільки не знає про дефекти в праві власника коносамента. Коли перевізник (чи його агент) вручає товари обличчю, що не є власником коносамента, він робить це на свій ризик. Якщо це обличчя – не щирий власник, перевізник відповідає перед останнім за непередачу товарів. На практиці перевізник звичайно категорично наполягає на пред'явленні коносамента (звичайно відбувається агентом одержувача) лише в тих випадках, коли коносамент уже пред'явлений, але викликає сумнів особистість чи вантажоодержувача при інших виняткових обставинах перевізник іноді видає товари по гарантійних аркушах, що повинні в ряді випадків надавати банки.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить