Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Материалы для работы Експлуатація морського транспорту

Експлуатація морського транспорту
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Експлуатація морського транспорту

Перевезення вантажів морським транспортом є найбільш древнім способом торгівлі (обміну товару). У зв'язку із зростаючим прогресом людство прагнуло знайти масовий безпечний спосіб перевезення вантажів, тому постійно зминює та збільшує конструкції суднів і їхнє призначення.
Морський транспорт - виробничо-технологічний комплекс організацій і підприємств поєднанний з експлуатацією морського транспорту, призначений для забезпечення потреб суспільного виробництва і населення країни в перевезеннях у внутрішньому і мижнародному сполученнях та надання інших транспортних послуг усім споживачам без обмежень за ознаками форми власності та видів діяльності тощо.
До інфраструктури морського транспорту входять судна, морські порти (портпункти), об'єкти  системи організації  руху (СРР, лоцманські станціі), суднобудівні заводи, судноремонтні заводи.
Судно – це морське транспортне спорудження, що складається з комплексу механізмив і пристроїв що забезпечують експлуатаційні і морехідні якості судна, здатних до  автономності і що має необмежений чи обмежений (у залежності від класу судна) район плавання призначене для перевезення  вантажів  чи виконання інших робіт зв'язаних c людською діяльністю.
По призначенню, тобто по роду виконуваної роботи судна можна розділити на наступні класи і групи.
1.    Транспортні судна
А) пасажирські
Б) грузопассажирские: а) залізничні пороми; б) автомобільні пороми.
В) вантажні
Сухогрузи: а) балкера – судно, призначені для перевезення навалочних вантажів; б) універсальні судна – для перевезення більшої частини номенклатури вантажів; в) ролкера – судно з горизонтальним способом навантаження/вивантаження – для перевезення колісної чи техніки контейнерів; г) контейнеровози – для перевезення контейнерів; д) лихтеровозы – для перевезення ліхтерів (баржі); е) лісовози – для перевезення лісових вантажів; ж) рефрижераторні судна – для перевезення режимних вантажів.
Наливні: а) танкера – для перевезення нафти і нафтопродуктів; б) газовози – для перевезення різних видів газу; в) химовозы – для перевезення хімичних речовин.
11. Спецсуда: а) гідрографічні; б) аварійно-рятувальні; г) допомижні; д) судна технічного флоту.
111. Судна промислового флоту: а) траулери; б) сейнери; в) плавбази-фабрики; г) краболови.
По тоннажі  підрозділяються на :
- супертонажні (тонажем від 100 тис.т. і вище);
- крупнотонажні (тонажем від 40 тис.т. до 100 тис.т.);
- средньотонажні (тонажем від 3 тис. т. до 40 тис. т.);
- малотонажні (тонажем від 500 т. до 3 тис. т.);
- маломірні (до 500 т.)
- неводоизмещающі судна (прогулянкові яхти, катери, судна на повітряній подушці тощо).
Розглянемо основні характеристики суднів: - лінійні характеристики LOA (length overall) – найбільша довжина; L  - довга миж перпендикулярами; У (breadth) – ширина; Н – висота борта судна; d (draft) – облогу судна df – облогу судна носом;  dа – облогу кормою. Нормування висоти надводного борта виробляється для всіх транспортних вантажних і пасажирських суднів морського флоту з обліком їхніх техніко-експлуатаційних характеристик, призначення, сезону і зон плавання. Загальний порядок розрахунку висоти надводного борта встановлюється Мижнародною Конвенцією по вантажній марці (International Convention jn Load Lines).
Масові характеристики: масова водотонажність – маса води витиснута судном  по деяку ватерлінію (м.т.); об'ємна водотоннажність – обсяг витиснутої води (куб.м.) V = px (p – щільність рідини); водотоннажність судна порожнього – маса судна без вантажу, пасажирів, екіпажа, води й  інших видаткових запасів; водотоннажність  судна в повному вантажу – водотоннажність при найбільшому припустимому осіданні, мистить у собі водотоннажність порожньому, масу вантажу, запаси, екіпаж, константу (неврахована ваги); дедвейт – різниця миж водотоннажністю в повному вантажу і водотоннажністю судна порожньому.
Об'ємні характеристики: вантажомісткість (куб. м.) – обсяг вантажних приміщень призначених для перевезення вантажу (вантажомисткість киповая і вантажомисткість зернова).
Швидкісні характеристики: здавальна чи максимальна швидкість – при замовленні судна на будівлю, таку швидкість судно повинне розвити на здавальних іспитах; технічна чи паспортна скрорость – така, що повинне розвивати судно в нормальному технічному стані при тривалих переходах; економична швидкість – при який витрата палива на одиниці пройденого расстоянияминимальный; експлуатаційна швидкість – фактична усереднена швидкість.
Сертифікація технічного стану суднів і технічний нагляд за будівлею нових суднів здійснюється мижнародними класифікаційними суспільствами. Існує більш 40 класифікаційних суспільств.Англійський Ллойд LR; Німецький Ллойд GL; Бюро Веритас: Норвезьке DNV, Бельгійське BV; Американське бюро судноплавства АВ; Італійське RINA; Російський морський регістр; Японський NK; Корея KRS; Китайський  регістр -  є членами Мижнародної асоціації Класифікаційних суспільств (IACS).
Кожне судно повинне володіти визначеними морехідними якостями, від яких залежить мореплавність судна, тобто безпеку й ефективність його експлуатації. Морехідні якості в основному придаются судну при його проектуванні і будівлі. Однак морехідні якості судна в процесі експлуатації змінюються. Смороду в значній мирі залежать від завантаження судна – кількості і розподілу на ньому вантажів. Змінюючи розподіл, можна додати судну потрібні морехідні якості, займаються цим судоводители.
Одним з основних критеріїв мореплавності є остійність судна – це здатність судна виведеного з положення рівноваги під впливом зовнішніх сил повертатися в первинне положення при припиненні впливу цих сил. Основним фактором, що впливає на остійність є поперечна метацентрична висота. Ми не будемо розглядати математичні розрахунки – для фахівців з менеджменту досить знани, що існує вплив мінімальної метацентричної висоти і по розрахунковій величині можна визначити період коливання судна, що особливо важливо, наприклад під час перевезення палубного вантажу:
ТК = до *  ,
до – коефіцієнт 0,76-0,81, залежить від типу судна;
В – ширина судна.
При розгляді мореплавності судна можна виділити наступні аспекти:
- відповідність судна міжнародним конвенціям і його сертифікації;
- справний технічний стан корпуса судна і механізмів;
- укомплектованість достатнім і кваліфікованим екіпажем;
- постачання і спорядження судна всім необхідним для виконання рейса;
- придатність вантажних примищень до звичайних перевезень вантажів;
- правильне завантаження судна (відповідно до правил і гарною морською      практикою).
Перед завантаженням судна уточнюється вантажний план з капітаном, враховуються особливі властивості і транспортні характеристики вантажу. Зобов’язанням відправника вантажу чи його представника  проінформувати капітана чи судового агента, про забезпечення безпечних заходів, які можуть бути необхідні для належного розмищення і безпечного перевезення вантажу, та виконання вантажних операцій.
Інформація про вантаж повинна:
а) зазначити транспортне найменування    вантажу,     мистити відомості про вантаж,  особливі    властивості,   транспортні характеристики вантажу,  а також відомості про вантажні одиниці  і (або)  транспортні  засоби  з вантажем,  що подаються до морського перевезення;
б) підтверджувати  виконання  вимог до підготовки вантажу або продукції до перевезення,  у тому числі його або її  класифікації, упакування, маркування;
в) встановлювати  обов'язкові  заходи  і   рекомендації   для безгрубного   виконання   морського  перевезення  і  перевантаження вантажу,  у  тому  числі  з  укладання,   розмищення,   кріплення, спільного перевезення і зберігання з іншими вантажами;
г) умищувати потрібну додаткову інформацію  і  (або)  перелік свідоцтв щодо вантажу.
Морський транспорт є найбільш дешевим, здатним безпечно перевозити різні партії вантажів на великі відстані, недоліком є тихохідність і залежність від погодних умов. Спеціалізація суднів дозволяє зменшити простої під вантажними операціями і тим самим підвищити рентабельність роботи суднів. Правильне планування роботи морського транспорту, приятливий режим роботи портів дозволяє значно збільшити обсяг торгівлі, що дає роботу сумижникам (залізничникам, автотранспортникам, судоремонтникам).
Згідно з даними Держкомстату України, обсяг вантажоперевезень водяним транспортом України (морським і річковим торговим флотом сукупно) за підсумками 9 мисяців т.г.составил 15.0 млн.т. (+10.8% у порівнянні з аналогічним періодом попереднього долі) при вантажообігу 11.2 млрд. ткм (+3.3% відповідно).


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить