Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Материалы для работы Залізничні перевезення

Залізничні перевезення
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Залізничні перевезення

Залізничний транспорт – виробничо-технологічний комплекс організацій і підприємств залізничного транспорту загального користування, призначений для забезпечення потреб суспільного виробництва і населення країни в перевезеннях у внутрішньому і міжнародному сполученнях та надання інших транспортних послуг усім споживачам без обмежень за ознаками форми власності та видів діяльності тощо.
Через дешевину перевезення по залізниці на внутрішньому ринку України складають значну конкуренцію автомобільним перевезенням. Але на зовнішньому ринку вантажні перевезення мають проблеми пов'язані з тим, що ширина колії, побудована в СРСР, не відповідає в стандартах Європі і є «ширшою» – 1520 мм, західна (європейська, стефенсоновская) колія – 1435 мм, прокладена на території Європи (крім Іспанії) і Азії (крім В'єтнаму). У зв'язку з цим відбувається додаткова перевалка вантажів, з вагона у вагон (що приводить до додаткових ушкоджень вантажу) чи перестановка колісних пар (тільки у випадку перевезення небезпечних, наявних, негабаритних вантажів, що вимагають дбайливого звертання). В даний час сконструйовані вагони із шириною колісних пар, що зминюється, що будуть використовуватися в комерційних перевезеннях.
Основним законом, який встановлює основні правові, економичні та організаційні засади діяльності залізничного транспорту загального користування, його роль в економиці і соціальній сфері України, регламентує його відносини з органами державної виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, іншими видами транспорту, пасажирами, відправниками та одержувачами вантажів, багажу, вантажобагажу і пошти з урахуванням специфіки функціонування цього виду транспорту як єдиного виробничо-технологічного комплексу – є Закон України “Про залізничний транспорт” (Додаток ).
Законодавство про залізничний транспорт загального користування складається з Закону України "Про транспорт", Закону “Про залізничний транспорт”, Статуту залізниць України, який затверджується Кабінетом Миністрів України, та інших законодавчих актів України.
Нормативні документи, що визначають порядок і умови перевезень, користування засобами залізничного транспорту загального користування, безпеки рухові, охорони праці, громадського порядку, перетину залізничних колій іншими видами транспорту і комунікаціями, пожежної безпеки, санітарні норми та правила на залізничному транспорті України є обов'язковими для всіх юридичних і фізичних осіб на території України.
Україною була підписана Угода про принципи формування спільного транспортного простору і взаємодії держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав  у галузі транспортної політики.
Компетентні органи Сторін у галузі залізничного транспорту у своїй діяльності керуються:
•    схемою спільного транспортного простору залізничного транспорту держав-учасниць СНД, яка затверджується Радою залізничного транспорту держав-учасниць СНД; 
•    угодами та рішеннями, прийнятими Радою глав держав і Радою глав урядів Співдружності, у тому числі Рішенням Ради глав урядів Співдружності про Концепцію встановлення узгодженої тарифної політики на залізничному транспорті держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав від 18 жовтня 1996 долі та Угодою про проведення узгодженої політики у визначенні транспортних тарифів від 17 січня 1997 року.
Залізничні перевезення здійснюються за допомогою висновку договорів перевезення з залізницями (див.рис 1). Документом, що підтверджує наявність договору перевезення, а також засвідчує прийняття вантажу перевезення, є залізнична накладна (форма CMGS).

До 1991 р. країни СЭВ керувалися при залізничних перевезеннях вантажем, але території цих країн Угодою по міжнародному залізничному вантажному повідомленні (СМГС). Ця угода регламентувала також форму залізничної накладної. У 1991 році з Угоди вийшли європейські країни, але форма накладної при відправленні вантажів з території і на територію країн СНД збереглася.
Накладна СМГС складається з п'яти аркушів:
•    перший лист – оригінал накладної, що супроводжує вантаж до станції призначення,  і видається одержувачу разом з п'ятим листом і вантажем;
•    другий лист – дублікат накладної, що залишається на станції відправлення;
•    дорожня відомисть, що супроводжує вантаж до станції призначення і, що залишається на дорозі призначення; видається стільки дорожніх відомостей, скільки доріг бере доля в перевезенні;
•    третій лист – дублікат накладної, що видається відправнику після висновку договору перевезення;
•    четвертий лист – лист передачі вантажу, що супроводжує відправлення до станції призначення, що залишається на дорозі призначення;
•    п'ятий лист – лист повідомлення про прибуття вантажу, що супроводжує відправлення до станції призначення і видається одержувачу разом з оригіналом і вантажем.
Як і при автоперевезеннях, крім накладної з вантажем випливають відповідні товаросупроводжувальні документи (рахунок-фактура/проформа (інвойс); пакувальний аркуш).
Європейські країни керуються Конвенцією про міжнародні залізничні перевезення (КОТИФ), що передбачає трохи іншу форму залізничної накладної. Тому при оформленні перевезення з СНД, коли частина шляху буде проходити через європейські країни, накладна СМГС оформляється до прикордонної станції залізниці країни, що має спільний кордон з СНД, де накладна СМГС буде переоформлена в накладну КОТІФ. Така ж процедура виробляється на прикордонних станціях і при відправленнях товарів у країни СНД. Були ратифіковані догоди за принципом формування спільного транспортного простору і взаємодій держав учасниць СНД у галузі транспортної політики (Закон України №1126-ХІ від 06.10.99), багатостороння міжурядова угода СНД (від 09.10.97 р.).Також підписані двосторонні догоди по перевезенню з урядом Словацької республіки, Польщі, Угорщини, Естонії і Грузії.
Слід зазначити, що при зміні транспортного права встає питання про відповідальність за псування або втрату вантажу (при перевалці). Момент переходу ризиків у торговому контракті обмовлюється там, де змінюється транспортне право.
Тарифи на залізничне перевезення встановлюються так саме, як і при автоперевезеннях за тонну вантажу і базуються на внутрішніх тарифах залізниць. Тариф (чи можливий оренда) залежить від засобу перевезення, що підрозділяються: вагон, піввагон, платформа, цистерни й ін.

Вагони підрозділяються по виду перевезеного вантажу: зерновози, цементовози, минераловозы, рефвагоны й ін.
При міжнародних перевезеннях розрахунковою валютою тарифів є швейцарський франк. При перевантаженні вантажів із двох чи більш вагонів в один, платежі обчислюються по ставці вагової категорії відповідній сумарній масі усіх відправлень. При навантаженні з одного вагона в трохи, розрахунок платежів здійснюється за масу відправлення зазначеної в первісній накладній по вагової категорії. Якщо вантаж під година перевезення має не вмистився залишок, те він оформляється додатковою дорожньою відомистю, і провізні платежі за перевезення по цій відомості не стягуються.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить