Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Материалы для работы Володіння мистецтвом усної та письмової ділової мови

Володіння мистецтвом усної та письмової ділової мови
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Володіння мистецтвом усної  та письмової ділової мови

Те, що ми говоримо і пишемо і як це робимо, багато в чому визначає успіх у досягненні поставленої мети. Конкретність, логічність і переконливість промови є обов'язковими умовами будь-якого ділового спілкування. Мова - центральний елемент особистого іміджу, оскільки сприймається в сукупності з манерою одягатися. Це дає підставу зробити висновок, що мова як найважливіший компонент особистості будь-якої людини є одним з основних складових ділового іміджу сучасного підприємця.
Манера говорити, притаманна людині, є настільки ж дієвим засобом його ідентифікації, як і відбитки пальців, які дозволяють судити про їх належність тій чи іншій особі. Індивідуальна манера говорити свідчить, перш за все, про наявність у бізнесмена наступних двох якостей, що характеризують його як особистість. Перша з них - це ступінь його самоствердженні, тобто наскільки впевнено він себе відчуває, наскільки в ньому сильно розвинене відчуття власної правоти. Друге, навпаки, ступінь його невпевненість у собі. Критеріями оцінки служать певні вирази, а також частота їх повторення. Так, слова,призначені  для вираження якоїсь невизначеності ("певною мірою", "як-небудь", "я б сказав", "взагалі" і т.д.), видають невпевненість. Мова впевненої в собі людини рясніє словами: "зрозуміло", "саме так", "звичайно", "чудово", "правильно" і т.д.
Існують і інші часто вживані слова, що роблять манеру промови вашою відмінною рисою. Звичайно, підходити до аналізу манери мови треба у взаємозв'язку всіх її характеристик. Те, що ви говорите, повинно бути обгрунтованим і мати сенс, тобто бути взаємопов'язаним і зрозумілим.
Бізнесменам і менеджерам треба всіляко прагнути уникати менторського тону при спілкуванні, а також остерігатися, щоб з професійними успіхами у них в голосі не з'явилися повчальні нотки. Жодного прояву своєї інтелектуальної переваги над людьми, ігнорування їх реакції на викладену  інформацію.
Отже, щоб мова була хорошою, потрібно використовувати наступні рекомендації:
-акцентуйте важливі слова і підпорядковувати їм не важливі;
-змінюйте тон голосу - він повинен то підвищуватися, то знижуватися (раптове підвищення або зниження тону голосу виділяє слово або фразу на загальному фоні);
-міняйте темп мови - це додає їй виразність;
-робіть паузу до і після важливих думок.
Письмова ділова мова в найбільш повній формі реалізує себе у діловому листі. Сучасний діловий лист - це, перш за все, службове послання у вигляді офіційного документа, а також у формі всіляких підтверджень, припущень, прохань, запитів, нагадувань, доручень, претензій, поздоровлень, співчуттів та відповідей на них, тобто всього того, що, будучи викладеним у письмовому вигляді, обумовлює ділові відносини. Здавалося б, немає нічого простішого, ніж написати діловий лист. Але існують певні канони написання таких листів, недотримання яких може не тільки відбитися на престижі вашої фірми, але й перешкодити укладанню вигідних контрактів.
Написання ділового листа - свого роду мистецтво. Діловий лист повинен бути бездоганним в усіх відношеннях: навіть незначний відступ від правил може зробити його неправочинним з юридичної точки зору. Юридично правильно оформлений, написаний гарною мовою на фірмовому бланку, однозначний за змістом діловий лист - один із запорук успіху вашої справи.
Мова ділового листування характеризується частою повторюваністю і одноманітністю мовних засобів. Тому в ньому багато мовних кліше (штампів), які допомагають конкретніше, лаконічніше і зрозуміліше висловити думку, повністю виключити різне розуміння конкретного тексту. Звідси установка на стандартизацію мови при відображенні типових ситуацій ділового спілкування та звуження діапазону використовуваних мовних засобів.
Будь-який діловий лист повинен бути переконливим. В умовах переходу нашої країни до ринкової економіки "мистецтво переконувати" у діловому листуванні стає особливо важливим, так як воно обумовлене необхідністю придбання замовника або споживача продукції саме вашої фірми.
Основною умовою надання діловому листу переконливості є його доказовість. Правильно відібрані точні факти і переконлива аргументація, заснована на правилах формальної логіки, ось що необхідно будь-якому діловому листу, не кажучи вже про рекламаційні таі претензійні листи, а також листи спрямовані до арбітражу.
Закінчується лист, зазвичай, комплементом, тобто виразом ввічливості. Ці вирази змінюються в залежності від характеру листування. Під компліментом ставиться підпис із зазначенням під нею вашого прізвища і посади.
Діловий імідж бізнесмена як його позитивний образ в очах оточуючих людей багато в чому залежить від дотримання правил і умовностей ділового етикету. Завдяки дотриманню саме цієї вимоги будь-який імідж набуває відтінків  особистої чарівності.
Діловий етикет - це встановлений порядок ділового спілкування, що виходить із принципів і норм ділової етики. Його знання полегшує орієнтування в повторюваних ситуаціях ділового життя, допомагаючи уникнути промахів або згладити їх загальноприйнятими способами. Такий етикет - це своєрідне продовження ввічливості та доцільності, які сприяють встановленню ділових контактів, а саме ділове спілкування роблять звичніше і комфортніше, ніж звичайний спосіб дій.
Ввічливість, перш за все, припускає привітання. З давніх часів люди надають один одному повагу саме таким способом. Міжнародний етикет вітань, як правило, однаковий у різній формі, різними способами бажати один одному доброго ранку, дня, вечора, здоров'я, трудових успіхів, добра і благополуччя.
У привітанні потрібно намагатися виразити всю доброзичливість і симпатію. Слова потрібно вимовляти чітко і не поспішаючи.
Першим вітається чоловік із жінкою, більш молодий - зі старшим, що проходить - з стоячою на місці.
Першою вітається жінка, що йде в суспільстві чоловіків, з жінкою, що йде на самоті чи з іншого жінкою. Таке загальноприйняте правило етикету, проте, цивілізованому  бізнесменові не слід чекати, коли з ним привітається молодший за віком чи займаному становищу партнер. Треба вітати свого співрозмовника першим.
Важливим елементом ввічливості в діловому житті є подання, за допомогою якого можна встановити потрібні і корисні зв'язки. Етикетом передбачені певні норми, що вказують, коли і як необхідно представляти і бути представленим, і ними ж не слід нехтувати.
Молодших за віком представляють або, за необхідності, вони самі представляються старшим.
Те ж при очевидній різниці в громадських положеннях: молодший представляється старшому. Жінка, незалежно від віку й положення, ніколи не представляється чоловіку першою. З останнього правила можуть бути виключення, наприклад, якщо ця жінка - студентка, а чоловік - почесний професор. Коли чоловіка представляють жінці, вона першою пропонує йому руку.
Стиль звернення до ділових партнерів або підлеглих визначається загальним стилем відносин. Звернення "ви" свідчить, перш за все, про високу культуру того, хто звертається до свого партнера або колеги. Воно підкреслює повагу до них. Добре вихований і коректний підприємець завжди користується цією ввічливій формою звернення, незалежно від того, з ким він розмовляє: чи то його безпосередній начальник або підпорядкована людина значно старша за нього або молодша.
Звернення на "ви" ні в якому разі і ніколи не принижує, навіть якщо доводиться розмовляти з неприємним або незначним співрозмовником.
Звернення на "ти" в діловій обстановці небажано. Воно припустиме лише тоді, коли може бути взаємним, або обумовлено неформальними відносинами.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить