Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Материалы для работы Ринок мінеральної та солодкої води в Україні

Ринок мінеральної та солодкої води в Україні
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Ринок мінеральної та солодкої води в Україні

Донедавна ринок мінеральної та солодкої води був одним із таких, які чи не найбурхливіше розвивалися в Україні. Власне, таким він сьогодні й залишається, хоча темпи його зростання вже не такі високі, як, скажімо, ще два-три роки тому. А коли врахувати, що майже всі виробники минулого літа зіткнулися з кризою надвиробництва, то стає зрозуміло: нинішній сезон може стати далеко не найвдалішим для ринку безалкогольних напоїв.
Цікаво зазначити, що лідери водного ринку поступово нарощують обсяги продажу лише за рахунок збільшення промислових потужностей майже без інновацій у галузі реклами та маркетингу, що свідчить про незаперечний авторитет і масове визнання цих брендів на ринку. Щодо новітніх тенденцій ринку, спостерігаємо поступовий відхід українських брендів від виробництва чисто мінеральних і лікувально-мінеральних вод та переведення основних виробничих потужностей на питну столову воду. Така ситуація підтримується ще одним важливим чинником - зростанням культури споживання мінеральних вод, адже споживач швидко адаптується до наявного асортименту, надаючи перевагу продукції з найкращим співвідношенням ціни-якості. Ще одна особливість ринку - поступове зменшення виробництва газованої води та надання переваги столовій негазованій, що зумовлене загальноєвропейськими тенденціями та пріоритетами здорового способу життя.
«Сьогодні кількість споживаної мінеральної води на душу населення становить приблизно 15 л на рік. На думку експертів, важливу роль у збільшенні цього показника відіграло погіршення екологічної обстановки та низька якість водопровідної води. Ці негативні чинники зумовили помітне поліпшення культури споживання води середньостатистичним українцем. З іншого боку, зростає купівельна спроможність населення, - коментує Марко Ткачук, генеральний директор ЗАТ «Індустріальні та дистрибуційні системи». - Передусім варто відзначити, що, порівняно з прогнозами, які зробили експерти на початку 2009 року, а також порівняно з іншими ринками, спад ринку бутильованих вод протягом 2009 року не виявився надто драматичним і становив усього близько 8%».
На сьогодні ж експерти «IDS Group» виділяють кілька основних тенденцій. Перш за все, це суттєва консолідація українського ринку бутильованих вод. Так, за даними Державного комітету статистики, кількість виробників бутильованої води за результатами 2009 року в умовах економічного спаду зменшилася до 156, тоді як у 2008 році таких підприємств було 176. Сьогодні три найбільших виробники бутильованих вод, серед яких лідером є «IDS Group», володіють близько 47% ринку у натуральному вираженні.
Також у 2009 році на ринку збереглася тенденція до підвищення середньої ціни за літр, що спостерігалася протягом останніх років. Порівняно з 2008 роком середня ціна за літр води зросла на 30%. З початку 2010 року спостерігається покращення ситуації та поступове підвищення частоти споживання води на душу населення. «2010 рік буде етапом поділу переваг споживача: частина покупців віддасть перевагу імпортним виробникам із «гучними» іменами, решта обере вітчизняного виробника», - зазначив директор ПП «Камаєв» Станіслав Камаєв.
Ринок мінеральних вод України останніми роками активно росте і розвивається. Україна посідає четверте місце в Європі за обсягом розвіданих водних запасів — 2,4 млн./м3, водночас використовує свої водні запаси лише на кілька відсотків (близько 100 родовищ і півтисячі джерел). Промислове розливання мінеральних вод здійснюється більш як на 100 підприємствах, велика частина яких представлена невеликими цехами при пивоварних, безалкогольних та інших заводах чи харчових комбінатах. Від загальної кількості підприємств вони становлять близько 70%.
Ринок мінеральної води розподіляють на три основних сегменти: столові (52% обсягу продажів), лікувально-столові (37%) та питні очищені води (11%). Наприклад, середньостатистичний киянин випиває за рік 10–15 л мінеральної води. Це більше, ніж у цілому по Україні, але до показників розвинутих країн (100–150 л/рік на людину) ще дуже і дуже далеко.
Лідером серед виробників у Львівській області є компанія „Т.С.Б.”, і входить до четвірки найбільших виробників в Україні. Минулого року вона збільшила випуск мінеральної води на 10% -- до 2 млн. дал, таке ж збільшення прогнозує генеральний директор Тетяна Прокопчук і на цей рік. „Це вже залежить не тільки від нас, від погоди залежить багато”, – сказала вона „Бліц-Заходу”. Незважаючи на те, що „Т.С.Б” так потужно представлена на загальноукраїнському ринку, частка її продажів на львівському сегменті є невеликою. Так, компанія продає в області лише 15% своєї продукції, решта 85% реалізується за межами Львівщини. Зауважимо, що компанія має своїх представників у кожній області України. А на експорт мінеральна вода «Трускавецька», яку випускає це підприємство, йде і в Прибалтику, і Росію, і навіть в Ізраїль та США. Компанія випускає мінералку в пластмасових пляшках місткістю 0,5, 1,5 і 5 літрів у співвідношенні 15%, 70% і 5%. Реалізує підприємство свою продукцію як через оптовиків, так і через дрібних дилерів у співвідношенні 50% на 50%, працюючи в основному під замовлення, не заповнюючи склад. Пік продажу припадає на свята – особливо на Новий рік і, звичайно ж, на початок літа. Дещо пізніше, коли достигають фрукти і овочі, продаж трохи падає.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить