Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Материалы для работы Виробництво і споживання коньяку в Україні

Виробництво і споживання коньяку в Україні
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Виробництво і споживання коньяку в Україні

Українські виробники коньяку мають багаторічну історію розвитку. Якість українських коньяків не раз підтверджувалася закордонними експертами, що сприяє розвитку експортних відносин із близьким і далеким зарубіжжям. Основним імпортером української продукції є Російська Федерація, Білорусія. Менші обсяги експортних поставок здійснюються в Німеччину, Іспанію. Необхідно відзначити, що український ринок коньяку практично повністю представлений продукцією вітчизняних виробників. У структурі ринку питома вага імпортної продукції в 2008 році не перевищував 5%, в 2009 році в Україну було імпортовано всього 76 тис. дав продукції ( у порівнянні з 2008 роком зниження склало близько 80%). Основними імпортерами коньячної продукції в Україні є такі країни як: Франція (Hennessy, Martell, Courvoisier), Вірменія (Арарат), Молдавія (KVINT, Белый аист), причому імпортна продукція в основному ставиться до високого цінового, а також преміальному сегментам ринку.
Аналіз ринку коньяку України за 2006-2009 рр. свідчить про збільшення обсягу імпорту даного продукту в першій половині досліджуваного періоду в натуральних одиницях виміру. Масштаб росту при цьому в 2006 р. стосовно 2005 р. склав 70%, а в 2007 р. у порівнянні з 2006 р. – 65%. В 2008 р. стосовно 2007 р. обсяг імпорту коньяку скоротився на 10%, а в 2009 р. стосовно 2008 р. скорочення імпорту даного продукту досяглося 74%.
Динаміка експорту коньяку за межі України в першій половині досліджуваного періоду в натуральних одиницях виміру також характеризувалася позитивною тенденцією. Так, в 2006 р. стосовно 2005 р. експорт коньяку збільшився на 15%, а в 2007 р. у порівнянні з 2006 р. – на 28%. В 2008 р. стосовно 2007 р. тенденція динаміки експорту коньяку змінилася на зворотну – скорочення експорту склало 27%. В 2009 р. стосовно 2008 р. зниження обсягу експорту коньяку досяглося 29%.
Динаміка виробництва коньяку на території України в натуральних одиницях виміру з 2006 по 2008 рр. характеризувалася позитивною тенденцією. Максимальний темп приросту виробництва спостерігався в 2007 р. стосовно 2006 р. (28%), в 2006 і 2008 рр. стосовно попередніх періодів приріст обсягу виробництва коньяку склав 15% і 9% відповідно. В 2009 р. виробництво коньяку на території України скоротилося на 21% стосовно 2008 р.
Споживання українцями коньяку в натуральних одиницях виміру за останній рік суттєво скоротилося. Темп скорочення споживання коньяку в 2009 р. стосовно 2008 р. склав 27%. Зменшення споживання даного продукту в 4 кварталі 2009 р. стосовно аналогічного періоду 2008 р. склало 31%.
По даним Державного комітету статистики України вітчизняними підприємствами за підсумками 2009 року було зроблено 3,04 млн. дав коньяку. Даний показник продемонстрував зниження на 20% стосовно 2008 року. Основними підприємствами-виробниками коньячної продукції в Україні є:
1.    Одеський коньячний завод, на якому за підсумками 2009 року було зроблено 612 тис. дав продукції, частка на українському ринку становить близько 20%;
2.    Агропромислове підприємство «Таврія». Обсяги виробництва компанії в 2009 році склали 518 тис. дав коньяку, частка ринку становить 17%;
3.    ПТК «Шабо» (м. Одеса), яке в 2008-2009 рр. значно наростило обсяги виробництва. За підсумками минулого року обсяги виробництва склали 356 тис. дав, таким чином, частка компанії на ринку збільшилася практично до 12%;
4.    Завод марочних вин і коньяків «Коктебель», обсяги виробництва в 2009 році якого склали 330 тис. дав коньяку, частка ринку становить 11%.
У цілому український ринок коньячної продукції є досить концентрованим, тому що на частку чотирьох найбільші виробників коньяку доводиться близько 70% усієї виробленої в Україні продукції. У структурі продажів торік на коньяки витримкою від 3 до 5 років доводилося близько 90% від загальних обсягів продажів. Основними каналами збуту коньячної продукції в Україні залишаються великі торговельні мережі, сегмент Horeca, а також роздрібні продажі. За підсумками 2009 року споживання коньяку в Україні знизилося на 20% до рівня в 3 млн. дав ( для порівняння, світове споживання коньяку за підсумками минулого року знизилося на 12%). Одними з основних причин падіння обсягів споживання є: ріст цін на продукцію, зниження купівельної здатності населення, часткове переміщення споживачів у сегмент горілочної й пивної продукції.
Однієї з основних проблем коньячної галузі України є дефіцит сировинної бази (виноградники і т.д.). Українські виробники коньяку забезпечені вітчизняною сировиною тільки на 30%. Основними імпортерами в Україну сировини для виробництва коньяку є Франція, Вірменія, Молдова, Італія. Таким чином, при формуванні собівартості й відпускних цін продукції підприємства у великому ступені піддаються валютним ризикам.
Крім того, значний вплив на галузь виявляє фіскальне регулювання з боку держави, а саме використання непрямих податків (акцизний збір). Президентом України був підписаний Закон про внесення змін в основний нормативний документ, що регулює адміністрування акцизного збору в Україні. Зокрема, Законом передбачається дія ставки акцизного збору в розмірі 14 грн. до 31.12.2010 г., з 01.01.2011 г. ставка зросте до 20 грн., з 01.01.2012 г. – до 27 грн. за 1 літр 100% спирту. Підвищення ставок акцизного збору прямо спричинить ріст цін на готову продукцію. При цьому виробники наголошують на тому, що для збереження колишнього рівня рентабельності виробництва необхідно пропорційно збільшувати мінімально припустимі відпускні ціни на коньячну продукцію.
На думку рейтингового агентства «Кредит-Рейтинг» в 2010 році в п'ятірці українських лідерів-виробників коньяку істотних змін не відбудеться, крім того, частка в структурі реалізації продукції основних каналів збуту також значно не зміниться. Основні зміни можуть відбутися в структурі споживання коньяку, а саме, переміщення попиту убік більш низького цінового сегмента, перехід частини споживачів на іншу лікеро-горілчану продукцію.
Можлива активізація угод по купівлі/продажу підприємств галузі, тому що закордонні інвестори, а також оператори галузі лікеро-горілчаних виробів зберігають значний інтерес до українських підприємств-виробникам коньячної продукції. Крім того в умовах складної ситуації на фінансовому ринку, компанії кредитні портфелі, що мають значні, можуть зазнавати труднощів з обслуговуванням наявних зобов'язань.
Споживання коньяку у світі суттєво знизилося, особливо гостро це відчувається після тривалого періоду росту в 2009 році. У середньому падіння склало порядку 12,4 %.
Фахівці ринку коментують цю ситуацію, називаючи основною її причиною вплив нинішнього важкого економічного становища у світі на купівельну спроможність і психологію споживачів коньяку.
При цьому, найбільше споживання коньяку скоротили жителі країн Європи – на 18%. Падіння продажів на Близькому Сході склало порядку 9,9%, Північна Америка й Мексика - 9,2%, і Далекий Схід - 6,3%.
Усього в минулому році у світі було продано 129,9 млн пляшок коньяку.
Розглянемо асортименти на прикладі підприємства АПФ «Таврія».
В асортиментах продукції представлені коньяки, розраховані на всі існуючі категорії споживачів на ринку: ординарні коньяки, марочні коньяки, колекційні коньяки, креативні коньяки ТМ «Alexx», у нашім асортиментах 16 найменувань коньяків, які успішно беруть участь у всіх цінових сегментах на ринку коньяку України й за її межами.
Ординарні коньяки: Борисфен, Каховський, 3 зірочки, 5 зірочок.
Коньяки ТМ "Георгіївський": Георгіївський кавалер, 3 зірки, VS.
Колекційні коньяки: Аскания, Днипро, Херсон, Імперіал.
Марочні коньяки: Таврія Класик, Ориана, Каховка Люкс.
Коньяки ТМ "Alexx": Alexx Silver, Alexx Gold, Alexx Platinum.
За 6 місяців 2009 р. на українському ринку було продано більше 2,1 млн. літрів коньяків виробництва АПФ «Таврія». Це на 3% більше, чим планувалося продати Першим Національним Виноробним Холдингом.
Як і у квітні 2009 р., за січень-червень найвищу динаміку демонструють ординарні позиції таврійських коньяків – 8% перевиконання плану продажів у натуральнім вираженні. За звітний період українські споживачі придбали більш 1,66 млн. літрів коньяків «Каховський», «Борисфен», «3 зірки» і «5 зірок».
Крім того, «Каховський» залишається одним із самих популярних коньячних брендів в ординарному сегменті. За 6 місяців було продано більш 286 тис. літрів цього коньяку, що на 6% перевищує заплановані обсяги. Нагадаємо, експертне журі ГК «Укрвинпром» у квітні цього року визнало «Каховський» разом з «Георгіївським 5 зірок» кращими коньяками для споживачів у своїх номінаціях.
Незважаючи на кризу, високі показники зберігаються в преміум-сегменті, де крім колекційних коньяків представлені також нестандартні коньяки Alexx, що володіють найбільш молодою аудиторією серед коньячних брендів України. За звітний період продажу Alexx склали більш 89 тис. літрів, що на 12% більше від запланованого обсягу й на 8% від продажів за перше півріччя 2008 р. Таким чином, Alexx як і раніше залишається лідером у преміум-сегменті на українському ринку коньяку із часток в 18%.
За 5 місяців 2009 р. на АПФ «Таврія» було зроблено 1,98 млн. літрів ординарних, марочних і колекційних коньяків. Завдяки високим темпам, що зберігаються, розливу коньяку й викурювання коньячних спиртів підприємство продовжує входити до числа лідерів у виробництві коньяку в Україні. На даний момент її частка становить 18%. Разом з тим, за даними Держкомстату, загальне виробництво коньяку в Україні продовжує падати – за січень-травень 2009 р. зроблене на 20% менше продукції, чому за аналогічний період 2008 р.
АПФ «Таврія» є одним з найстарших коньячних підприємств України. У цьому року вона відзначає 120-летие своєї підстави коньячними родинами зі Швейцарії, Франції й Німеччини. Згідно з новими стандартами СОТ, що вступили в силу із травня 2008 р., АПФ «Таврія» увійшла до числа деяких підприємств України, яким дозволено маркірувати свою продукцію як «Коньяк».


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить