Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Материалы для работы Категорії управління якістю

Категорії управління якістю
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 1
ХудшийЛучший 

Категорії управління якістю

Для ефективної організації управління якістю продукції необхідно, щоб був не тільки ясно виділений об'єкт управління, але і щоб чітко були визначені категорії управління, тобто явища, що дозволяють краще усвідомити і організувати весь процес.
Відносно управління якістю продукції слід виділити як мінімум наступні категорії:
Об'єкт управління – якість продукції. Іноді як об'єкту виступає конкурентоспроможність, технічний рівень або який-небудь інший показник, характеристика. Як об'єкт управління може виступати або вся сукупність властивостей продукції, або яка те ні частина, група або окрема властивість.
Ціль управління – рівень і стан якості продукції з урахуванням економічних інтересів виробника і споживача, а також вимог безпеки і екологічності продукції. Йдеться про те, яку сукупність властивостей і який рівень якості слід задати, а потім досягти і забезпечити, щоб дана сукупність і даний рівень відповідали характеру потреби. При цьому виникають питання виробництва і споживання, доступності ціни для споживача, рівень собівартості і прибутковості продукції для її розробника і виробника. Не можна також випустити з уваги терміни розробки продукції розгортання її виробництва і доведення до споживача, що напряму пов'язано з конкурентоспроможністю.
Суб'єкт управління – управляючі органи всіх рівнів і особи, покликані забезпечити досягнення і зміст планованого стану і рівня якості продукції.
Методи і засоби управління – способи, якими органи управління впливають на елементи виробничого процесу, забезпечуючи досягнення і підтримку планованого стану і рівня якості продукції. Управління якістю використовує наступні чотири типи методів:
1)    економічні методи, що забезпечують створення економічних умов, спонукаючих колективи підприємств, конструкторських, технологічних і інших організацій вивчати запити споживачів, створювати, виготовляти і обслуговувати продукцію, що задовольняє ці потреби і запити. До числа економічних методів відносяться правила ціноутворення, умови кредитування, економічні санкції за недотримання вимог стандартів і технічних умов, правила відшкодування економічного збитку споживачу за реалізацію йому неякісної продукції;
2)    методи матеріального стимулювання, що передбачають, з одного боку, заохочення працівників за створення і виготовлення високоякісної продукції (до числа цих методів відносяться: створення систем преміювання за високу якість, встановлення надбавок до заробітної платні і ін.), а з іншою – стягнення за заподіяний збиток від її не якісності;
3)    організаційно-розпорядливі методи, здійснювані  за допомогою обов'язкових для виконання директив, наказів вказівок керівників. До числа організаційно-розпорядливих методів управління якістю продукції відносяться також вимоги нормативної документації;
4)    виховні методи, що роблять вплив на свідомість і настрій учасників виробничого процесу, спонукаючі їх до високоякісної праці і чіткого виконання спеціальних функцій управління якістю продукції. До їх числа відносяться моральне заохочення за високу якість продукції, виховання гордості за честь заводської марки і ін.
Вибір методів управління якістю продукції і пошук їх найбільш ефективного поєднання один з самих творчих моментів в створень систем управління, оскільки вони надають пряму дію на тих, що беруть участь в процесі створення і виготовлення продукції, тобто на мобілізацію людського чинника.
Засоби управління – включають оргтехніку (у тому числі, комп'ютери), засоби зв'язку, словом, все те, що використовують органи і особи, що управляють виконанням спеціальних функцій в системах управління якістю. До складу засобів управління якістю продукції також включаються:
•    банк нормативної документації, що регламентує показники якості продукції і організуючій виконання спеціальних функцій управління якістю;
•    метрологічні засоби, що включають (залежно від рівня системи) державні еталони фізичних величин, зразкові и/или робочі засоби вимірювань;
•    державна система забезпечення єдності вимірювань (ГСИ);
•    державна служба стандартних довідкових даних про властивості речовин і матеріалів (ГССД).
Управлінські відносини, тобто відносини субординації (підкорення) і координації (співпраці).
Відносини субординації звичайно характеризуються вертикальними зв'язками від керівника до підлеглих. Зміст цих відносин визначається ступенем централізації і децентралізації функцій і задач управління якістю продукції. На рівні підприємства відношення субординації по управлінню якістю визначається виробничою структурою підприємства і структурою діючої системи управління якістю. Управлінські відносини базуються на поєднанні єдиноначальності, колегіальної, активності членів трудового колективу, на економічних, моральних і матеріальних стимулах.
Відносини координації характеризуються горизонтальними зв'язками між окремими працівниками і організаціями, вступаючими у взаємодію ради забезпечення певного рівня якості продукції або його поліпшення.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить