Для поиска темы - пользуйтесь СИСТЕМОЙ ПОИСКА


Стоимость дипломной работы


Home Материалы для работы Типологія цілей суб'єктів економічної діяльності

Типологія цілей суб'єктів економічної діяльності
загрузка...
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Типологія цілей суб'єктів економічної діяльності

В економічній теорії розрізняють три типи організаційних цілей: офіційні, оперативні і операційні. Офіційні цілі визначають загальне призначення організації і декларуються в статуті або положенні про організацію. Вони пояснюють необхідність організації для суспільства, мають зовнішню спрямованість і виконують важливу захисну функцію, створюючи організації відповідний імідж.
Оперативні цілі визначають, чим насправді в поточний період займається організація, і можуть не повністю співпадати на конкретний період з офіційною метою. Такі цілі мають внутрішню спрямованість і покликані мобілізувати ресурси організації.
Операційні цілі ще більш конкретні і вимірювані, ніж оперативні. Вони направляють діяльність конкретних працівників і дозволяють давати оцінку їх роботі.

Перший тип цілей називають так само стратегічними, два останніх – тактичними. Стратегічні цілі формуються при визначенні довготривалої політики розвитку організації, а тактичні – при рішенні конкретних, як правило, середньо - і короткострокових задач управління. Крім цієї класифікації мети бувають траєкторні, точкові і різних ієрархічних рівнів.
Траєкторні, або як їх ще називають направляючі, визначають загальний напрям, в якому повинен змінюватися стан керованого об'єкту. Наприклад, мета "збільшення прибутку підприємства" лише напрям, в якому організація прагне змінити прибуток, одержуваний підприємством.
В той же час, точкові цілі формуються як прагнення досягти цілком конкретного результату. Наприклад, забезпечити прибуток підприємства в поточному році у розмірі 500 мільйонів рублів.
Цілі ієрархічних рівнів визначають генеральну мету 0-го рівня, наприклад, "забезпечення виробництва конкурентоздатної продукції", цілі 1-го рівня – "реструктуризація виробництва", "введення в дію нової технологічної лінії" і ін., мета 2-го рівня – "деталізація цілей 1-го рівня і т.д. Такий підхід до реалізації цільополагання одержав назву методу "дерева цілей". Сьогодні програмно-цільовий підхід в основі якого лежить використовування дерев цілей, є одним з основних методів перспективного планування.
Так само можуть розроблятися стабілізаційні цілі, що визначають як ідеальний результат менеджменту:
1) утримання параметрів об'єкту управління в деякому допуску обумовлених значень;
2) недопущення переходу об'єкту управління в область неприпустимих або некерованих станів.
Стабілізаційні цілі можуть виступати як елемент інших типів цілей або самостійно.
По тимчасовому інтервалу досягнення мети підрозділяються на довгострокові, середньострокові і короткострокові. Довгострокові цілі припускають їх реалізацію протягом тривалого проміжку часу (5 і більше років), середньострокові – від року до п'яти років, короткострокові – до одного року. В умовах ситуацій, що швидко змінюються, терміни досягнення цілей можуть скоротитися, а в консервативних ситуаціях, що мало змінюються, – збільшитися.
Відмінність в цілях управління вимагає виділення в організаційній структурі суб'єкта управління (управляючої підсистеми) відповідних функцій і контурів управління.
Цілі управління стають інструментами управління тоді, коли вони:
1) визначені або сформульовані;
2) відомі персоналу;
3) прийняті працівниками до виконання.


 
загрузка...

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить